CPNB en TUI trappen campagne "Zomerlezen" af

CPNB en TUI trappen campagne "Zomerlezen" af
  • Content
  • 20 jun 2024 @ 07:40
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De CPNB en TUI starten de campagne “Zomerlezen” om mensen te stimuleren een boek mee op vakante te nemen. Volgens onderzoek maakt lezen je vakantie leuker.

De CPNB (Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek) en reisorganisatieTUI deden onderzoek onder TUI klanten naar hun leesgedrag op vakantie. Daaruit blijkt dat vakantielezers hun vakantie een hoger cijfer geven dan mensen die niet lezen op vakantie. Ze ervaren vaker een relaxte sfeer met minder stress of onenigheid én geven een hogere score voor de mate waarin ze uitgerust thuiskomen. 72% van de vakantiegangers geeft aan dat ze bijna iedere dag wel even lezen. Voor meer dan een derde is de vakantie het enige moment dat ze tijd (kunnen) nemen voor een boek. Vakantiegangers lezen graag waargebeurde verhalen of literaire romans, maar het allerliefst bibberen ze op het strandbedje met een spannend boek.

Zomerlezengeschenk
Wie van 20 t/m 30 juni 15 euro of meer in de boekhandel uitgeeft, krijgt het Zomerlezengeschenk Flamingo Beach  van bestsellerauteur Suzanne Vermeer cadeau. De thriller speelt zich af op de populaire vakantiebestemming Curaçao waar de droomvakantie van Tara en haar man Amir een vreselijke wending krijgt als ze net buiten hun chalet een dode vrouw vinden. Woensdag 19 juni ontving Arjan Kers, Managing Director TUI Nederland en België, het eerste exemplaar van Flamingo Beach uit handen van Steven Maat, uitgever van de Suzanne Vermeer boeken bij AW Bruna.

Vakantie begint met boeken
TUI is al jarenlang partner van de CPNB. Iedere vakantie begint met boeken. Om de Zomerlezen campagne te ondersteunen zet de reisorganisatie van 20 juni tot en met 21 juli verschillende acties in. Vakantiegangers naar Curaçao krijgen de TUI shops een Flamingo Beach ansichtkaart. Met de kaart kun je op roadtrip langs alle mooie plekken die in het boek voorkomen. In diverse bibliotheken en boekhandels zijn speciale TUI leeshoeken ingericht. En ook in verschillende TUI shops vind je tijdens de campagneperiode zulke leeshoeken.

Tijdens de campagneperiode zijn er ook twee winacties. In het zomerlezengeschenk zit een TUI boekenlegger met QR-code waarmee lezers kans maken op een reischeque voor een lastminute naar de zon. En als mensen op social media een foto van een mooi leesmoment delen, maken ze kans op een reischeque en een boekenpakket.

Foto: Arjan Kers - Managing Director TUI Nederland & België, Marion Boxum - Hoofd campagnes volwassenen CPNB en Steven Maat - uitgever AW Bruna, bij de start van de Zomerlezen campagne (foto: Bas van Hattum).

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken