Stunt: 'tien jaar gratis wonen in Pathé de Munt'
- Bureaus
- 18 dec 2024 @ 08:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Branded contentCreatieBioscoop
- 18 dec 2024 @ 08:00
- Peter van Woensel Kooy
Hoe ver ga je voor ultiem comfort? In de nieuwe activatie van Pathé, ontwikkeld door Kumpany in samenwerking met De Speld, wordt deze vraag op een verrassende manier beantwoord, ter promotie van de nieuwe Relax Seats.
Met de nieuwe Relax Seats in Pathé de Munt – bekend om hun ongeëvenaarde zitcomfort – wordt de filmbeleving naar een hoger niveau getild. Sterker nog, de stoelen zijn naar eigen zeggen zelfs zo comfortabel, dat je er bijna in zou willen wonen. En dat is precies wat Sam, de hoofdpersoon in deze activatie, heeft gedaan.
In een humoristisch artikel op De Speld laat Sam weten dat hij zijn krappe studio in Noord heeft ingeruild voor 'de meest comfortabele vierkante meter van Amsterdam'. Hij vertelt enthousiast: 'Het zit beter dan mijn bed en bank samen, en ik kan eindeloos de leukste films kijken.' Met de lokale campagne die sinds 2024 september loopt, wil Pathé de veelzijdigheid aan belevingen in haar Amsterdamse bioscopen benadrukken. Deze boodschap wordt versterkt met een bijpassende activatie, waarbij de focus ligt op één van de vele belevingen die Pathé biedt: de Relax Seats.
10 jaar lang ultiem comfort
Naast het artikel op De Speld, waarin Sam zijn nieuwe ‘woonplek’ promoot, rijdt er een speciaal ontworpen branded tram door Amsterdam, waarop staat dat ‘heel Amsterdam naar Pathé de Munt verhuist’ en het lijkt alsof de tramreizigers heerlijk comfortabel in de Relax Seats van Pathé zitten met hun verhuisdoos. De Relax Seats kunnen worden uitgeprobeerd via een opvallende activatie in Pathé de Munt, waar bezoekers via een actiemechanisme kans maken op een exclusieve prijs: een tienjarig Club Pathé Unlimited abonnement, waarmee je vanuit je Relax Seat eindeloos van films kunt genieten. Gratis wonen dus, als het ware.
'Met onze lokale campagne willen we de veelzijdigheid van beleving in onze Amsterdamse bioscopen benadrukken; vanuit het concept “kies je beleving in Amsterdam”. We wilden deze boodschap versterken met een bijpassende activatie, waarbij de focus ligt op één van de vele unieke belevingen die Pathé biedt: in dit geval de Relax Seats', zegt Annette Reijersen-van Buuren, manager Marketing & Sales bij Pathé. 'Kumpany heeft ons creatieve campagne concept uitstekend doorontwikkeld en succesvol omgezet naar deze activatie. We nodigen iedereen uit om zelf de Relax Seats te ervaren en wie weet, als winnaar jarenlang van dit comfort te genieten! Kom tussen nu en 5 januari naar Pathé de Munt en ontdek het zelf!'
(PvWK | beelden: De Speld / Kumpany)
Credits
bureau lokale campagne: Brain Creatives
activatie: Kumpany
opdrachtgever Pathé
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- woningnood
- promotie
- tram
- Pathé
- Relax Seats
- nieuw
- rumour
- De Speld
- comfort
- Kumpany
- Annette Reijersen - van Buuren
- vraag
- stunt
- PR
- film
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Hotel AZC als toonbeeld van echte opvang
- Esprix: Menheere nieuwe eindjuryvoorzitter en Van de Ridder in...
- Dentsu Creative geeft Alexa Nederlandse nuance en humor
- Kerstcampagne Montblanc over de kracht van verbeelding
- Kerst 2024: Deutsche Telekom, omdat ie zo mooi is
- Volhouden-campagne: Bob wordt Top
Laatste Nieuws
- Stunt: tien jaar gratis wonen in... 18-12-2024
- LinkedIn als groeiplatform voor... 18-12-2024
- Nieuwe merkcampagne KWF met focus op... 17-12-2024
- [mediabazen] UM: Justus Wever17-12-2024
- Likeability-onderzoek Dentsu naar... 16-12-2024
- Hotel AZC als toonbeeld van echte... 13-12-2024