Hertog en Marktplaats in finale publieksprijs Radio Advertising Awards

11okt 201710:41
  • Media
  • 9185 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • AwardsReclameRadio

nieuws De radiocommercials van Hertog ijs en Marktplaats zijn door het Nederlands publiek verkozen tot de favoriete radiocommercials in het tweede kwartaal van 2017. Hiermee zijn zij de eerste twee genomineerden voor de nieuwe publieksprijs van de RAB Radio Advertising Awards. De finale is eind juni 2018; tijdens het awards event van het Radio Advies Bureau wordt de publiekswinnaar bekendgemaakt.

Groupe Renault neemt belang in startup Jedlix

11okt 201710:39
  • B2b
  • 8124 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • InnovatieZakelijk

nieuws Groupe Renault, Europees marktleider in elektrische mobiliteit, neemt een belang van 25% in Jedlix. Deze Nederlandse startup van Eneco Group is gespecialiseerd in het slim en duurzaam opladen van elektrische auto’s, ook wel smart charging genoemd.

Erik van Engelen weg bij Eneco

11okt 201710:33
  • B2b
  • 8010 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • MarketingSponsorRingPersonalia

nieuws Erik van Engelen (1968) verlaat Eneco per 1 januari 2018. Hij werkt sinds 2009 voor Eneco en heeft bij dit bedrijf diverse (marketing)functies vervuld. Sinds 2014 was hij directeur van de business unit Consumenten.

Stefan Harzevoort en Mariëlle van der Zouwen in PIM-bestuur

11okt 201710:15
  • Bureaus
  • 10337 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • StrategiePersonaliaMarketing

nieuws Stefan Harzevoort en Mariëlle van der Zouwen zijn per 1 oktober 2017 toegetreden tot het bestuur van PIM. Met de uitbreiding van het bestuur vergroot hét kennisnetwerk in Nederland op het raakvlak van marketing, innovatie en technologie haar slagkracht. Bovendien vertegenwoordigt PIM met de kennis en achtergrond van de twee nieuwe bestuursleden nog beter de verschillende deelgebieden van het marketingvak.

[update] Adnight17: padvinders, reclamefiguranten en truffelkroket voor Afrika

11okt 201710:11
  • Bureaus
  • 9999 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Reclame

nieuws De 2e editie van Adnight op vrijdagavond 6 oktober wist meer dan 4.000 nieuwsgierige marketeers, studenten, klanten en creatievelingen op de been te brengen. De 50 deelnemende bureaus hadden dit keer dan ook alles uit de kast getrokken om het publiek te ‘vermaken’. De vijf oprichters van deze massale kijk in de reclamekeuken Claire Daemen, Denise Willigers, Dirk Jan de Krom, Rose Zandvliet en Wybe Sallows waren dan ook meer dan happy. MarketingTribune maakte een rondje langs de velden.

[interview] Bolton Alimentari en WWF verbeteren duurzaamheid en traceerbaarheid van visconserven

11okt 201708:54
  • Food-en-retail
  • 9585 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MVOMarketingFood

nieuws WWF Internationaal, WWF Italië en Bolton Alimentari, in Nederland bekend van het blikmerk Rio Mare met tonijn, hebben een nieuwe, internationale samenwerking aangekondigd om de duurzaamheid en traceerbaarheid van visconserven te vergroten. Het doel van deze vierjarige samenwerking is de implementatie van een nieuwe, betrouwbare inkoopstrategie. Daarbij helpt deze samenwerking Bolton Alimentari om haar ambitie te realiseren om over acht jaar 100% van haar vis uit duurzame bronnen te betrekken. We spreken de hoofdrolspelers.

[MarketingScience] Impact derde dimensie op mens en design

11okt 201708:00
  • Design
  • 9013 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Digital designOnderzoek

nieuws Aan de ene kant kun je zeggen dat de ontwikkelingen van Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR) en Mixed Reality (MR) veel minder hard gaan dan aanvankelijk gedacht en dat de impact ervan tegenvalt. Aan de andere kant is het misschien wel zo dat we bij de intrede van de populaire Head Mounted Display’s (HMD) zoals Google Glass en Oculus Rift, geconfronteerd werden met een technologie en een beleving waar wij nog helemaal niet klaar voor zijn.

Limited edition Jägermeister brengt ode aan vinyl

10okt 201715:58
  • Design
  • 11939 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Packaging

nieuws Jägermeister brengt een limited edition Vinyl 56-fles uit met een etiket van de hand van de Amsterdamse illustrator Stefan Glerum, die met deze illustratie ‘de jacht op die ene bijzondere plaat weergeeft’. Onder de limited edition-flessen zijn 56 flessen verstopt die recht geven op een prijs.

Foodmaster lanceert nieuwe huisstijl met pop-up frituurcultuurmuseum

10okt 201715:40
  • Food-en-retail
  • 16328 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMarketing

nieuws Foodmaster, de franchise cafetaria formule van FHC Formulebeheer, heeft maandag 9 oktober in aanwezigheid van ondernemers en partners een nieuwe huisstijl gelanceerd. Onder de noemer ‘De lekkerste sinds vroeger’ omarmt Foodmaster de traditionele cafetaria. Echter wel in een modern jasje. Met een muzikaal ‘frituurcultuur nummer’ van de Meisjes met de Wijsjes en de opening van een pop-up frituurcultuur museum werd de vernieuwde formule gelanceerd.

Wonderkind spoort Messi van de toekomst op

10okt 201714:30
  • Online
  • 11883 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • RecruitmentMarketingautomation

nieuws De Amsterdamse startup Recruitz.io wijzigt de naam naar Wonderkind. De nieuwe naam schept duidelijkheid over welke dienst er wordt geleverd. ‘Bij Recruitz.io kregen veel mensen het idee dat wij een recruitmentbureau zijn. Dat zijn we nadrukkelijk niet. We zijn een techbedrijf dat met artificial intelligence (AI) talent vindt voor bedrijven’, aldus Lars Wetemans, CEO van Wonderkind.

Nominaties BNO Packaging Talent Award 2017 bekend

10okt 201714:21
  • Design
  • 10772 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • AwardsPackaging

nieuws Voor de BNO Packaging Talent Award 2017 zijn vijf jonge ontwerpers/ontwerpstudenten genomineerd. Tijdens Superfast #4 tijdens de Dutch Design Week op 27 oktober in Eindhoven worden de winnaars bekend gemaakt. De casus - ontwerp een verpakkingsontwerp voor een biertje - kwam dit jaar van Brouwers Albert Heijn.

LVB Networks 6 keer genomineerd bij internationale contentmarketing awards

10okt 201713:05
  • Content
  • 9245 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • ContentAward

nieuws Contentmarketingbureau LVB Networks is dit jaar zes keer genomineerd bij twee internationale award ceremonies. Vier nominaties zijn bij de CMA International Content Marketing Awards behaald en twee nominaties zijn verkregen bij de Drum Content Awards.

Zeperd voor Dove door 'witwas-commercial'

10okt 201711:31
  • Bureaus
  • 12457 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • Social mediaCampagnesReclameMerken

nieuws Unilever-merk Dove heeft opnieuw publieke verontwaardiging geoogst met een reclame-campagne. Het cosmeticamerk moest excuses maken voor een inmiddels verwijderd minifilmpje waarin te zien is hoe een donkere vrouw haar shirt uittrekt en verandert in een blanke vrouw.

Redmint overgenomen door Goud Uberconnected

10okt 201710:44
  • Bureaus
  • 12018 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • StrategieZakelijkMarketingActivatie

nieuws Goud Uberconnected heeft brand-shoppermarketingspecialist Redmint overgenomen. Oprichter Léon Bosch blijft als managing director verbonden aan het in 2008 opgerichte bureau uit Amsterdam. De bestaande activiteiten van de bedrijfstak Goud Ubercommerce worden volledig geïntegreerd in Redmint. Partner Charles Borremans maakt bovendien de overstap naar Redmint om samen met Bosch het bureau te leiden.

DJ Sam Feldt lanceert Fangage: 'We zijn geen standaard reclamebureau'

10okt 201710:32
  • Content
  • 8676 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Branded contentContentSocial media

nieuws Sam Feldt heeft Fangage gelanceerd; een communicatie platform waarbij influencers en merken direct in contact staan met hun fans 'zonder restricties die partijen zoals Facebook en Instagram met zich meebrengen'. Waarom verbindt Feldt zijn naam hieraan? En hoe ziet de mediamix van Fangage eruit? De 24-jarige dj vertelt.

YoungCapital herschrijft 'bullshit' uit vacature-teksten

10okt 201710:15
  • Bureaus
  • 12002 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ContentCopywritingHRDoelgroep

nieuws YoungCapital bindt de strijd aan met corporate bullshit in vacatureteksten. De recruitmentspecialist voor jong talent lanceert een nieuwe service: de Vacaturefix. Bedrijven kunnen hun vacature gratis laten herschrijven door een gespecialiseerd team copywriters. Met deze service wil YoungCapital bijdragen aan een 'jeukwoordvrije arbeidsmarkt'.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent