Independer lanceert campagne 'De Switch'

Independer lanceert campagne 'De Switch'
  • Bureaus
  • 30 dec 2024 @ 09:14
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Social agency Monkeys & Bananas heeft samen met vastelastenvergelijker Independer de socialmediacampagne De Switch gelanceerd, gericht op het stimuleren van bewustwording rond keuzes bij aanvullende zorgverzekeringen.

Met short-formvideo's op TikTok wordt ingespeeld op de beslissingen die consumenten moeten maken over aanvullende verzekeringen voor het komende jaar. Merel van Someren, Brand Manager bij Independer: ‘De luchtige video's sluiten perfect aan bij de jongere doelgroepen en brengen de mogelijke voordelen van aanvullende zorgverzekeringen op een speelse en concrete manier in beeld. De campagne loopt nog tot en met 31 december.’

Kijkje in het brein
In de video's krijgt de kijker een blik in de toekomst van de hoofdpersoon, afhankelijk van de gemaakte keuze. Zo zien we een wintersporter die beter wél voor fysiotherapie als aanvulling had kunnen kiezen of iemand die gaat ‘daten’ en, zonder extra tandartsverzekering, glimlachend een ontbrekende tand laat zien. Met de switch naar ‘verzekering aan’ toont zij dezelfde lach, maar dan met een stralend, compleet gebit.

Humor en herkenbaarheid
Van Someren vervolgt: ‘Om tijdens onze campagne de jongere doelgroep in beweging te krijgen om in drie minuten hun zorgverzekering te vergelijken vonden wij het belangrijk om content te maken die aansluit bij doelgroep en de kanalen waarop zij aanwezig zijn. Met deze campagne willen we laten zien dat Independer helpt om op een toegankelijke manier te kiezen welke zorgverzekering, met al dan niet aanvullende zorg, het beste past. Dankzij de samenwerking met Monkeys & Bananas brengen we dit proces op een frisse, creatieve manier onder de aandacht.’
Alain de Schutter van Monkeys & Bananas vult aan: ‘Met deze social campagne wilden we zorgverzekeringen tastbaar maken op een manier die jongvolwassenen aanspreekt. Door humor en herkenbaarheid te combineren, zorgen we ervoor dat Independer top-of-mind blijft tijdens de belangrijkste beslisperiode van het jaar.’

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken