Dr. Oetker lanceert exclusief 'niet-bestaand' evenement Club Suprema

- Food-en-retail
- 14 mrt 2025 @ 09:51
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 14 mrt 2025 @ 09:51
- Kel Koenen
Dr. Oetker introduceert met Club Suprema een vernieuwende activatiecampagne in Nederland. In samenwerking met Being There en de GroupM-onderdelen EssenceMediacom en StudioM zet het foodmerk de premium pizza Suprema in de schijnwerpers.
De campagne speelt in op een groeiende trend onder Millennials en Gen Z: de behoefte aan me-time, maar het gebrek aan een geldig excuus om die tijd daadwerkelijk te nemen. Met Club Suprema lanceert Dr. Oetker een evenement dat zo exclusief is dat het eigenlijk niet bestaat.
Teasende posters in steden, exclusieve influencer-uitnodigingen en een online registratiecampagne wekken nieuwsgierigheid op. Wie zich inschrijft, ontdekt dat Club Suprema hét perfecte alibi biedt voor een avond thuis met een Suprema-pizza, zonder sociale verplichtingen. Om de clubervaring compleet te maken, verzorgt DJ/producer Trobi een exclusieve livestream.
‘Suprema is een premium pizza die perfect past bij die momenten waarop je bewust tijd voor jezelf neemt’, vertelt Marieke Grit, Marketing Manager bij Dr. Oetker Nederland. ‘Met Club Suprema hebben we een concept gecreëerd dat dit inzicht op een speelse en effectieve manier activeert. We zien dat de behoefte aan me-time groter is dan ooit, maar dat mensen vaak een excuus nodig hebben om het zichzelf te gunnen. Dit concept biedt precies dat: een exclusieve reden om eens een avond écht voor jezelf te kiezen.’
Ook Robrecht Stoekenbroek, Managing Director van Being There, onderstreept het belang van een campagne die aansluit bij de leefwereld van de doelgroep. ‘Merken die relevant willen zijn, moeten laten zien dat ze begrijpen wat hun doelgroep nodig heeft. Natuurlijk heeft iedereen af en toe een pizza nodig, maar de behoefte aan me-time is nog veel belangrijker. Uit data van EssenceMediacom en PR-onderzoek blijkt dat goed voor jezelf zorgen met iets lekkers een logische combinatie is. Dat bood een sterk haakje voor deze campagne.’
Rik toe Water, Executive Creative Director bij StudioM, vult aan: ‘De samenwerking met Being There en Dr. Oetker voelde als een feestje. En over feestjes gesproken, voortaan doe je geen Houdini meer, maar een Club Suprema. Dankzij Club Suprema zeg je zonder moeite ‘nee’ tegen verplichtingen en ‘ja’ tegen jezelf.’
Ace PR verzorgde het PR-gedeelte van de campagne en voerde met behulp van Factsnapp onderzoek uit naar de belemmeringen van me-time en de elementen die een perfecte solo-avond kenmerken. Daarnaast zette Ace PR een earned campagne op, waarbij exclusieve me-time pakketten – inclusief de drie Suprema-varianten – werden verstuurd naar foodfluencers en media.
Credits
Klant: Dr. Oetker Nederland
Verantwoordelijk bij klant: Joost van den Berg, Marieke Grit, Sander van Haarst
Bureaus: Being There, StudioM – GroupM Creatives
Creative Owner(s): Yona Hümmels, Bart Heijboer, Rik toe Water
Media: EssenceMediaCom
PR: Ace PR
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Chocoladeletter D van Dieuwertje uitverkocht na actie voor KWF
- Achtste editie Nationale Week Zonder Vlees en Zuivel van start
- Tango transformeert tankstations tot moderne ontmoetingsplekken
- Anders Hagh, CEO Salling Group: 'Wij maken het makkelijker om...
- Brouwerij 't IJ zet duurzame stap met herbruikbare verpakkingen
- Nespresso en Oatly introduceren koffiecapsules voor havermelk
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Just Eat Takeaway gaat... 14-03-2025
- Ekoplaza uitgeroepen tot meest... 14-03-2025
- Dr. Oetker lanceert exclusief... 14-03-2025
- [marketeer 221] Lennart van... 14-03-2025
- Supermarktprijzen niet langer... 13-03-2025
- Culinaire historische insights op... 13-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center