Belastingdienst lanceert 'Aangifte doen op jouw manier'

Belastingdienst lanceert 'Aangifte doen op jouw manier'
  • Bureaus
  • 13 mrt 2025 @ 11:23
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De Belastingdienst is opnieuw gestart met de jaarlijkse aangiftecampagne, ditmaal met de nadruk op de verschillende manieren waarop belastingplichtigen hun aangifte kunnen invullen. De campagne, ontwikkeld door Roorda Reclamebureau, benadrukt dat men zowel zelfstandig als met hulp de aangifte kan doen.

De campagne speelt in op de diversiteit aan behoeften bij belastingplichtigen. Voor wie graag zelf aan de slag gaat, zijn er online checklists beschikbaar om geen belangrijke details te missen. Voor wie hulp nodig heeft, biedt de Belastingdienst diverse ondersteuning: een afspraak bij een balie, een telefonische hulplijn en de mogelijkheid om een belafspraak in te plannen.

‘Dat je vanaf 1 maart aangifte kunt doen, weten we allemaal. Wat minder bekend is, zijn de verschillende hulpmiddelen die we bieden’, stelt de Belastingdienst. Door deze centraal te zetten in de campagne, wil de organisatie mensen meer vertrouwen geven in het proces.



Om zoveel mogelijk Nederlanders te bereiken, zet de Belastingdienst een mix van tv-commercials, radiocampagnes, print en online middelen in. Daarnaast is er een opvallende fysieke activatie: de Belastingdienst Bus-Tour. Deze bus, voorzien van de kenmerkende ‘blauwe bank’, trekt sinds 5 maart door het land om particulieren en ondernemers direct te helpen met belastingvragen.

De campagne sluit aan bij de bredere trend waarin overheidsinstanties streven naar toegankelijke en laagdrempelige communicatie. Belastingplichtigen hebben tot 1 mei de tijd om hun aangifte in te dienen.

Credits

Verantwoordelijk bij de Belastingdienst:
Paul van der Linde, Ravi Jadnanansing, Bart Vording

Bureau: Roorda Reclamebureau & Tabula Rasa
Creatie: Tom Zwarts, Anne van Andel en Joeri Jansen
Account: Lisanne Wintgens, Anne van der Meulen & Denise van der Poel
Design: Myrthe van Duinen
Strategie: Sanne Rasenberg-Tolen
Agency producer: Marcel Ossendrijver
Media inkoop: Initiative 
Productiemaatschappij: GreenBean
Regisseur: Nils Vleugels
Executive producer: Josepha Dhondt
Producer: Judith Engels
Production manager: Floor Geleijns
DOP: Floris van der Lee
First AD: Jurriaan Rohde
Second AD: Bauke Boneschansker
Focus puller: Luuk Schmitz
Grip: Mike Laureys
Gaffer: David Bels
Camera car driver: Antoine Petit
Production designer: Kino Haverkorn
Art director: Nina van Haren
Setdresser: Lieke Krukkert
Styling: Anna Dijkman en Chanty Nolten
Hair en Makeup: Faisa Sontodimedjo            
Nagel artiest: Ginny Henderson
Locatie management: Floris van der Wal
Catering: Citrus & Spice
Camera: Cam-A-Lot
Licht: Het Licht
Grip: Gripwise
Casting: A Million Faces
Offline edit: Jorien Voogt
Grading: Didrik Bråthen (TMLS)
Compositing & VFX: The Compound
Postproductie producer: Swaen Nouwen
Compositors: Koen van Someren Greve, Nina Blaauwbroek en Ouassim Echarradi
Online editing & versioning: Nino Oosterwijk, Daniel Falkenhagen Corte-Real
Soundmix, voice over opnamen & sounddesign: Marcel Walvish
Muziek: Thomas Peters
Fotografie: Chantal Spieard

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken