Amsterdam Fashion Week en Nespresso samen voor duurzaamheid

Amsterdam Fashion Week en Nespresso samen voor duurzaamheid
  • Design
  • 26 jun 2024 @ 13:39
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Nespresso en Amsterdam Fashion Week (AFW) slaan de handen ineen om te laten zien dat duurzaam ondernemen binnen een grote industrie mogelijk is. Van 3 tot 6 september 2024 krijgt nieuw talent ook een platform binnen de kanalen van AFW en Nespresso

Als partner van Amsterdam Fashion Week ondersteunt Nespresso de volledige show van het Nederlandse modemerk 1/Off. Het merk transformeert vintage items met als filosofie dat fashionitems niet langer wegwerpartikelen hoeven te zijn, maar deel uitmaken van ‘een eeuwige cirkel van inspiratie’. Nespresso voorziet de crew backstage van koffie en serveert (N)espresso martini’s na de openingsshow.

Kika Buhrmann, CEO van Nespresso in Nederland: ‘De samenwerking tussen AFW en Nespresso gaat om meer dan koffie en mode. Het gaat om verbinding, energie en een duurzamere toekomst. Koffie is een natuurproduct en bij Nespresso is duurzaamheid verankerd in elke stap van het productieproces. Aan de bron werken we samen met koffieboeren en maken we direct impact. Zo staan designers en makers ook aan de bron. Door de keuzes die zij maken ontstaat er impact. Daar selecteren we het talent op. Ik ben dan ook vereerd dit jaar in de jury te zitten en mijn kennis en passie voor circulair ontwerp te delen voor een duurzamere toekomst.’

Danie Bles, Creative Director van Amsterdam Fashion Week: ‘Voor de openingsshow van dit jaar hebben we een betekenisvolle samenwerking gecreëerd tussen Nespresso en 1/Off. Beide merken benadrukken het belang van circulariteit en duurzaamheid. Dit partnerschap toont ook de toewijding van Nespresso aan The Hub, door opkomende merken te inspireren en te motiveren om ook deze cruciale waarden te omarmen. Dat sluit perfect aan bij de gezamenlijke visie van Nespresso en AFW.’

Talent Support
Naast de openingsshow introduceert Nespresso Talent Support; een initiatief om opkomend talent te ondersteunen en een podium te bieden, met aandacht voor duurzaamheid en circulariteit in de mode-industrie. Nespresso selecteert vijf winnaars op basis van creativiteit, duurzaamheid, transparantie en originaliteit. Uit deze genomineerden krijgt één talent de kans om deel te nemen aan Amsterdam Fashion Week 2025 met een show of expositie, powered door Nespresso.

The Hub
Naast de shows met verschillende designers tijdens deze modeweek, keert The Hub terug bij Fosbury & Sons in hartje Amsterdam. Gedurende het event is dit de interactieve plek waar mode, muziek, kunst, beauty en muziek samenkomen. Hier kunnen bezoekers meer dan 50 opkomende en gevestigde merken uit Nederland en België ontdekken. Nespresso tijdens The Hub voor de koffie (uiteraard).

AFW-Talks
Nespresso host dit jaar ook twee AFW-Talks op 5 en 6 september. Deze sessies bieden een platform om samen te komen en in gesprek te gaan met pioniers uit de mode, beauty en kunstsector, over trends en bewegingen binnen hun kernvak. Het is mogelijk om de talks fysiek bij te wonen, maar de sessies zijn ook via een livestream online te volgen.

Foto: ©Alextrescool.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken