Mediatrends: online mediaconsumptie blijft groeien

- Media
- 11 mrt 2025 @ 09:13
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 11 mrt 2025 @ 09:13
- Kel Koenen
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) publiceerde de vierde editie van NMO Mediatrends. Dit rapport biedt inzicht in het bezit en gebruik van media-apparaten en vormt de basis voor de doelgroepbepaling binnen de bereiksonderzoeken van NMO.
Voor deze editie zijn meer dan 8.000 Nederlanders van 13 jaar en ouder ondervraagd over hun mediagedrag. De resultaten bevestigen een aanhoudende verschuiving naar online mediaconsumptie, met name onder jongeren. Online gamen wint verder aan populariteit binnen deze doelgroep. Daarnaast blijven de televisie en smartphone de meest gebruikte apparaten voor mediaconsumptie, met een penetratie van respectievelijk 95% en een nog steeds stijgend percentage voor de smartphone.
Opvallende trends zijn onder meer de toenemende aanwezigheid van smartwatches en spelcomputers in huishoudens. Ook het gebruik van smart devices die verbonden zijn met het internet vertoont lichte groei. Zo heeft inmiddels 71% van de huishoudens een smart TV en is in 26% een smart speaker aanwezig.
Het rapport is aangevuld met data uit de NMO Print & Merken Monitor, NMO Luisteren, NMO Kijken en NMO Online, wat zorgt voor een compleet beeld van de ontwikkelingen in het Nederlandse mediagedrag.
De volledige editie van NMO Mediatrends 2024 is beschikbaar op de website van NMO: www.nationaalmediaonderzoek.nl.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Bavaria en carnaval waarom ze altijd een campagnehit lijken te...
- De Telegraaf bereikt meer lezers dankzij digitale editie
- OOH-aanbieders doneren schermruimte aan Nationale Week Zonder...
- Neuro-onderzoek bevestigt kracht van gecombineerde tv- en...
- [column] De culturele revolutie is begonnen! Ga bij het verzet
- TV-reclamemarkt in 2024: sterke groei online video
Laatste Nieuws
- Mediatrends: online mediaconsumptie... 11-03-2025
- EW Magazine lanceert... 10-03-2025
- De Telegraaf bereikt meer lezers... 07-03-2025
- Neuro-onderzoek bevestigt kracht van... 06-03-2025
- TV-reclamemarkt in 2024: sterke... 05-03-2025
- OOH-aanbieders doneren schermruimte... 26-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day