Meta introduceert generatieve AI voor audio en muziek

- Design
- 8 aug 2023 @ 10:34
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 8 aug 2023 @ 10:34
- Michiel van Zaane
Meta, de moedermaatschappij van onder meer Facebook, Instagram en WhatsApp, komt met de volgende stap in AI: AudioCraft, een generatieve AI die audio en muziek kan produceren.
Meta stelt de codes van de tool – in ieder geval voorlopig – gratis beschikbaar. De codes zijn open-source, zodat ontwikkelaars en gebruikers hun eigen modellen kunnen bouwen en ‘trainen’. AudioCraft bestaat uit drie modellen: MusicGen, AudioGen en EnCodec.
MusicGen is getraind met muziek die eigendom is van Meta zelf waarvoor speciale licenties zijn aangemaakt. Deze tool genereert muziek op basis van tekstprompts. Audiogen is getraind met geluidseffecten en werkt ook op basis van tekstprompts. Hiermee kun je omgevingsgeluiden en geluidseffecten zoals voetstappen, een blaffende hond of overvliegende vliegtuigen produceren. Tenslotte heeft Meta een verbeterde versie van de EnCodec-decoder uitgebracht waarmee muziek van ‘hogere kwaliteit’ kan worden gegenereerd. Ook kan de gebruiker (studio)tools zoals compressie via de tool gebruiken.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Shebang komt met nieuwe kaart... 19-02-2025
- ADCN stelt nieuw Creative Board aan 17-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center