Loyaliteitsranking restaurantketens: Moeke en Dadawan aan kop

- Algemeen
- 11 mrt 2025 @ 09:15
- Link
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 11 mrt 2025 @ 09:15
- Tamara de Vos
Ruim drie op de vier bezoekers van Nederlandse restaurantketens (77%) verwachten binnen twaalf maanden terug te keren. Gemiddeld bezoekt een klant een restaurantketen 1,6 keer per jaar. Restaurantketens Moeke en Dadawan hebben de meest loyale klanten. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.100 Nederlanders.
Topscorende ketens: Moeke en Dadawan
Moeke heeft loyale klanten met een bovengemiddelde bezoekfrequentie van 2,5 keer per jaar. Dadawan scoort 97% op terugkeerintentie en heeft een bezoekfrequentie van 1,7 keer per jaar. Montimar presteert ook sterk met een bezoekfrequentie van 2,1 en een terugkeerintentie van 85%. Gauchos scoort bovengemiddeld met een bezoekfrequentie van 1,7 en een terugkeerintentie van 87%.
Vergelijking met andere ketens
Restaurantketens scoren lager op terugkeerintentie en bezoekfrequentie dan koffie- en lunchketens. Klanten bezoeken koffie- en lunchketens gemiddeld 2,7 keer per jaar en 84% is van plan terug te keren. De terugkeerintentie ligt ongeveer op hetzelfde niveau als in de fastfoodmarkt (76%), maar de bezoekfrequentie is duidelijk hoger (3,3) onder fastfoodketens.
De resultaten in dit bericht komen uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, Net Promoter Score (NPS) en loyaliteit in de Nederlandse markt voor restaurantketens. In het onderzoek zijn 5.151 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd, representatief voor de Nederlandse bevolking.
Beeld: Moeke Ede
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
- Nationale Benchmark Restaurantketens
- bezoekfrequentie
- terugkeerintentie
- klantloyaliteit
- Multiscope
- restaurantketens
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Ace & Tate zet volgende stap met nieuwe CEO en focus op eyecare
- [expo] Pact geeft inkijk in toekomst van merken en storytelling
- [onderzoek] 'Goed doen' als koopexcuus
- Column Strenge wetgeving is juist positief voor AI-industrie
- PostNL opent extra pakketautomaten en PostNL-punten
- Brug tussen sport, verduurzaming en merkambitie
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day