Biografie
Ashling Kearns
Leads scoren via cloudmarketing? Dat doe je zó!
CRM, CMS en analytics zijn intussen behoorlijk ingeburgerd in het bedrijfsleven. What’s next? De volgende stap is deze tools op slimme wijze met elkaar te verbinden. Via marketing automation kan dat inmiddels en: daar kun je heel veel uithalen! Marketing én sales kunnen hier echt hun voordeel mee doen.
Aan de slag met cloudmarketing? Deze zes stappen helpen je vooruit
Laatst kocht een klant in jouw shop een zwembroek, daarom krijgt hij op een zonnige lentedag automatisch een persoonlijk gerichte aanbieding op zijn mobiel of tablet, van een hippe zonnebril bijvoorbeeld of slippers. Dat levert extra omzet op. Het bedrijfsleven ervaart langzaam maar zeker de vele mogelijkheden en toepassingen van kunstmatige intelligentie (AI). Al die kunstmatige slimmigheid wordt steeds meer en dieper in cloudmarketing-platformen geïntegreerd. En wat mij betreft is er voor marketing een bloeiperiode aangebroken. Het totaalbeeld van iedere afzonderlijke klant, waarmee je een gestroomlijnde customer journey kunt bouwen, wordt steeds gedetailleerder. Met het juiste platform heb je volledig zicht op wie je klant is, waar hij zich bevindt, wat hij wil en verwacht. En dat is precies wat je als marketeer wilt weten!
Marketing in 2017: focus op data, samenwerking en AI
Het is weer die tijd van het jaar waarop we massaal vooruitkijken naar wat het komende jaar ons zal brengen. In plaats van allerlei voorspellingen te doen, kijk ik liever naar waarop wij als marketeers zouden moeten focussen om klanten tevreden te houden. Hieronder de, in mijn optiek, drie belangrijkste zaken:
Je klant eist dat jij jezelf de volgende 4 vragen stelt
In mijn vorige blog heb ik uitgelegd hoe je het beste de reis met je klant kunt voorbereiden: met customer journey mapping. Maar er zijn meer middelen die enorm helpen bij het verstevigen van de relatie met elk van je klanten. Wat dat betreft is The Age Of The Customer smullen geblazen voor marketeers.
Start je klantreis met de juiste kaart: de customer journey map
Voor je het weet is The Age of the Customer in volle gang. In Nederland haken steeds meer bedrijven erbij aan door het contact met hun klant zowel te vereenvoudigen als te verstevigen. En dat vooral in de cloud. Voor een deel van de ondernemers is digitale innovatie echter nog een grijs gebied. Want hoe zorg je ervoor dat, nadat je iets verkocht hebt aan je klant, hij of zij juist bij jou wil blijven? Of nog mooier: hoe bereik je dat je klanten mooie verhalen over jou delen? Verkoop is immers een mooi begin van de gezamenlijke reis van jouw onderneming en je klant. Maar waar gaan jullie vervolgens met elkaar naartoe, hoe leg je de weg die leidt naar een bijzondere, innige band met de consument?
- AlgemeenWeblog Marketing in fast forward: 2024Weblog Column 10 mogelijke AI trends voor...Nieuws JONGERENICONEN 2025 - POV: 'Geef me...Nieuws SAN breidt ABC jury uitNieuws Vierdaagse Nijmegen blijft nationale...Weblog [column] 'Blokker is het perfecte...
- B2BNieuws ‘What Matters 2025’-trendrapport:...Nieuws De marketingtransfers van week 50,...Nieuws Nederlandse missie SXSW 2025:...Nieuws AI-trends 2025: de AI-generatie en...Nieuws Brancheverenigingen: marketinggids...Weblog [column] LinkedIn biedt als...
- BureausNieuws Ovide Agency nieuwe PR-bureau voor...Nieuws Independer lanceert campagne 'De...Nieuws Kerst 2024: Doe als Deutsche TelekomNieuws Drie bureaus bundelen krachten:...Nieuws ASN neemt afscheid van Selmore (en...Nieuws [interview] ADCN herontdekt kracht...
- ContentmarketingNieuws Asus wil rem helpen zetten op...Nieuws Nieuwe vuurwerkcampagne...Weblog [column] Nu ook al in de advent...Nieuws Interview: Van saaie snijboon tot...Nieuws Interview: 'Jongeren willen geen...Nieuws Interview: Hema verovert TikTok met...
- DesignNieuws Fernhout over iconische fotografie Nieuws Jaguar toont lef met komst Type 00Nieuws ASML en Van Gogh Museum verlengen...Nieuws ADCN Awards 2024 open voor inzendingenWeblog [column] Jaguar: De dood of de...Nieuws PostNL lanceert decemberzegels met...
- Food en RetailNieuws The Body Shop herrijst uit de asNieuws Bestelknop zorgenkindje webshops?Nieuws Koper gevonden voor failliete Blokker Nieuws Etos valt in de prijzen met 9...Nieuws [onderzoek] 'Tien procent meer vraag...Nieuws Mora mikt op feestdagen met...
- MediaNieuws Nieuwe Raad van Toezicht Stichting...Weblog [column] Toekomst tijdschriften...Nieuws Hanneke Berghoef (Bruna):...Nieuws Peter Contant ontvangt LOF d’Or...Nieuws Magna: Digitale media blijven de...Nieuws AMMA Awards 2025: tijdloos sterk...
- Online MarketingNieuws Speciaal staatslot voor huisdieren:...Weblog [column] The power of women in...Nieuws [branded content] Belangrijke online...Nieuws Gen Z en Millennials verkiezen de...Weblog [column] SearchGPT: de nieuwe...Nieuws Onderzoek Visa: 31% online shoppers...
- SponsoringNieuws Jaarlijkse Unox Nieuwjaarsduik...Nieuws Droomruil: schilderij geruild voor...Nieuws Skil sponsor van Jonge Renner Nieuws RTL partner SAIL 2025Nieuws KPN is wederom hoofdsponsor van SAIL Nieuws Line-up Vrienden van Amstel is bekend
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Speciaal staatslot voor huisdieren:... 23-12-2024
- [branded content] Belangrijke online... 18-12-2024
- Gen Z en Millennials verkiezen de... 12-12-2024