Humberto Tan gezicht zomercampagne Storytel

Humberto Tan gezicht zomercampagne Storytel
  • Algemeen
  • 25 jun 2024 @ 08:33
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Streamingdienst voor e-books en luisterboeken Storytel werkt samen met Humberto Tan. De presentator is het gezicht van de zomercampagne van de streamingdienst.

De zomercampagne van Storytel markeert het begin van een langdurige samenwerking met Tan, tevens de eerste samenwerking tussen het merk en de presentator. Tan is gedurende acht weken prominent aanwezig in televisiecommercials, radioreclames, digitale advertenties en billboards van Storytel. Daarnaast is hij tijdens de wintercampagne van Storytel weer te zien, en blijft hij tussendoor een vertrouwd gezicht van het merk.

Door krachten te bundelen met Humberto ziet Storytel extra mogelijkheden om ontlezing in de samenleving tegen te gaan. Oudere mensen zijn over het algemeen ferventere lezers dan jongere mensen; 65-plussers besteden per dag ongeveer anderhalf uur aan lezen, terwijl dit onder 13- tot 19-jarigen maar 14 minuten is. Bovendien is de leestijd onder deze jonge groep drastisch afgenomen de afgelopen jaren, terwijl het patroon bij oudere mensen stabiel is. De daling van de leestijd onder jongeren is in lijn met eerdere onderzoeken naar het leesgedrag, waaruit naar voren komt dat elke nieuwe generatie minder leest dan voorgaande generaties. Zonde, als je het Storytel en Tan vraagt. Daarom willen zij iedereen inspireren en verbinden met Storytel’s online gigabibliotheek.

‘Verhalen zijn de rode lijn in alles wat ik doe. Mensen zeggen soms over mij: “Jij gaat goed op de passie van anderen.” En dat klopt. Die passie komt vaak tot leven in de verhalen van anderen. Het is zo belangrijk om de verhalen die anderen vertellen en opgeschreven hebben tot je te nemen, want zij vormen de brandstof voor de toekomst. Een samenwerking met Storytel is me dus op het lijf geschreven’ zegt Humberto Tan

‘Er bestaat geen samenwerking natuurlijker dan die tussen Humberto en Storytel. Het is een 1:1 fit. Humberto is een verhalenverteller in hart en nieren. Tijdens onze kennismaking vertelde hij al over de kracht van verhalen en hoe belangrijk het is dat ze verteld worden. Het is enkel de kunst om goed te luisteren… en dan zit je bij Storytel natuurlijk goed’ volgens Eline Olde Kalter, Marketing Manager Nederland & België bij Storytel.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken