Codarts lanceert mini-docu: “je hebt meer nodig dan alleen talent”
- Bureaus
- 28 jun 2024 @ 07:43
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 28 jun 2024 @ 07:43
- Michiel van Zaane
Codarts Rotterdam, internationaal instituut voor podiumkunsten, viert het tienjarig jubileum van hun prijswinnende Student Life programma met een mini-documentaire. Deze documentaire biedt een ongefilterde blik achter de schermen.
Vier getalenteerde studenten vertellen hoe het Student Life programma hun persoonlijke en artistieke groei heeft bevorderd. De documentaire is gecreëerd door Finally an agency.
‘Toen de opdracht ons bereikte, stoeiden we eerst met het idee van een pakkende commercial,’ vertelt Lisa van Zijl, verantwoordelijk voor Business Development & Marketing bij Finally an agency. ‘Maar we kijken altijd naar de vraag achter je vraag: dus, als je het verhaal ván studenten wilt vertellen, moet je het ook dóór studenten laten vertellen. Focussen op hun kwetsbaarheid en doorzettingsvermogen. Er is namelijk meer nodig dan alleen talent.’
Meer dan alleen talent
Niet alleen het talent zelf, maar vooral alles wat eromheen gebeurt, werd intiem in de spotlight gezet. Jim Abbring, Senior Creative bij Finally an agency: ‘We hebben eerst uitgebreide gesprekken gevoerd met de Codarts-studenten om hun persoonlijke biografieën in kaart te brengen. Ieder talent had een uniek verhaal waarvan ik zeker wist dat we het zonder scripts moesten vastleggen. We zochten niet naar perfectie, maar naar authenticiteit. De benaderbare aanpak van Special Delivery zorgde ervoor dat de studenten zich op hun gemak voelden en volledig zichzelf durfden te zijn voor de camera.’
De documentaire en korte edits benadrukken dat performen meer vraagt dan alleen talent; het draait om persoonlijke groei en veerkracht. De jonge talenten Stijntje, Clara, Oriol en Matilde laten hun vaardigheden zien en delen hun unieke uitdagingen en overwinningen, wat een inspirerend en krachtig verhaal oplevert.
Credits:
Verantwoordelijk bij Codarts: Stephanie Hulsebosch, Liza Gan-van Iperen, Evelien Snijders
Creative agency: finally. an agency | Creative Direction: Jim Abring | Executive producer: Lisa van Zijl
Talenten: Stijntje Booij, Clara Köpf, Matilde Stefanini, Oriol Marès
Docenten: Anita Radier, Niels van Setten, Alet Slokkers, Jorrit Terpstra
Productie: Special Delivery | Film producer: Bas Plinsinga | Director & Film: Tom Titulaer en Philip Fountain | Photography: Thomas Leermakers en Matheus Longhini | Edit: Tom Burggraaff | Muziek: Stijn - Klatergoud
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne Teamleader: focus op... 28-06-2024
- De marketingtransfers van week 26,... 28-06-2024
- Nieuwe bewustzijnscampagne rondom... 28-06-2024
- Codarts lanceert mini-docu: “je hebt... 28-06-2024
- Zilveren Kruis agendeert... 27-06-2024
- Gardeners groeit door26-06-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing