Hands Off My Chocolate vindt chocoladereep opnieuw uit
- Design
- 1 nov 2013 @ 12:06
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Packaging designProductdesign
- 1 nov 2013 @ 12:06
- Redactie Design
Nederland is een bijzondere chocoladereep rijker: de eerste rondjesreep ter wereld. De introductie is van Hands Off My Chocolate, een nieuw bedrijf dat de chocoladecategorie wil uitdagen. De repen zijn verkrijgbaar bij de meeste Albert Heijn-filialen en op Schiphol.
Kitty Smeeten en Thomas de Groen, tot voor kort werkzaam bij innovatiebureau Sunidee, ontwikkelden na uitvoerig consumentenonderzoek en consumententesten de eerste rondjesreep ter wereld. Ze redeneren: ‘Rondjes passen veel beter bij de vorm van je mond dan blokjes. Bovendien breekt de reep hierdoor gemakkelijker.’
Design
Yellow Dress Retail ontwierp verpakking en website. Gezocht is naar een kwalitatieve uitstraling die daarnaast grappig is en die toch breed aanspreekt. Smeeten en De Groen willen hiermee breken met geldende designcodes binnen chocola. De uitstraling is volgens de twee vaak veilig en traditioneel.
Mine
‘Hands Off My Chocolate is ontstaan vanuit het inzicht dat mensen de hele dag eigenlijk niks anders doen dan delen,’ vertelt Smeeten: ‘Onze reep is een moment voor jou alleen. Op elk rondje staat daarom ook nog eens “mine”.’
Varianten
Het chocolademerk kent compleet nieuwe varianten tussen het standaard wit, melk en puur: White meets Milk (een blend van witte en melk chocolade), Melting Milk (een goed smeltende melk chocolade), Milk meets Dark (een blend van melk en pure chocolade), Friendly Dark (een niet bittere pure chocolade) en Double Dark (een extra pure chocolade). ‘We wilden graag vernieuwing in de basis brengen en niet weer komen met een ander soort vulling’, aldus het jonge startende bedrijf.
Quality Cocoa for a Better Life
Hands Off My Chocolate ondersteunt het ‘Quality Cocoa for a Better Life’-programma. Dit programma helpt boeren op een praktische en doelgerichte manier cacao duurzaam te verbouwen en de kwaliteit van leven van de boeren en hun familie te verbeteren.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Fernhout over iconische fotografie 12-12-2024
- Jaguar toont lef met komst Type 0006-12-2024
- ASML en Van Gogh Museum verlengen... 05-12-2024
- ADCN Awards 2024 open voor inzendingen02-12-2024