Asus wil rem helpen zetten op 'altijd aan staan'
- Content
- 30 dec 2024 @ 08:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - InfluencermarketingContentStrategie
- 30 dec 2024 @ 08:00
- Peter van Woensel Kooy
Mentale issues onder jongeren zijn de afgelopen jaren fors toegenomen, met pieken tijdens de herfst- en wintermaanden mede door social mediagebruik, ziet computerfabrikant Asus. Met een contentcampagne wil het merk laten zien dat het ook anders kan.
In de Twitch-serie 'Afremmen met Shappo0' wil Asus de rem zetten op het 'always-on' staan van jongeren van nu. In een knusse blokhut op de Veluwe nodigt Twitch-ster en krachtpatser Shappo0 bekende gasten uit voor eerlijke, openhartige gesprekken. Onder het genot van warme chocolademelk en een gezellig haardvuur bespreken ze mentale gezondheid, dagelijkse uitdagingen en persoonlijke verhalen. Het resultaat is naar eigen zeggen: humor en diepgang in een intieme setting.
'Je hebt het tijdens de feestdagen vast wel gezien. Jongeren die constant afleiding zoeken op de smartphone. Daarom was de Asus Rog Ally, een draagbaar gamingdevice, altijd dichtbij met daarop knusse co-op games. Influencer Shappo0, bekend om zijn scherpe humor en nuchtere aanpak, bleek de perfecte host voor deze campagne. Zijn recente verkiezing tot "Beste Streamer van 2024" maakte hem hét gezicht van deze unieke live serie', leggen de bedenkers uit.
'De gesprekken zijn openhartig en de humor gaat vaak tot het randje, zoals jongeren gewend zijn van Twitch. Dit succes konden we alleen bereiken dankzij het vertrouwen van Asus, dat begrijpt wat er nodig is om écht impact te maken bij deze doelgroep', vult Jerry Driessen, betrokken Marketing director bij Fanflock aan. De serie was goed voor meer dan 31.000 livekijkers en genereerde 5,5 miljoen organische views met highlights en extra content. Het toont aan dat ook slow content, oprecht en authentiek, werkt.
Mentale druk op jongeren blijft groeien
Recente cijfers van het Trimbos-instituut en het CBS onderstrepen volgens Asus de noodzaak van dit soort campagnes. In de leeftijdsgroep 16-24 jaar voelen steeds meer jongeren zich eenzaam, vooral in de donkere maanden. Radboud Universiteit bevestigt dat ‘slow content’ een positief effect kan hebben op mentale gezondheid en verbinding. Met 'Afremmen met Shappo0' stellen Asus en Fanflock dat er 'geen opgeheven vingertje nodig is om jongeren bewust te maken.' Deze campagne wil daar aan bijdragen. Bekijk de Twitchfilm hier. Meer info over Asus is hier te vinden.
(PvWK)
Credits
concept en productie: Fanflock, Jerry Driessen en Joost Bouhof
muziek: Soundbeard, Nico Roukema
visuals: Boukje Rekker
opdrachtgever: Asus
verantwoordelijke marketeers: Anne de Wal en Maarten Blonk
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Asus wil rem helpen zetten op... 30-12-2024
- Nieuwe vuurwerkcampagne... 19-12-2024
- Interview: Van saaie snijboon tot... 17-12-2024
- Interview: 'Jongeren willen geen... 16-12-2024
- Interview: Hema verovert TikTok met... 12-12-2024