De marketingtransfers van week 26, 2024

De marketingtransfers van week 26, 2024
  • Bureaus
  • 28 jun 2024 @ 10:37
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Personalia

In een week waarin het weer schitterend was maar het voetbal ook niet, draait de transfercarrouselmolen door. Niet op volle toeren, maar toch. Maakt het voor MarketingTribune meteen iets eenvoudiger om het overzicht te behouden.

Adobe stelt Carl Maas aan als nieuwe Managing Director van Adobe in de Benelux. Maas is verantwoordelijk voor de Digital Experience GTM in de Benelux, met een focus op Marketing & Commerce. In deze functie sluit hij zich aan bij het West-Europese leiderschapsteam onder leiding van Christian Duprat. Maas brengt bijna dertig jaar sales- en managementervaring met zich mee. Zo heeft hij vijftien jaar ervaring in het leiden van bedrijfsveranderingen en digitale transformatie. Hij heeft verschillende functies bekleed, waaronder recentelijk als Country Manager & Regional Vice President Benelux bij Celonis.
Maas: ‘Ik ben erg enthousiast om bij Adobe aan de slag te gaan. Adobe is een merk dat ik al mijn hele carrière ken en waarmee ik eerder heb samengewerkt. Veertig jaar geleden is Adobe opgericht met het idee om met innovatieve producten de wereld te veranderen. Vandaag de dag stelt Adobe gebruikers overal ter wereld in staat om te fantaseren, te creëren en digitale ervaringen tot leven te brengen. Ik kijk ernaar uit om deel uit te maken van de Adobe-familie en samen met mijn team mooie resultaten te behalen.’

BrixCRM sluit zich aan bij het groeiende HubSpot Powerhouse van Bright Digital, dat vorige week ook al in de schijnwerpers stond in deze rubriek. Beide bedrijven zien kansen om elkaar te versterken en willen met meer dan 100 professionals nog meer expertise bieden aan hun klanten. BrixCRM is in 2005 opgericht door Edwin Siebum en heeft vestigingen in Almelo, Eindhoven en Amsterdam. Met een team van ruim 30 professionals helpen ze organisaties met het bouwen van duurzame klantrelaties. BrixCRM is gespecialiseerd in HubSpot, SugarCRM en maatwerk integraties. BrixCRM ontwikkelde ook eigen software genaamd Traffix, die HubSpot integreert met andere softwaresuites. BrixCRM werkt zowel voor Nederlandse als Europese opdrachtgevers uit de branches: Industrie, Transport & Logistiek, Handel, Dienstverlening, Agri, Overheid en Non-Profit.

Platform voor programmatic buying in DOOH Displayce heeft een kantoor in Brussel geopend. Daarnaast is Gauthier Mine aangenomen als Head of Sales Benelux. Displayce werkt met 42 publishers, waaronder JCDecaux, Basic Fit, Global Netherlands en Clear Channel en heeft meer dan 18.000 schermen beschikbaar voor programmatic. Sinds 2022 heeft JCDecaux ook een meerderheidsbelang in het bedrijf genomen. Daarnaast werkt Displayce samen met invloedrijke bureaus zoals Kinesso, Havas Media Belgium en Biggie (Gamned).

Het Rotterdamse boutique design agency Morrow wordt onderdeel van Handpicked. Met het credo ‘Change for good, hear the youth’ richt Morrow zich specifiek op merken die connectie zoeken met jongeren. Het bureau werkt voor opdrachtgevers als Fonds Slachtofferhulp, WTFFF!?, 9292, Nation, Boijmans van Beuningen en Sta.M Gent. Morrow is opgericht in 2013 en heeft 12 medewerkers.
Morrow founder Marten de Jongh: ‘Ik was 17 jaar terug, in mijn eigen jeugd, de eerste ontwerper van Handpicked, toen nog E-sites. Onze band gaat dus way back. We hebben altijd goed contact gehouden en begin van dit jaar kwamen we tot het inzicht dat dit weleens een perfect moment kon zijn om de lijnen weer bij elkaar te laten komen. Handpicked kan haar klanten zo ook specialistische kennis bieden op het bereiken van de jeugd en wij kunnen onze klanten, als Handpicked agency, een veel breder palet van diensten bieden.’

Het Belgische creatief en strategisch marketingbureau Happiness is onderdeel geworden van Only creative entrepreneurs. Dit is het eerste bureau buiten Nederland dat zich aansluit bij Only. Happiness heeft meerdere vestigingen in onder andere Brussel en Amsterdam, die samen een groep van meer dan honderd medewerkers vormen. Only heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een community met meer dan driehonderd strategen, designers, developers, communicatie-, media- en contentspecialisten in Nederland.

Libéma Beurzen & Evenementen, bekend van onder andere Brabanthallen ’s-Hertogenbosch en Expo Greater Amsterdam, heeft Naomi Bugter aangenomen als nieuwe commercieel manager. Per 1 juli 2024 neemt zij het over van Esmé Stoffelen, die de afgelopen 15 jaar haar stempel drukte op het commerciële beleid van de evenementendivisie van Libéma. Bugteri is al ruim 6 jaar aan Libéma verbonden en neemt een brede kennis van de eventbranche mee naar haar nieuwe rol.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken