Biografie
Cyril Westerhof
[column] Hoe ontwikkelt AI zich in 2019?
Het afgelopen jaar stond in het teken van de ontwikkeling van artificial intelligence (AI). Op steeds meer vlakken in ons leven komen we integratie met AI tegen.
Multiple retargeting strategie: op naar een win/win-situatie
In de wereld van e-commerce retargeting zijn resultaten het enige dat telt. Daarom werken merken en bedrijven vaak met retargeting-providers.
Hoe deep learning marketeers helpt hun klanten beter te begrijpen
Deep learning is een veelbelovend onderdeel van kunstmatige intelligentie, dat het functioneren van het menselijk brein nabootst op het gebied van dataverwerking en het creëren van besluitvormingspatronen. Dat klinkt als een science-fiction-scenario, maar deep learning is inmiddels toepasbaar in verschillende industrieën: waaronder marketing. Deep learning-algoritmes zijn namelijk zo slim, dat ze het besluitvormingspatroon van je klant kunnen begrijpen. Daarmee stellen ze marketeers in staat nauwkeurige voorspellingen te doen over klantbehoefte en -waarde. Hoe je je ROI ermee kunt vergroten? Dat staat hieronder beschreven.
3 metrics voor effectieve advertenties
Het plannen en uitvoeren van performance based marketing activiteiten is een spel van statistieken en gecontroleerde besluitvorming. Maar hoe kan je campagneresultaten nauwkeurig meten? En wat zijn waardevolle statistieken als het gaat om het beoordelen van de effectiviteit van verschillende marketing tools?
De enorme invloed van branding op de marketingprestaties
Klassieke en online marketing zijn eenvoudig meetbaar door KPI’s te stellen die zorgen voor een groei in de verkoop. Branding is qua prestaties wat lastiger te meten en te koppelen aan zo’n conversie. Het wordt namelijk beïnvloed door percepties over je merk en de houding op de lange termijn. Waar je marketingcampagnes ieder jaar kunnen wisselen en effect hebben op sales, zorgt branding dat je ‘top of mind’ bent als producten worden vergeleken voor aankoop. Alleen…. ligt de prioriteit van bedrijven wel bij branding?
Hoe AI het gezicht van online adverteren verandert
Artificial Intelligence heeft de manier waarop wij online adverteren drastisch veranderd. Met deep learning, een onderdeel van AI, zorgt dit voor innovatie in elke markt. Niet aleen als het gaat om standaardevents die makkelijk te voorspellen zijn zoals Black Friday of Women’s Day, maar vooral voor onverwachte gebeurtenissen. Hiermee kunnen we zowel de effectiviteit als de efficiency verbeteren van online adverteren. Op welke manier is dit mogelijk en hoe werkt dit?
Dé technologieën die voor een revolutie zorgen in de wereld van e-commerce
Iedere marketeer weet het; het kan een uitdaging zijn om op de hoogte te blijven van de laatste technologische ontwikkelingen op het gebied van e-commerce en marketing. Met de opkomst van nieuwe technologieën is het niet altijd makkelijk om te bepalen welke techniek een bijdrage kan leveren aan je business. RTB House, een internationale organisatie die innovatieve retargeting technologie levert, heeft de 3 technologische trends binnen e-commerce die het meeste impact hebben voor je op een rijtje gezet. Maar eerst nog even wat achtergrond over hoe snel de markt groeit.
3 Tips voor online marketing campagnes voor Valentijnsdag
Het is alweer bijna Valentijnsdag en ondanks dat vier op de vijf consumenten met een partner niets voor hun geliefde kopen, steeg vorig jaar de uitgaven aan Valentijnsdag ietsjes. Voor webshops is Valentijn een mooie gelegenheid om sales te boosten.
Top 3 Trends in programmatic in 2017
Programmatic heeft de afgelopen jaren een enorme vlucht gemaakt. Volgens ZenithOptimedia Programmatic Marketing Forecasts, zal programmatic in 2017 met maar liefst 31% groeien – sneller dan social media (25%) en online video (20%). Tegelijkertijd neemt ook het gebruik van automation onder marketeers toe: Dun & Bradstreet Report voorspelt dat zelfs van de B2B marketeers bijna 70% van plan is om de uitgaven aan programmatic advertising in 2017 te vergroten. Wat kunnen we verwachten van het komend jaar en hoe kan je als adverteerder ervoor zorgen dat je profiteert van de laatste ontwikkelingen op het vlak van programmatic? RTB House – een wereldwijde aanbieder van retargeting technologie op basis van deep learning algoritmes – heeft drie grote trends voor dit jaar voor je op een rij gezet.
- AlgemeenNieuws JONGERENICONEN 2025 - POV: 'Geef me...Nieuws SAN breidt ABC jury uitNieuws Vierdaagse Nijmegen blijft nationale...Weblog [column] 'Blokker is het perfecte...Nieuws Onderzoek: CEO verwacht dat AI...Nieuws KPN's 'Piece of me'-case wint Grand...
- B2BNieuws ‘What Matters 2025’-trendrapport:...Nieuws De marketingtransfers van week 50,...Nieuws Nederlandse missie SXSW 2025:...Nieuws AI-trends 2025: de AI-generatie en...Nieuws Brancheverenigingen: marketinggids...Weblog [column] LinkedIn biedt als...
- BureausNieuws [interview] ADCN herontdekt kracht...Weblog [column] In alle eerlijkheid...Nieuws John Meulemans partner bij Hibou...Nieuws Abovo Maxlead neemt DASE Analytics...Nieuws Retailmediarevolutie: De hype voorbijWeblog [column] Creativiteit heeft geen...
- ContentmarketingNieuws Nieuwe vuurwerkcampagne...Weblog [column] Nu ook al in de advent...Nieuws Interview: Van saaie snijboon tot...Nieuws Interview: 'Jongeren willen geen...Nieuws Interview: Hema verovert TikTok met...Weblog [column] De klantreis: jeuk- of...
- DesignNieuws Fernhout over iconische fotografie Nieuws Jaguar toont lef met komst Type 00Nieuws ASML en Van Gogh Museum verlengen...Nieuws ADCN Awards 2024 open voor inzendingenWeblog [column] Jaguar: De dood of de...Nieuws PostNL lanceert decemberzegels met...
- Food en RetailNieuws [onderzoek] 'Tien procent meer vraag...Nieuws Mora mikt op feestdagen met...Nieuws Foodmerken Unox en Zwan verkocht aan...Nieuws Unilever verkoopt merk Conimex aan...Weblog [column] foodexpert Elody de Vries:...Nieuws Joyce Bierman (AH) over foodtrends...
- MediaNieuws Peter Contant ontvangt LOF d’Or...Nieuws Magna: Digitale media blijven de...Nieuws AMMA Awards 2025: tijdloos sterk...Nieuws Mediahuis: lancering Mediahuis RaaktNieuws Artsen zonder Grenzen:...Nieuws Samen kijken versterkt impact van...
- Online MarketingWeblog [column] The power of women in...Nieuws [branded content] Belangrijke online...Nieuws Gen Z en Millennials verkiezen de...Weblog [column] SearchGPT: de nieuwe...Nieuws Onderzoek Visa: 31% online shoppers...Nieuws Waarom de huidige...
- SponsoringNieuws RTL partner SAIL 2025Nieuws KPN is wederom hoofdsponsor van SAIL Nieuws Line-up Vrienden van Amstel is bekendNieuws Picnic titelpartner van wielerploeg...Nieuws Energiedirect en PSV brengen negende...Nieuws Eredivisie wordt VriendenLoterij...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- [branded content] Belangrijke online... 18-12-2024
- Gen Z en Millennials verkiezen de... 12-12-2024
- Onderzoek Visa: 31% online shoppers... 26-11-2024
- Waarom de huidige... 25-11-2024
- Google: Gemini Live spreekt nu... 21-11-2024
- Kees van der Spek killt de smaak van... 21-11-2024