Opvallers lanceert Inpakservice

Opvallers lanceert Inpakservice
  • Design
  • 17 okt 2024 @ 15:15
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • BereikPackaging design

Het einde van het jaar nadert, Black Friday en de feestmaand december staat voor de deur. Daarbij biedt Opvallers in alle drukte aan merken de helpende hand, onder het motto: 'Laat je inpakken door de Opvallers Inpakservice.'

Nederland gaat weer massaal shoppen en dus het ultieme moment om uit te pakken met jouw merk. Hoe vallen merken op in de feestelijke tsunami van al die commerciële boodschappen? Juist….door op te vallen en de doelgroep op de juiste manier in te pakken, stellen de Opvallers, dat daarom de Inpakservice in het leven heeft geroepen. 'Om simpelweg van elke aankoop een cadeautje te maken. Of misschien zoeken merken wel iets compleet out-of-the box.'

Opvallers, al ruim 20 jaar specialist op het gebied van fieldmarketing en fieldsales,  ziet juist kansen om in de winter voort te bouwen op wat in de zomer is bereikt. Waar het in de zomer vaak draait om activaties zoals sampling op festivals. Maar in de winter ligt de focus op plekken waar veel mensen samenkomen, zoals winkelcentra en kerstmarkten. Commercieel directeur Renee van der Westen legt uit: ‘Dit najaar lanceren we verschillende winterconcepten die laten zien dat wij als bureau niet alleen seizoensgebonden zijn, maar ook in de winter merken goed onder de aandacht kunnen brengen. Eén daarvan is ‘Laat je inpakken door Opvallers’.

Waardevol contactmoment
Het concept speelt slim in op de feestdagen en biedt merken een onverwacht, maar waardevol contactmoment met consumenten. Van der Westen licht toe: 'We bieden merken de kans om hun producten letterlijk en figuurlijk mooi te verpakken. Tijdens de feestdagen kunnen consumenten hun cadeaus laten inpakken door ons team, terwijl we tegelijkertijd het merk centraal zetten in de beleving.'

Out-of-the-box
De inpakservice speelt in op de behoeften van consumenten in een drukke periode en biedt merken tegelijkertijd de kans om speels zichtbaar te blijven. ‘We reizen met ons inpakteam met een mobiele inpakbalie langs winkelcentra en stations, waar onze enthousiaste promotors de cadeaus van consumenten inpakken’, zegt Van der Westen. ‘Het is een simpel maar effectief concept dat inspeelt op de behoefte van mensen tijdens de feestdagen, terwijl we voor onze klanten maximale zichtbaarheid creëren op een onverwachte plek. We doen letterlijk en figuurlijk een strik om het merk en zorgen ervoor dat consumenten met een positieve merkervaring naar huis gaan.’

En als er stadscentra of merken zijn die nog meer op willen vallen? 'Dan creëren we een heuse pop-up store. Wij weten hoe dat werkt: van idee tot productie, inclusief locatiescouting en vergunningen. Of misschien zoeken merken wel iets compleet out-of-the box. We helpen al jaren grote merken op te vallen daar waar hun doelgroep is, dus ook dan zijn we er voor ze. We doen dan wel een strik om deze zomer, maar voordat je het weet staan de eerste festivals al weer voor de deur.'
Bekijk ook de bijbehorende film in het venster hieronder.
(PvWK)



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken