Dr. Oetker lanceert exclusief 'niet-bestaand' evenement Club Suprema

Dr. Oetker lanceert exclusief 'niet-bestaand' evenement Club Suprema
  • Food-en-retail
  • 14 mrt 2025 @ 09:51
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Dr. Oetker introduceert met Club Suprema een vernieuwende activatiecampagne in Nederland. In samenwerking met Being There en de GroupM-onderdelen EssenceMediacom en StudioM zet het foodmerk de premium pizza Suprema in de schijnwerpers.

De campagne speelt in op een groeiende trend onder Millennials en Gen Z: de behoefte aan me-time, maar het gebrek aan een geldig excuus om die tijd daadwerkelijk te nemen. Met Club Suprema lanceert Dr. Oetker een evenement dat zo exclusief is dat het eigenlijk niet bestaat.

Teasende posters in steden, exclusieve influencer-uitnodigingen en een online registratiecampagne wekken nieuwsgierigheid op. Wie zich inschrijft, ontdekt dat Club Suprema hét perfecte alibi biedt voor een avond thuis met een Suprema-pizza, zonder sociale verplichtingen. Om de clubervaring compleet te maken, verzorgt DJ/producer Trobi een exclusieve livestream.

‘Suprema is een premium pizza die perfect past bij die momenten waarop je bewust tijd voor jezelf neemt’, vertelt Marieke Grit, Marketing Manager bij Dr. Oetker Nederland. ‘Met Club Suprema hebben we een concept gecreëerd dat dit inzicht op een speelse en effectieve manier activeert. We zien dat de behoefte aan me-time groter is dan ooit, maar dat mensen vaak een excuus nodig hebben om het zichzelf te gunnen. Dit concept biedt precies dat: een exclusieve reden om eens een avond écht voor jezelf te kiezen.’



Ook Robrecht Stoekenbroek, Managing Director van Being There, onderstreept het belang van een campagne die aansluit bij de leefwereld van de doelgroep. ‘Merken die relevant willen zijn, moeten laten zien dat ze begrijpen wat hun doelgroep nodig heeft. Natuurlijk heeft iedereen af en toe een pizza nodig, maar de behoefte aan me-time is nog veel belangrijker. Uit data van EssenceMediacom en PR-onderzoek blijkt dat goed voor jezelf zorgen met iets lekkers een logische combinatie is. Dat bood een sterk haakje voor deze campagne.’

Rik toe Water, Executive Creative Director bij StudioM, vult aan: ‘De samenwerking met Being There en Dr. Oetker voelde als een feestje. En over feestjes gesproken, voortaan doe je geen Houdini meer, maar een Club Suprema. Dankzij Club Suprema zeg je zonder moeite ‘nee’ tegen verplichtingen en ‘ja’ tegen jezelf.’

Ace PR verzorgde het PR-gedeelte van de campagne en voerde met behulp van Factsnapp onderzoek uit naar de belemmeringen van me-time en de elementen die een perfecte solo-avond kenmerken. Daarnaast zette Ace PR een earned campagne op, waarbij exclusieve me-time pakketten – inclusief de drie Suprema-varianten – werden verstuurd naar foodfluencers en media.

Credits

Klant: Dr. Oetker Nederland
Verantwoordelijk bij klant: Joost van den Berg, Marieke Grit, Sander van Haarst
Bureaus: Being There, StudioM – GroupM Creatives
Creative Owner(s): Yona Hümmels, Bart Heijboer, Rik toe Water
Media: EssenceMediaCom
PR: Ace PR

Kel Koenen

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken