Cupra breidt betrokkenheid bij padelsport uit met nieuw partnership

Cupra breidt betrokkenheid bij padelsport uit met nieuw partnership
  • Sponsoring
  • 14 mrt 2025 @ 11:35
  • Link
  • Imke Walenberg
    Imke Walenberg

    Hoofdredacteur Online
    MarketingTribune
  • Marketing

Automerk Cupra verstevigt zijn positie in de Nederlandse padelsport door een driejarig partnership aan te gaan met de drie grootste padelaanbieders van Nederland: Peakz Padel, Plaza Padel en The Padellers. De samenwerking, die deze week werd bekrachtigd in de Cupra Garage Amsterdam, biedt zowel nieuwe als bestaande Cupra-rijders voordelen om de snelgroeiende sport maximaal te beleven.

Diepe banden met padel

Cupra en padel zijn al jaren onlosmakelijk met elkaar verbonden. Internationaal is het automerk ‘Official International and Premium Sponsor’ van de World Padel Tour (WPT) en hoofdsponsor van de Internationale Padel Federation (FIP). De gedeelde Spaanse roots en de ambitie om te groeien maken de match tussen CUPRA en de sport logisch.

In Nederland werkte Cupra al samen met Peakz Padel en Plaza Padel, maar met de toevoeging van The Padellers dekt het merk nu een groot deel van het land. Nieuwe Cupra-rijders ontvangen een pakket met gratis speeltijd bij alle drie de aanbieders, terwijl bestaande leden van de Cupra Tribe profiteren van extra voordelige speeluren. Later dit jaar introduceert het merk bovendien de Cupra Padel Cup, waarmee het de community verder wil betrekken bij de sport.

“Cupra en padel delen een sportief dna en dezelfde groeiambities,” zegt Marijn Bausch, Managing Director van Cupra Nederland. “Via deze samenwerking willen we onze Cupra-rijders nog nauwer betrekken bij de padelsport en werken we aan nieuwe gezamenlijke initiatieven.”

Partner van Premier Padel Rotterdam 2025

Cupra zet zijn betrokkenheid bij de internationale padelsport voort als officieel partner van de Premier Padel Tour. In Nederland is het merk opnieuw verbonden aan Premier Padel Rotterdam, dat van 29 september tot en met 5 oktober 2025 de wereldtop naar Rotterdam Ahoy brengt.

Imke Walenberg

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken