Hornbach trapt tuinseizoen af met 'Verheug je als een kind'

- Bureaus
- 14 mrt 2025 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 14 mrt 2025 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Het voorjaar breekt aan en bouwmarktmerk Hornbach viert dit met een speelse campagne, waarin de vreugde die je als kind kunt ervaren centraal staat.
'In ieder van ons schuilt een kind dat zodra het voorjaar is gestart, staat te springen om naar buiten te stormen en aan de slag te gaan', vertelt Maarten Post, Hoofd Inkoop & Marketing bij de bouwmarkt.
'Met deze campagne laten we zien dat die vreugde nooit ver weg is. Het moment dat je iets met je eigen handen maakt of creëert, kan dat gevoel van kinderlijke blijdschap ineens bij je oproepen. De euforie is de drang van alle klussers om tuinprojecten weer met beide handen aan te pakken en hun gevoel van welzijn na een lange winter binnenshuis een flinke oppepper te geven.'
In de nieuwe commercial -als altijd met een emmer humor overgoten- is een gigantische speelgoedtruck te zien met een laadbak bomvol tuinartikelen en tuingereedschap. Volwassenen herontdekken hun innerlijke kind en rennen met uitzinnige vreugde richting de truck, letterlijk het groene voorjaar in. Ze vieren de lente met pure blijdschap die je normaal alleen bij kinderen ziet en lijken er klaar voor te zijn om met hun voorjaarsprojecten aan de slag te gaan.
De projectbouwmarkt laat met de campagne echter zien dat tuinieren en klussen veel meer is dan een project. Het is energiek, met plezier en jezelf verwonderen. Iets bouwen met je eigen handen kan een ongeëvenaarde vorm van kinderlijke vreugde en geluk oproepen.
Speelgoed
De commercial begint met de laatste donkere dagen van de winter, waarin mensen nog verstopt zitten in hun huizen. Tot er een deuntje door de straten klinkt, wat blijkt te komen van een gigantische speelgoedtruck, met een laadbak die volgeladen is met tuinartikelen en tuingereedschap.
Het vrolijke deuntje is dé trigger voor mensen om als kleine kinderen direct naar buiten te rennen richting de truck en zich letterlijk in een berg groen en gereedschap te storten. Het is deze pure, ongeremde vreugde die perfect laat zien hoe échte doeners zich voelen als het voorjaar begint.
Crossmediale campagne
De voorjaarscampagne is van start gegaan met een prikkelende teaser op tv van 5 seconden. Op 14 maart 2025 wordt de campagne officieel gelanceerd met een spectaculaire XL tv-spot van 60 seconden, afgewisseld met een 30 seconden spot.
De campagne wordt daarnaast aangevuld met een radiospot, out-of-home en advertenties in print. De tv-spot wordt daarnaast ook digitaal ingezet. Vanaf 24 april wordt in bioscopen een speciale twee minuten durende versie van de commercial vertoond, aangevuld met een 45 seconden versie van de tvc.
Zo zorgt de bouwmarkt ervoor dat niemand de start van het voorjaar ontgaat en 'heel Nederland zich als een kind verheugt op het tuinseizoen'. Bekijk de film in het venster hieronder.
(PvWK | beeld: TBWA\)
credits
opdrachtgever: Hornbach
bureau: Heimat\ TBWA
productie: Tony Petersen Film Berlin
regie: Fredrik Bond
sound design: Fridge dma tonstudio GmbH
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- bouwmarktmerk
- Maarten Post
- lente
- Hoofd Inkoop & Marketing
- Hornbach
- Fredrik Bond
- Tony Petersen Film Berlin
- tvc
- marketing
- DIY
- Heimat\ TBWA
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Hornbach trapt tuinseizoen af met... 14-03-2025
- Belastingdienst lanceert 'Aangifte... 13-03-2025
- Ronald McDonald Kinderfonds... 13-03-2025
- Warc's Creative 100: Heineken stijgt... 12-03-2025
- Chocolate eerste bureau met true... 12-03-2025
- Serviceplan Group bekroond tot... 11-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center