Gassan partner Amsterdam 750 jaar

Gassan partner Amsterdam 750 jaar
  • Sponsoring
  • 21 jun 2024 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MaatschappijMarketing

Diamantair Gassan gaat samenwerken met de gemeente Amsterdam ter gelegenheid van de viering van het 750-jarig bestaan van de hoofdstad. Hiermee is de diamantair de zesde partner die zich aansluit bij het jubileum.

De officiële viering loopt van 27 oktober 2024 tot en met oktober 2025. De samenwerking wordt ingeluid met een officieel tekenmoment waarbij wethouder van economische zaken Amsterdam Sofyan Mbarki en Benno Leeser, CEO van Gassan (foto), de gezamenlijke inzet voor de viering van de stad en haar toekomst bezegelen.

De samenwerking rondom Amsterdam 750 is een blijk van de sterke band van diamantair en juwelier Gassan met de stad, stellen de betrokkenen. 'Als Amsterdams familiebedrijf zijn we trots een bijdrage te leveren aan de viering van zo’n bijzondere mijlpaal. Door bij te dragen aan de ontwikkeling van Amsterdam op het gebied van educatie en sport laten we zien hoe belangrijk het is om te investeren in de toekomst van onze stad en haar inwoners', aldus Leeser. Het Amsterdams bedrijf voelt een sterke betrokkenheid bij de maatschappelijke en culturele ontwikkeling van de stad en daarom zet het zich al jaren in om daar een actieve bijdrage aan te leveren. Leeser: 'Ons bedrijf is al bijna tachtig jaar onlosmakelijk verbonden met Amsterdam. We kijken uit naar de vele initiatieven die deze samenwerking zal voortbrengen en zijn verheugd om samen met de Amsterdammers dit feestjaar te vieren.'

Investeren in oer-Amsterdams ambacht
In het kader van deze viering wil Gassan Amsterdam weer extra laten schitteren. De juwelenfamilie heeft het plan om te investeren in de opleiding en ontwikkeling van de volgende generatie vakmensen in het oer-Amsterdamse diamantslijpersambacht. Dit initiatief is ontstaan uit trots op het historisch Amsterdams erfgoed dat de diamantindustrie verbeeldt. Ook benadrukt het bedrijf hiermee de toewijding aan de educatie van de stad en haar inwoners en het belang van vakmanschap in de hoofdstad.

Verder wordt Gassan sponsor van het straatvoetbaltoernooi dat in het teken van Amsterdam 750 wordt georganiseerd. 'Voetbal is een sport die diepgeworteld is in de Nederlandse cultuur en gemeenschap. Het vormt een perfecte brug tussen onze kernwaarden als familiebedrijf en de maatschappij”, aldus Leeser. “Het teamgevoel en de passie voor sport, met name voetbal, weerspiegelen onze betrokkenheid bij het welzijn en de ontwikkeling van onze gemeenschap.' Het partnerschap tussen Gassan en Amsterdam start op 11 juni 2024 en loopt tot het einde van de jubileumviering. De stad werkt op dit moment nog vele andere initiatieven uit om de viering van het jubileumjaar op te luisteren.
(PvWK)

Over Gassan
'Het familiebedrijf Gassan is in oktober 1945 opgericht door de Nederlandse diamanthandelaar Samuel Gassan. In 1983 werd zijn kleinzoon Benno Leeser benoemd tot president-directeur van het familiebedrijf. Inmiddels werken er zo’n 500 werknemers bij Gassan en heeft het bedrijf naast "House of Gassan" in de oude diamantslijperij, 3 winkels in Amsterdam, 1 in Rotterdam, 13 verkooppunten op Schiphol en 8 in Singapore. De nieuwe vestiging in Eindhoven opent officieel de tweede helft van 2024. Gassan heeft als eigen merken Trophy by Gassan, Gassan 121, Gassan pre-owned, Choices by DL, Gigi by Gassan en Gassan Vintage. In de boetieks zijn onder meer Rolex, Cartier, Chanel en Chopard-juwelen verkrijgbaar. In 2013 werd het bedrijf de eerste winnaar van de ‘Familiebedrijven Award’.'

 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken