CPNB en TUI trappen campagne "Zomerlezen" af
![CPNB en TUI trappen campagne "Zomerlezen" af](/content/nieuws/2024/06/cpnb-en-tui-trappen-campagne-zomerlezen-af/TUI-CPNB.jpg)
- Content
- 20 jun 2024 @ 07:40
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 20 jun 2024 @ 07:40
- Michiel van Zaane
De CPNB en TUI starten de campagne “Zomerlezen” om mensen te stimuleren een boek mee op vakante te nemen. Volgens onderzoek maakt lezen je vakantie leuker.
De CPNB (Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek) en reisorganisatieTUI deden onderzoek onder TUI klanten naar hun leesgedrag op vakantie. Daaruit blijkt dat vakantielezers hun vakantie een hoger cijfer geven dan mensen die niet lezen op vakantie. Ze ervaren vaker een relaxte sfeer met minder stress of onenigheid én geven een hogere score voor de mate waarin ze uitgerust thuiskomen. 72% van de vakantiegangers geeft aan dat ze bijna iedere dag wel even lezen. Voor meer dan een derde is de vakantie het enige moment dat ze tijd (kunnen) nemen voor een boek. Vakantiegangers lezen graag waargebeurde verhalen of literaire romans, maar het allerliefst bibberen ze op het strandbedje met een spannend boek.
Zomerlezengeschenk
Wie van 20 t/m 30 juni 15 euro of meer in de boekhandel uitgeeft, krijgt het Zomerlezengeschenk Flamingo Beach van bestsellerauteur Suzanne Vermeer cadeau. De thriller speelt zich af op de populaire vakantiebestemming Curaçao waar de droomvakantie van Tara en haar man Amir een vreselijke wending krijgt als ze net buiten hun chalet een dode vrouw vinden. Woensdag 19 juni ontving Arjan Kers, Managing Director TUI Nederland en België, het eerste exemplaar van Flamingo Beach uit handen van Steven Maat, uitgever van de Suzanne Vermeer boeken bij AW Bruna.
Vakantie begint met boeken
TUI is al jarenlang partner van de CPNB. Iedere vakantie begint met boeken. Om de Zomerlezen campagne te ondersteunen zet de reisorganisatie van 20 juni tot en met 21 juli verschillende acties in. Vakantiegangers naar Curaçao krijgen de TUI shops een Flamingo Beach ansichtkaart. Met de kaart kun je op roadtrip langs alle mooie plekken die in het boek voorkomen. In diverse bibliotheken en boekhandels zijn speciale TUI leeshoeken ingericht. En ook in verschillende TUI shops vind je tijdens de campagneperiode zulke leeshoeken.
Tijdens de campagneperiode zijn er ook twee winacties. In het zomerlezengeschenk zit een TUI boekenlegger met QR-code waarmee lezers kans maken op een reischeque voor een lastminute naar de zon. En als mensen op social media een foto van een mooi leesmoment delen, maken ze kans op een reischeque en een boekenpakket.
Foto: Arjan Kers - Managing Director TUI Nederland & België, Marion Boxum - Hoofd campagnes volwassenen CPNB en Steven Maat - uitgever AW Bruna, bij de start van de Zomerlezen campagne (foto: Bas van Hattum).
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Powernappen tijdens Lowlands 2024 in Ikea Drömland
- Nieuwe arbeidsmarktcampagne voor rechters en raadsheren
- COC en Nivea samen tegen pesten en uitsluiting op school
- Spa wil Nederland beter laten drinken
- CPNB en TUI trappen campagne "Zomerlezen" af
- Nieuwe campagne MyWheels gebruikt ook offline kanalen
Laatste Nieuws
- IOC lanceert nieuw merkplatform voor... 26-06-2024
- Nieuwe campagne MyWheels gebruikt... 25-06-2024
- COC en Nivea samen tegen pesten en... 20-06-2024
- CPNB en TUI trappen campagne... 20-06-2024
- Nieuwe arbeidsmarktcampagne voor... 18-06-2024
- Powernappen tijdens Lowlands 2024 in... 18-06-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing