Gerecycled KLM- design in tentoonstelling
- Design
- 3 jun 2015 @ 15:00
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - ProductdesignSustainable
- 3 jun 2015 @ 15:00
- Redactie Design
Studenten van de Design Academy Eindhoven hebben materialen die tot 2013 deel uitmaakten van KLM’s World Businessclass interieur gerecycled tot nieuwe reisproducten. Stoelen, tapijt, veiligheidsgordels, tv-schermen; alles is gebruikt om bijzondere prototypes te ontwerpen. Deze zijn vanaf vandaag 1 juni tot en met dinsdag 15 juni 2015 te bewonderen in de etalage van de Bijenkorf in Amsterdam. De campagne is bedacht en uitgevoerd door creatief bureau DDB & Tribal Amsterdam.
Van de speciaal gerecyclede prototypes hebben KLM en DDB & Tribal Amsterdam de acht meest opvallende uitgekozen voor de tentoonstelling. Bovendien zijn er, op de herenafdeling, van de Bijenkorf Amsterdam verschillende onderdelen van het vernieuwde luxueuze World Business Class interieur te zien, zoals servies ontworpen door Marcel Wanders en kussens en dekens ontworpen door Hella Jongerius.
Project ‘Plane to Product’
Veertien studenten “Man & Identity” van de Design Academy Eindhoven werkten de afgelopen maanden aan het ontwerp van prototypische reisproducten. Minimaal zeventig procent van het materiaal van deze prototypes is gerecycled.
Esther te Pas, Client Services Director bij DDB & Tribal Amsterdam, licht toe: “We wilden de nieuwe World Business Class op een vernieuwende manier onder de aandacht brengen bij een breder publiek. Door studenten van de Dutch Academy Eindhoven nieuw design te laten creëren van de materialen van de vorige World Business Class werd een perfecte match gevonden met het Dutch Design van Hella Jongerius in de nieuwe World Business Class.”
Student Fransje Gimbrere over het project ‘Plane to Product’: “Ontwerpen voor KLM was erg spannend. Ik vond het ook interessant en leuk om een kijkje te nemen achter de schermen van zo’n groot bedrijf en me te verdiepen in de identiteit hiervan.” Het project Plane to product laat zien wat design kan betekenen: materialen die niet meer bruikbaar waren zijn, worden alsnog benut in nieuw Dutch design.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Fernhout over iconische fotografie 12-12-2024
- Jaguar toont lef met komst Type 0006-12-2024
- ASML en Van Gogh Museum verlengen... 05-12-2024
- ADCN Awards 2024 open voor inzendingen02-12-2024