Biografie Jan Gogelein begeleidt groeiprocessen. Creatieve bureaus uit onder meer China huren hem in als business developer. Tot halverwege 2014 was hij new business manager bij ontwerpbureau FLEX/the INNOVATIONLAB in Delft.
LinkedIn: Jan Gogelein
Biografie Jan Gogelein begeleidt groeiprocessen. Creatieve bureaus uit onder meer China huren hem in als business developer. Tot halverwege 2014 was hij new business manager bij ontwerpbureau FLEX/the INNOVATIONLAB in Delft.
LinkedIn: Jan Gogelein
Wat is er aan de hand? Jun Lei, CEO Xiaomi (één van de drie ’s werelds grootste smartphonefabrikanten na Apple en Samsung) heeft Hugo Barra (ex-Google executive) aangenomen. Groot nieuws – want Xiaomi heeft maar één doel: binnen enkele jaren het nummer één smartphonebedrijf van de wereld te worden. Een ambitieus maar haalbaar plan aangezien ze pas drie jaar geleden hun eerste smartphones op de markt zetten. Het absurde is ook nog dat zo weinig mensen in Nederland van dit Chinese bedrijf gehoord hebben. Maar dit gaat veranderen in 2015.
Chinese merken hebben lang niet na hoeven denken over ‘brand management’ en spaarden zo deze financiële investeringen jaren uit. Investeringen van bedrijven zaten tot nu toe, je zou het misschien niet zeggen, in proces -en productontwikkeling. De noodzaak voor ‘merkdenken’ ontbrak vooral vanwege het gebrek aan internationale competitie. But times have changed. En zeker nu de productkwaliteit van (veel) Chinese ODM’s (original design manufacturer) niet meer onder doet aan die van hun westerse rivalen, is het belang van ‘brand management’ heter dan ooit!
'The brand archetype of Illy I would say is a woman, and her name is ****, but don't write this down!' Deze quote blijft rondzingen in mijn hoofd. Zoals beloofd laat ik het hierbij, maar ik ging toch even googelen op de naam die hij noemde. En ja, dit archetype lijkt me inderdaad een perfect boegbeeld voor een merk dat dit jaar zijn 80ste verjaardag viert.
Eén van de meest vooruitstrevende speelgoedwinkels is de JouJou toy store in het Grand American Hotel in Salt Lake City, VS. Dat de winkel al twee jaar succesvol is en er online nog steeds veel over geschreven wordt, bewijst zijn kracht en is een bijzonderheidje. De winkel is één grote verwerkelijking van een droomwereld waar je mag ervaren, spelen en natuurlijk je laten meevoeren in de fantasie van een kind. Een commercieel goedlopend voorbeeld van de speelgoedwinkel anno 2015 en verder.
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox: