[Interview] Dutch Media Week: wat je altijd al wilde weten over media

14aug 201712:10
  • Media
  • 5580 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • TelevisieRadio

nieuws Hilversum Mediastad staat van 6 tot en met 13 september in het teken van Dutch Media Week, een evenement waarbij de bezoeker alle nieuwe trends op het gebied van media krijgt te zien en te horen. Initiatiefnemer is innovator, coach en inspirator Herman Dummer. Dutch Media Week beleeft dit jaar zijn tweede editie en is eigenlijk een b2b uitbreiding van de Open Studio Dagen die 9 jaar geleden al door Dummer werden geïntroduceerd.

Volkswagen vervangt Kia als UEFA-partner

14aug 201711:41
  • Sponsoring
  • 11140 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • MerkenPartnershipVoetbal

nieuws Volkswagen en UEFA hebben een overeenkomst gesloten die het Duitse automerk met ingang van 2018 voor vier jaar de mobiliteitspartner maakt van de Europese voetbalbond. Onderdeel van de deal zijn onder meer Euro 2020 (dat in dertien Europese landen plaatsvindt) en het volgende EK vrouwenvoetbal.

Data zijn straks heilig: inbound marketing to the rescue!

14aug 201711:09
  • B2b
  • 7235 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Inbound

weblog De dag dat de nieuwe privacywetgeving van kracht wordt nadert snel: vanaf 25 mei 2018 geldt de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) voor alle EU landen. Een belangrijk verschil met de oude wetgeving is dat persoonsgegevens straks met nog meer zorg moeten worden behandeld. Wat houdt deze wetgeving in en wat kun je als marketeer doen om deze regelgeving niet in de weg te laten staan van je succes?

Beat Cycling Club start commerciële baanploeg

14aug 201710:45
  • Sponsoring
  • 7953 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SponsoringOlympische SpelenCrowdfundingSport

nieuws Beat Cycling Club heeft de eerste commerciële baanploeg van Nederland gepresenteerd. Vijfvoudig wereldkampioen Theo Bos (33), vice-Europees kampioen Roy van den Berg (28) en Olympisch zilveren medaillewinnaar Matthijs Büchli (24) zijn de drie boegbeelden. Voormalig baanwielrenner Tim Veldt (33) is de coach van het team.

Paul Römer (NTR): 'Schaf STER-reclame af'

14aug 201709:55
  • Media
  • 8917 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • PolitiekBereikTelevisieReclame

nieuws NTR-directeur Paul Römer pleit voor afschaffing van de STER-reclame op de zenders van de Nederlandse Publieke Omroep. 'De NPO zou niet commercieel moeten denken', zegt de baas van onder meer Nieuwsuur en College Tour.

4e keynote Martech17 Wieke Vrielink (Transavia): Customer Experience is voor ons een key differentiator

14aug 201709:48
  • B2b
  • 6031 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Evenement

nieuws Wieke Vrielink is customer journey expert bij luchtvaartmaatschappij Transavia. Ze is de 4e keynote spreker op het Marketing & Technology Event op 9 november a.s. in De Flint in Amersfoort. Ze heeft een achtergrond in diverse marketingfuncties en is haar carrière gestart bij ABN Amro. Na 7 jaar maakte ze de overstap naar de airline industrie vanwege haar grote passie voor de luchtvaart. Bij Martinair, KLM en Transavia heeft zij in diverse functies gewerkt waarin marketingpropositie, communicatie en customer experience centraal staan.

Openhartige seks-campagne van Woedend voor Soa Aids

11aug 201716:19
  • Bureaus
  • 29304 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ContentVideoMaatschappijCampagnes

nieuws 'Seks valt of staat met communiceren', vertelt Orlando in een openhartig interview met Sanne Vogel. Orlando is homo en geeft seksworkshops aan vrouwen: ‘How to please a man’. Want van wie kun je dat nou beter leren dan van een zeer ervaren homoman? Orlando is een van de drie bijzondere mannen die geïnterviewd wordt voor een campagne van reclamebureau Woedend voor Soa Aids Nederland.

Transfer-gekte: wat is Neymar écht waard?

11aug 201715:49
  • Sponsoring
  • 31630 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ContentSportmarketingVoetbalRechten

weblog Neymar werd afgelopen week de duurste voetballer aller tijden, met een voorsprong van grofweg 100 miljoen euro ten opzichte van de eerdere recordhouders Ronaldo en Pogba. Is de voetbalwereld een piramidespel geworden voor sponsors, adverteerders en clubs?

Ikea: het is leven is onvoorspelbaar, maar wel duurzaam

11aug 201712:22
  • Food-en-retail
  • 22654 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Showroomtraffic

nieuws De nieuwe catalogus van Ikea komt er weer aan. Dit jaar huldigt het Zweedse zelf-doe woonwarenhuis het motto: de onvoorspelbaarheid van het leven. Marketing die inspeelt op een multifunctioneel gebruik van de huiskamer en de oproep het huis duurzamer te maken.

Toetanchamon ging viral

11aug 201712:00
  • Design
  • 19654 x gelezen
  • Link
  • Hans van der Vliet
  • Graphic

weblog Eén van de spectaculairste ontdekkingen in de 20ste eeuw was de ontdekking van het graf van Toetanchamon in 1922 door Howard Carter. Toetanchamon werd in één klap de beroemdste Egyptenaar ooit en dat terwijl hij slechts negen jaar oud was toen hij zijn vader als farao opvolgde. Op zijn 19e jaar was zijn leven reeds voorbij.

Ook Red Dot Awards voor KLM, ING en Triggi

11aug 201711:46
  • Design
  • 21760 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Awards

nieuws Ook het reisplatform ‘iFly KLM Selections’ (categorie best website) van bureau Born05 en de inzendingen van ING Mobiel Betalen (categorie Apps) en Triggi (categorie Interface & user Experience Design) van bureau Resoluut zijn bekroond met een Red Dot Design Award 2017. De awards worden dit jaar op 27 oktober in Berlijn uitgereikt.

Centralpoint nieuwe shirtsponsor FC Utrecht

11aug 201711:01
  • Sponsoring
  • 26610 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • ZakelijkE-commerceSponsorshipVoetbal

nieuws FC Utrecht heeft een nieuwe shirtsponsor. Vanaf vandaag is Centralpoint.nl zichtbaar op de achterkant van het speelshirt van het elftal uit de Domstad. Centralpoint is sinds vorige maand onderdeel van Infotheek Group, dat zich vorig jaar oktober voor twee jaar aan de club verbond.

Ziggo brengt Formule 1 terug naar Zandvoort met eBattle

11aug 201710:40
  • Sponsoring
  • 24756 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • EvenementOnline gamingActivatieSportmarketing

nieuws Ziggo brengt op 15 augustus de Formule 1 terug naar het circuit van Zandvoort met een eenmalige eBattle. Tien simulatoren van Playseat staan straks op de starting grid van het befaamde parcours. Er wordt voor het eerst gespeeld in F1 2017: het spel komt officieel uit op 25 augustus. Coureur Robert Doornbos is het boegbeeld van de Ziggo eBattle F1.

Telecom en ICT: wat heb je als bedrijf nodig?

11aug 201710:24
  • B2b
  • 14457 x gelezen
  • Link
  • Laura van Stralen
  • Producten en dienstenB2Bkoper

weblog Er bestaat uiteraard een groot verschil in de behoeftes van organisaties op het gebied van telecom en ICT. Een lokale bakker heeft nu eenmaal andere wensen dan een softwarebedrijf. Bovendien is de gedragscode ook anders. Wil je als bedrijf dat je medewerkers altijd met de nieuwste Iphone lopen, omdat innovatie en vernieuwing belangrijke speerpunten zijn of koop je pas nieuwe telefoons als de oude het begeven? Hoe bepaal je het beste telecom en ICT aanbod voor een specifiek bedrijf?

Vodafone-deal Blendle maakt uitgevers boos

11aug 201710:20
  • Media
  • 23212 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • DigitaalVerdienmodellenJournalistiekContentMedia

nieuws Blendle heeft zich de woede van een aantal uitgevers op de hals gehaald vanwege een deal met telecom-aanbieder Vodafone. De publishers verdienen wel met het reguliere Blendle Premium, maar krijgen geen cent voor een weggeefactie zoals wat Vodafone nu doet.

Inzenden SponsorRingen: doe het voor 20 september 2017

11aug 201710:00
  • Sponsoring
  • 61600 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SponsorRingSponsoring

nieuws Sponsoren, organisaties, adviesbureaus en andere betrokken partijen kunnen nog tot 20 september 2017 hun beste sponsorcases inzenden voor de SponsorRingen. Er kunnen cases worden ingestuurd voor de volgende categorieën: Entertainment & Events, Maatschappij, Kunst & Cultuur, Sport, Gesponsorde en Smart Budget. Nieuw dit jaar is de categorie Lang Lopende Sponsorships waarvoor de vakjury’s zelf nomineren.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent