Ekoplaza uitgeroepen tot meest duurzame merk van Nederland

- Food-en-retail
- 14 mrt 2025 @ 10:49
- Nu reageren
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 14 mrt 2025 @ 10:49
- Tamara de Vos
Supermarktketen Ekoplaza staat in 2025 op de eerste plaats in de Sustainable Brand Index. Daarmee neemt het bedrijf de koppositie over van Tony’s Chocolonely, dat nu op de tweede plaats staat. De Vegetarische Slager, eerder een dominante speler, zakt naar de negende positie.
Volgens Erik Elvingsson Hedén, oprichter van de Sustainable Brand Index, weerspiegelt de winst van Ekoplaza de veranderende voorkeuren van consumenten. ‘De naamsbekendheid van Ekoplaza is de afgelopen jaren gestaag gegroeid. Consumenten ervaren het als een merk met sterke waarden, wat vooral belangrijk is in tijden van onzekerheid en verwarring over duurzaamheid. Terwijl steeds meer bedrijven zich proberen te positioneren op het gebied van duurzaamheid, belonen consumenten merken die consequent en betrouwbaar zijn gebleven.’
Reactie van Ekoplaza
Hans van Mierlo, marketingmanager bij Ekoplaza, reageert positief op de uitslag. ‘Als biologische supermarkt doen we geen concessies aan onze principes, ook niet een beetje. We zijn ontzettend trots dat consumenten Ekoplaza herkennen als de plek waar ze biologische, luchtvrachtvrije producten uit de korte keten kunnen vinden. Het is voor ons een eer om tussen zulke gedreven merken te staan die zich inzetten voor een duurzamere wereld.’
Top 10
1. Ekoplaza
2. Tony's Chocolonely
3. Ikea
4. Dopper
5. Zonnatura
6. Greenchoice
7. Dille & Kamille
8. ANWB
9. De Vegetarische Slager
10. Marktplaats
Foto: Hans van Mierlo, marketingmanager Ekoplaza
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Chocoladeletter D van Dieuwertje uitverkocht na actie voor KWF
- Achtste editie Nationale Week Zonder Vlees en Zuivel van start
- Tango transformeert tankstations tot moderne ontmoetingsplekken
- Anders Hagh, CEO Salling Group: 'Wij maken het makkelijker om...
- Nespresso en Oatly introduceren koffiecapsules voor havermelk
- Brouwerij 't IJ zet duurzame stap met herbruikbare verpakkingen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Just Eat Takeaway gaat... 14-03-2025
- Ekoplaza uitgeroepen tot meest... 14-03-2025
- Dr. Oetker lanceert exclusief... 14-03-2025
- [marketeer 221] Lennart van... 14-03-2025
- Supermarktprijzen niet langer... 13-03-2025
- Culinaire historische insights op... 13-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center