Frans leermerk Lancel maakt volledige AI-campagne

Frans leermerk Lancel maakt volledige AI-campagne
  • Food-en-retail
  • 28 jun 2024 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingInnovatieCreatie

Het Franse luxe leerwarenmerk Lancel komt met een nieuwe campagne, volledig gemaakt met generatieve AI, ter gelegenheid van de lancering van hun nieuwe bagagelijn. Deze campagne is ontwikkeld met het generatieve AI-marketingplatform Pencil van de Brandtech Group.

Het Gen AI-platform Pencil van Brandtech produceerde uiteindelijk een serie van 72 grafische elementen.

De fantasierijke campagne rekent naar eigen zeggen af met het misverstand dat generatieve AI middelmatig werk oplevert. 'Eind mei 2024 gestart en de hele maand juni zijn een reeks speelse beelden te zien op diverse social platforms, waaronder Facebook, Instagram, TikTok en LinkedIn. Het is een droomachtige reis die begint in Parijs en langs Toscane, Griekenland, Turkije, Egypte, India, Bali en Japan voert. Op elke locatie wordt een conciërge/piccolo, gekleed in een rood uniform en rijdend op een tweewielig voertuig dat telkens anders is, beladen met koffers uit de nieuwe Lancel Neo Partance-collectie', aldus Lancel.

Het Lancel team meldt met behulp van Pencil inzichten te hebben ontwikkeld en honderden potentiële beelden, daarnaast kon men experimenteren en prestatievoorspellingen doen. 'Uiteindelijk werden 72 ontwerpen uit acht steden met elk negen versies gegenereerd, zonder dat iemand hoefde te reizen of producten te verzenden. Dit zou onmogelijk zijn zonder Gen AI, aangezien experimenteren met zoveel plannen te kostbaar en tijdrovend zou zijn. Bovendien zou het wereldwijd laten vliegen van fotografieteams een enorme logistieke operatie zijn geweest. De campagne toont hoe een briljant creatief team met AI veel meer kan bereiken', aldus het team. 

Van idee tot uitvoering
Lancel meldt de brand guidelines en productfoto's aangeleverd te hebben, die Pencil Pro direct verwerkte zodat alle uitingen zouden passen bij de look-en-feel van het merk. 'Vervolgens werden er met meerdere versies, verschillende afbeeldingen gegenereerd vanuit diverse camerahoeken, tijdstip van de dag, achtergronddetails en meer - allemaal aangevuld met sectorspecifieke gegevens over welke advertenties waarschijnlijk het beste zouden presteren. Pencil paste de look vervolgens toe op elke locatie, met lokale inzichten voor specifieke kleding en omgevingen, wat de Lancel piccolo snel en gedetailleerd in een meeslepende setting plaatste.' Zie hieronder en hierboven enkele resultaten.
(PvWK)

Pencil in cijfers
'Het generatieve AI-marketingplatform Pencil van Brandtech is opgericht in 2018 en is het enige generatieve AI-marketingbedrijf dat meer dan 1 miljoen gen AI-advertenties heeft gemaakt, gevoed door 1 miljard dollar aan mediabestedingen over 5.000 merken, waardoor het zowel prestaties kan voorspellen als marketingactiva kan genereren. Pencil werd door Fast Company uitgeroepen tot een van de World's Most Innovative Companies 2024, het enige generatieve AI-marketingbedrijf dat werd erkend. Over het algemeen zijn de advertenties van Pencil 10x sneller, met 2x betere prestaties dan de gebruikelijke standaarden van een merk, en bovendien aanzienlijk goedkoper. Pencil Pro, dat speciaal is ontworpen voor grote internationale merken, heeft een toonaangevende aanpak voor merkveiligheid, afscherming van gegevens, IP-eigendom, bescherming van auteursrechten en andere beleidsregels.'

(bron: Pencil)
 

Over The Brandtech Group
'The Brandtech Group, opgericht als You & Mr Jones in juni 2015 door voormalig Havas Global CEO David Jones, transformeert merkmarketing met generatieve AI. Het bedrijf werd in januari 2022 omgedoopt tot The Brandtech Group en is nu wereldwijd de nummer 1 digital-only marketinggroep. Met hun unieke in-housing model bedienen ze acht van de tien grootste adverteerders en 49 van de top 100 wereldwijd, waaronder Adidas, Google, Microsoft, en Unilever. Pencil, eigendom van de groep, is het leidende generatieve AI-marketingbedrijf met meer dan 1 miljoen advertenties gemaakt en aangedreven door $1 miljard aan mediabestedingen over 5.000 merken. Het werd door Fast Company genoemd als Most Innovative Company 2024. Sinds 2016 investeert de groep in toonaangevende marketingtechnologieën, zoals Automat (2016), Elsy (2016), AI Foundation (2018), Crossing Minds (2017), en CreativeX (2022), waarmee ze vooroplopen in AI-gestuurde marketing. thebrandtechgroup.com.'

(bron: TBG)

Over Lancel
'Lancel is een Franse luxe leerwaren fabrikant, opgericht in 1876, die al bijna 150 jaar tijdloze elegantie en innovatie belichaamt. Geboren in het hart van de Grands Boulevards, exporteert het Parijse Maison haar knowhow en onnavolgbare chic over de hele wereld via dames-, heren- en reiscollecties. Elk stuk, ontworpen in Frankrijk en vervaardigd in Italië, weerspiegelt de uitmuntendheid en creativiteit van Lancel.  Met een atelier in Parijs, cultiveert het huis zijn intense eigenheid door het ontwerpen van essentiële objecten van verlangen, een combinatie van esthetiek en functionaliteit voor het dagelijks leven en ontsnapping. Meer info: https://lancel.com/en-eu .'

(bron: Lancel)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken