[column] Top 5-TikTok-trends van deze week: knaagdier met soepele heupen, ‘wat zeg jij als’ & waar blijft de zomer?!

[column] Top 5-TikTok-trends van deze week: knaagdier met soepele heupen, ‘wat zeg jij als’ & waar blijft de zomer?!
  • Media
  • 21 jun 2024 @ 10:58
  • Link
  • Justine en Thamar
    Justine en Thamar

    Content worth sharing
    C2B
  • Geen tag

TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Justine en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.

1. VIRAL: Ninja Creami

https://www.tiktok.com/@sanne.vanlierop/video/7359201930347941153
Vorig jaar zomer was deze ijsmachine al een dikke hit op TikTok, maar de Ninja Creami is terug in deze lijst met trends! Waarom? Simpel: we willen zomer (waar blijft dat lekkere weer?!) en het apparaat lijkt momenteel het enige dat ons en de rest van het platform doet  smelten van enthousiasme. De for you pages stromen wederom over van video's waarin gebruikers met verwondering hun eigen ijscreaties maken, variërend van klassieke vanille tot exotische smaken zoals matcha en KitKat. Voor de Ninja Creami is geen creatie té gek. TikTokkers delen niet alleen hun verrukkelijke resultaten, maar ook hun hilarische eerste pogingen en opmerkelijke combinaties, wat zorgt voor hoge views. Deze ijsmachine blijkt dan ook niet alleen een keukengadget, maar een bron van eindeloos vermaak en smaakvolle experimenten. Hebben jullie deze gadget al op kantoor? Maak er deze zomer bijvoorbeeld een kantoorserie van, waarin elke week een nieuwe smaak gemaakt wordt, start een challenge ‘zó overtuig ik de baas dat we een Ninja Creami nodig hebben’, verzin leuke alternatieven voor iedereen zónder het apparaat, of creëer zelf nieuwe smaken (of manieren om het ijs te serveren) met jouw eigen producten.


@sanne.vanlierop Dit is echt alles wat je wilt voor de rest van je leven: Bossche bollen ijs! De ninja creamy deluxe is echt een life saver om zelf thuis ijs te maken. Het is zo mega makkelijk en met deze nieuwe variant kun je nog meer maken van ijs tot sorbet, gelapt, frozen yoghurt en frappe of milkshake. Laat even weten welke smaak we de volgende keer moeten maken😏😏 Wat je nodig hebt 200 ml slagroom 200 ml gecondenseerde melk 200 ml volle melk 1 tl vanille aroma 1/4 Bossche bol of chocolade soesje Handje pure chocolade @Ninja Kitchen #ninjacreami #ninjacreamirecipe #ninjacreamirecipes #ijs #ijsrecept #bosschebol #ijsmaken ♬ origineel geluid - Sanne van Lierop

2. TREND: Dit zeg jij als…

https://www.tiktok.com/@elle_nl/video/7381494488549641505
Ben jij je bewust van de iconische uitspraken die je - misschien íéts te vaak - doet? Bij deze nieuwe TikTok-trend stellen koppels, vriendinnen of collega’s hun kennis over elkaars uitspraken op de proef. Wat zeggen zij in bepaalde situaties? Zoals ‘on y va’ als het tijd is voor lunch, of ‘zijn er nog snacks?’ als je om vier uur je acute cravings wil sussen. De herkenbare uitspraken en de soms hilarische pogingen om ze te raden, zijn prima binge-materiaal, wat maakt dat de trend groter en groter wordt. Handig: je kunt hier heel makkelijk op inhaken met je bedrijf. Maak een office-versie met collega’s, of gebruik de ‘m om je (nieuwe) producten mee uit te lichten (“dit zeg jij als er weer een nieuwe collectie van X uitkomt”). Zo zet je gemakkelijk een typische TikTok-trend op je platform, terwijl je tegelijkertijd zorgt voor leuke en deelbare content die je online zichtbaarheid en engagement vergroot.



3. SOUND: Please Please Please

https://www.tiktok.com/@brookeshieldsofficial/video/7381488927988911403
We hebben Sabrina Carpenter al eerder benoemd en ja hoor, daar is ze weer! De popster domineert met haar nummers immers niet alleen de hitlijsten, maar ook de tiktoks van Gen Z’ers. Zo is haar eerdere hit Espresso gigantisch vaak gebruikt onder TikTokvideo’s, maar ook haar nieuwste single Please Please Please dendert in sneltreinvaart het platform over. Er verschijnen steeds meer video's met deze sound en de Sabrina Carpenter-storm lijkt nog lang niet te gaan liggen. Gebruik haar liedje onder je één van je komende video’s en wees er vroeg bij voordat het weer he-le-maal opblaast. Of je nu een productlancering hebt, een kijkje achter de schermen wil geven, of gewoon een leuke kantoorvideo wil delen; met Please Please Please geef je jouw content hoe dan ook een trendy boost. Het versterkt je connectie met de Gen Z-doelgroep (lekker bezig, Brooke Shields!) en houdt je merk fris en relevant.


@brookeshieldsofficial My daughter asked me if I was allowed to say MFer while we were filming this 😂 @COMMENCE @Sabrina Carpenter #pleasepleaseplease #tonyawards ♬ Please Please Please - Sabrina Carpenter

4. TREND: Waar blijft ?!#$%!?! onze zomer?!

https://www.tiktok.com/@juvatwestendorp/video/7379278483467341088?_r=1&_t=8nKX1r1I7gu
Dat het nog (steeds!) geen 30 graden met zon is deze maand, kan niemand ontgaan zijn. De zomer laat dit jaar vervelend lang op zich wachten en de eindeloze buien en kou zijn voer voor creator, die momenteel in grote getalen spotten met de Nederlandse ‘zomer’. Video's van mensen in regenjassen in plaats van bikini's stromen de for you pages binnen. Je kunt hierop inspelen door grappige content te maken die past bij het regenachtige weer. Denk aan video's waarin medewerkers geplande zomerse activiteiten aanpassen aan de regen, een compilatie van hoe collega’s ‘s morgens als verzopen katjes het kantoor binnenwandelen, of promoot producten die juist handig zijn bij slecht weer, zoals paraplu's en regenjassen. Speel creatief in op het uitblijven van het zomerweer, dan heb je wellicht in no-time wél een TikTok-hit(tegolf) te pakken.


@juvatwestendorp

Lief dagboek, het is 11 juni 2024 en ik zit lekker te wijnen op het balkon 🍷

♬ Anne-Fleur Vakantie - Roxy Dekker

5. TREND: De dansende hamster

https://www.tiktok.com/@leannewhite1112/video/7379887657465236768
De trends op TikTok kun je zo gek niet bedenken: is het geen ronddraaiende wasbeer, dan is het wel een dansende hamster. En daarom houden wij zó van dit platform. Het swingende knaagdier is de nieuwste CapCut-sensatie op TikTok en is wellicht ook al voorbij gekomen op jouw for you page. Deze schattige, ritmische rakker in een leren pilotenjack (why? Wij hebben óók geen idee) is niet alleen opbeurend entertainment, maar ook een commerciële knaller. Je kunt deze hamster makkelijk in jouw kantoor, winkel of voor een mooi packshot van één van je producten laten dansen. Of het nu gaat om het presenteren van nieuwe collecties, het aankondigen van speciale aanbiedingen, of gewoon bij je volgers een lach op het gezicht toveren, de dansende hamster voegt een speelse en aanstekelijke energie toe aan elk scenario. Zet de juiste sound eronder (dikwijls Sonido Original) en het is kat - of moeten we zeggen, ‘hamster’ - in ‘t bakkie!



Justine en Thamar

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken