Albert Heijn opent bijzonder gemechaniseerd Home Shop Center in Zwolle
- Food-en-retail
- 1 jul 2024 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenDistributieInnovatie
- 1 jul 2024 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Albert Heijn ziet de vraag naar online boodschappen sterk toenemen en opent daarom vandaag een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center (HSC) in Zwolle. Hiermee staat de teller op negen HSC’s in totaal.
Zo wordt de capaciteit voor online bestellingen volgens de retailketen in Noordoost Nederland aanzienlijk vergroot. Daarnaast investeert de supermarktketen volop in duurzaam bezorgen en slimme energieoplossingen. En blijft Albert Heijn de app verder door ontwikkelen met onder meer nieuwe betaaloplossingen.
'Als leider in de markt van online boodschappen kijken we continu hoe we door het gebruik van de nieuwste technologieën slimmer en efficiënter kunnen werken om zo aan de groeiende vraag te kunnen voldoen. Het is dan ook geweldig dat we met ons nieuwe gemechaniseerde Home Shop Center in Zwolle nog meer klanten in Noordoost Nederland op een duurzame manier van boodschappen kunnen voorzien. En natuurlijk spelen onze nieuwe collega’s een cruciale rol in het verzorgen van de boodschappen voor onze klanten', vertelt Marit van Egmond, CEO bij Albert Heijn, aan MarketingTribune.
Nieuw gemechaniseerd HSC
Het aantal online bestellingen bij Albert Heijn is in vijf jaar verdrievoudigd, licht Van Egmond toe. Om de groei van online bestellingen mogelijk te maken opent Albert Heijn – in navolging van het HSC in Barendrecht - een gemechaniseerd HSC in Zwolle. Met dit nieuwe HSC kunnen per week maar liefst 55.000 extra bestellingen verwerkt worden. Het HSC in Zwolle is een volledig gasloos gebouw heeft verschillende duurzame energieoplossingen, zoals zonnepanelen op het dak, een energiezuinige koelcel, energiezuinige ledverlichting en een warmtepomp voor de klimaatinstallatie in de kantoren.
Duurzame belevering
Vanuit de missie 'Samen beter eten bereikbaar maken - voor iedereen' wil Albert Heijn ook de bezorging van online boodschappen zo duurzaam mogelijk maken. Albert Heijn bezorgt de boodschappen zoveel mogelijk met elektrische bezorgbusjes. Daarnaast kiest inmiddels 55% van de klanten voor de 'Buurtroute', een duurzaam initiatief waarbij bezorgmomenten aan elkaar worden gekoppeld. Hierdoor rijden bezorgers kortere routes. Sinds de landelijke introductie afgelopen november is er met de Buurtroute samen met klanten 400.000 kilometers bespaard. Vandaag kondigt Albert Heijn ook aan nieuwe gelpacks in gebruik te nemen om voor einde van het jaar het gebruik van droogijs helemaal te stoppen. Daarnaast start Albert Heijn een pilot voor de bezorging van koel- en diepvriesproducten zonder plastic tasjes waarmee ruim 600.000 kg plastic per jaar kan worden bespaard.
Doorontwikkeling app
Om online boodschappen doen steeds makkelijker te maken ontwikkelen ook de betaalmogelijkheden in onze app zich steeds verder. Zo gaat het betalen via de app nu stukken eenvoudiger zodat klanten niet meer hoeven te betalen bij het afleveren van de boodschappen aan de deur. Met iDeal kunnen klanten vanaf nu ook hun online bestelling vooruitbetalen. Daarnaast blijft vooruitbetalen mogelijk met de eerder geïntroduceerde digitale betaalpas en kunnen de gespaarde koopzegels ook gebruikt worden om de online boodschappen te betalen, aldus AH.
(PvWK | foto: AH newsroom)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Albert Heijn
- HSC
- retail
- iDeal
- Buurtroute
- Zwolle
- Marit van Egmond
- Home Shop Center
- CEO
- merk
- innovatie
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- 187 AH to gos vieren verjaardag15-11-2024
- Kerst 2024: De zusjes van John Lewis15-11-2024
- Dr. Oetker bakt voor Stichting... 15-11-2024
- CMO in het diepe: Bram van IJsel... 14-11-2024
- Blokker failliet verklaard door... 13-11-2024
- Lidl lanceert een met Coca-Cola... 13-11-2024