Vakgarage lanceert campagne om merkbekendheid te vergroten
- Bureaus
- 27 jun 2023 @ 08:06
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 27 jun 2023 @ 08:06
- Michiel van Zaane
De universele garageformule Vakgarage lanceert een landelijke 360 graden campagne om merkbekendheid en positionering te versterken. Dit doen zij in samenwerking met Problicity Marketing en GIG creative film production.
Centraal staat de knipoog die het merk mee wil geven aan de campagne. ‘Ondanks dat we ons vak uiterst serieus nemen, houden we de drempel voor onze doelgroep graag laag,’ vertelt marketingmanager ChrisJan Lammerts, ‘en humor is hier voor ons de juiste benadering in.’ Met de commercial waarin Mike Weerts de rol van onhandige hobbymonteur op zich neemt en Iris Rulkens de rol van mondige buurvrouw vertolkt ontstaat er een laagdrempelige, herkenbare situatie. In een nieuw tijdperk waarin de consument steeds bewuster wordt en marketingboodschappen kritisch evalueert, kiest Vakgarage voor een strategie die op wil vallen, maar ook aansluit bij de kernwaarden van het merk.
‘Humor is de sleutel tot connectie,’ gaat Lammerts verder. ‘We hebben ervoor gekozen om de unieke waardepropositie van onze pechhulpdienst te verpakken in een luchtige, humoristische boodschap die de aandacht van de consument trekt en tegelijkertijd onze merkidentiteit versterkt. En dat voor slechts 25 euro per jaar!’
De TV commercial is de belangrijkste pijler van deze campagne. Deze wordt ondersteund en 360 ingezet door radio-uitzendingen, direct marketing, posters, een website, social media, online bannering, Marktplaats takeover, folders, Digital Out Of Home en narrowcasting.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ovide Agency nieuwe PR-bureau voor... 30-12-2024
- Independer lanceert campagne 'De... 30-12-2024
- Kerst 2024: Doe als Deutsche Telekom24-12-2024
- Drie bureaus bundelen krachten:... 24-12-2024
- ASN neemt afscheid van Selmore (en... 23-12-2024
- [interview] ADCN herontdekt kracht... 20-12-2024