Ajax en VodafoneZiggo verlengen samenwerking met minstens twee seizoenen

Ajax en VodafoneZiggo verlengen samenwerking met minstens twee seizoenen
  • Sponsoring
  • 19 jun 2024 @ 08:40
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Ajax en VodafoneZiggo verlengen hun samenwerking met twee seizoenen. Het huidige contract loopt af in 2025; het nieuwe duurt tot medio 2027, met een optie op verlenging tot medio 2029.

Ziggo is sinds 2015 hoofdsponsor van Ajax. Na de fusie van Vodafone met Ziggo in 2016 werd het contract voortgezet en bleef het merk Ziggo prominent op het Ajax-shirt staan. Inmiddels duurt de samenwerking bijna tien jaar. Ook de komende jaren blijft VodafoneZiggo als hoofd- en shirtsponsor trouw aan Ajax. In de samenwerking komt meer nadruk te liggen op maatschappelijke initiatieven.

Behalve op de zichtbaarheid van Ziggo binnen Ajax en op rechten rondom wedstrijden, richt de samenwerking zich ook op entertainment. Op Ziggo Sport en online blijven Ajax en VodafoneZiggo exclusieve content aanbieden, waaronder voorrondes in het Europees voetbal. Bijzondere live-ervaringen en acties via Priority, het klantprogramma van Vodafone en Ziggo, blijven ook onderdeel van het partnership.

Maatschappelijke projecten
Daarnaast gaan Ajax en VodafoneZiggo intensiever samenwerken om een grotere, positieve impact te maken op maatschappelijk vlak. Daarbij gaat het om uitwisseling van kennis en expertise op maatschappelijke gebied, en het versterken van elkaars projecten. Tevens worden meer gemeenschappelijke projecten ontwikkeld en wordt een vervolg gegeven aan Silence Social Hate, de succesvolle campagne van december vorig jaar tegen haatuitingen op social media.

Betere toekomst
Menno Geelen, algemeen directeur a.i. bij Ajax: "We zijn VodafoneZiggo dankbaar voor hun vertrouwen in de toekomst van Ajax. We zijn al bijna tien jaar partners en mede dankzij deze onvoorwaardelijke steun kunnen we werken aan een betere toekomst van onze club, aan de resultaten die we willen behalen en aan de impact die we willen maken op én naast het veld. ‘Een betere toekomst voor iedereen’ is een ambitie van VodafoneZiggo waaraan we de komende jaren graag onze bijdrage leveren.”

Goede én slechte tijden
Robin Kroes, directeur Consumentenmarkt VodafoneZiggo: “In goede tijden, maar ook in minder goede. Dat is de kern van een écht partnership. Ajax heeft afgelopen maanden belangrijke stappen gezet en we kijken uit naar het komende seizoen en de periode daarna. Voetbal is als geen ander in staat om mensen te verbinden, om drempels te verlagen, en om emotioneel te raken. Het is entertainment pur sang, maar je kunt de verbindende kracht van voetbal ook inzetten voor belangrijke maatschappelijke issues. Beide aspecten vinden we belangrijk en gaan we de komende jaren samen verder ontwikkelen.”

Foto: V.l.n.r. Robin Kroes (directeur consumentenmarkt VodafoneZiggo), Cas Biesta (CCO a.i. Ajax), Ritchy Drost (CEO a.i. VodafoneZiggo) en Menno Geelen (CEO a.i. Ajax).



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken