YouTube wil welzijn van tieners helpen met nieuwe functies

- Online
- 3 mrt 2025 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 3 mrt 2025 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Gen Z kijkt graag content zoals vlogs, tutorials of studievideo’s op YouTube. Maar hoe zorgt het grootste videoplatform ter wereld ervoor dat het niet alleen leuk en leerzaam, maar ook veilig blijft voor tieners? Dat stelt YouTube te doen met de lancering van vier nieuwe functies.
YouTube is onderdeel van Google en houdt zich aan het privacybeleid en de privacyprincipes van Google. De nieuwe functies die gericht zijn op het verbeteren van het welzijn van tieners zijn naar eigen zeggen:
- Maatregelen voor herhaaldelijk kijken van video's: 'YouTube identificeert content binnen risicovolle categorieën, zoals video’s over vechten en het vergelijken van lichaamsgewicht, en voorkomt dat tieners die achter elkaar kunnen bekijken. Deze aanpak wordt nu uitgebreid naar andere schadelijke onderwerpen, zoals slecht financieel advies en pestgedrag.'
- Schermvullende bedtijd- en pauzeherinneringen: 'YouTube helpt tieners hun schermtijd te beheren via herinneringen die tijdens video’s standaard op het volledige scherm verschijnen bij gebruikers onder de 18 jaar.'
- Private video-uploads door tieners: 'YouTube stelt video’s van tieners onder de 18 jaar automatisch in op privé bij het uploaden. Gebruikers kunnen de instellingen handmatig aanpassen.'
- Toezichthoudende instellingen: 'YouTube geeft ouders de optie om inzicht te krijgen in de activiteiten op het kanaal van hun tieners, zoals reacties, abonnementen en meer. Gekoppelde accounts ontvangen hierover vanaf nu ook meldingen en krijgen toegang tot expertadvies om gesprekken over verantwoorde contentcreatie tussen ouders en tieners te ondersteunen.'
Meer info en toelichting hierop staat hier.
(PvWK | foto: Nik / Unsplash)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- fake news
- YouTube
- vlogs
- tutorials of studievideo
- content
- contentmarketing
- clips
- kwaliteit
- muziek
- Gen Z
- streaming
- AI
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- YouTube wil welzijn van tieners... 03-03-2025
- Alle Britse kranten delen zelfde... 27-02-2025
- Culture Report 2025: '63 procent van... 20-02-2025
- Google Maps presenteert best... 07-02-2025
- Level Level lanceert consultancy-tak... 04-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day