De marketingtransfers van week 49, 2024
- Algemeen
- 6 dec 2024 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Personalia
- 6 dec 2024 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Het lijkt wel of iedereen nog even gauw een nieuwe baan scoort voor het eind van het jaar. Weten zij iets, wat wij niet weten? Vrees niet, MarketingTribune houdt het allemaal in de smiezen.
Creative agency Fitzroy Amsterdam heeft Anne-Marie Twigge benoemd tot Insights Director. Jur Baart, medeoprichter van Fitzroy: ‘Met meer dan twee decennia aan ervaring in de creatieve en marketingsector brengt Twigge een brede expertise in gedragspsychologie, merkstrategie en culturele trends naar het bureau. Zij heeft een indrukwekkend trackrecord, waaronder haar rol als Advisory Board Member voor UN Women Netherlands, waar ze een bijdrage leverde aan de impactvolle campagnes waarbij gendergelijkheid en empowerment centraal werden gesteld. Als Managing Director van The Next Women leidde zij de digitale transitie van het oudste netwerk voor vrouwelijke ondernemers. Onder haar leiding groeide The Next Women uit tot een platform dat vrouwelijke ondernemers ondersteunt en inspireert op weg naar groei. Naast haar zakelijke carrière heeft Twigge een belangrijke bijdrage geleverd aan het onderwijs als docent Creative Business aan Hogeschool Utrecht.’ Met de komst van Twigge wil Fitzroy zijn positie als vooruitstrevend bureau, dat merken helpt te navigeren in een dynamische markt en cultuur, benadrukken. Twigge: ‘Ik geloof in de kracht van scherpe inzichten om merken te onderscheiden in een complexe wereld. Bij Fitzroy kijk ik ernaar uit met culture shifts en trends de creatieven te voeden zodat we relevantere en effectievere campagnes kunnen ontwikkelen voor grote merken, maar zeker ook voor scale-ups.’
Anne-Marie Twigge
Claudia Straatmans wordt uitgever bij Kosmos. Zij komt van DPG Media waar zij hoofdredacteur was. ‘Net het manuscript voor mijn vierde boek ingeleverd en nu komt een andere droom uit. Ik word uitgever Health bij Kosmos, de grootste lifestyleboeken-uitgeverij van Nederland. Iedereen die mij een beetje volgt, weet dat ik een bovengemiddelde interesse heb voor gezondheid, lang(er) leven (#longevity), bewegen, de wereld een stukje beter maken en boeken, heel veel boeken. Hoe ouder ik word, hoe meer behoefte ik krijg aan verbreding en verdieping. Aan inhoud die beklijft, aan verhalen en boeken die je raken en je meenemen naar een betere versie van jezelf. Na dertig jaar bladenmaken is het tijd voor een nieuwe richting op mijn levensweg. Kosmos Uitgevers kwam op mijn pad. Hun slogan “We hélpen jou je weg te vinden in het oerwoud aan informatie over gezondheid en opvoeding” knalde meteen mijn hart in. Ik bouw bij Kosmos verder aan mijn missie: Nederland een stukje gezonder, fitter, mentaal sterker en beter geïnformeerd te maken.'
Claudia Straatmans
Wenneker Amsterdam heeft niet een maar vijf nieuwe medewerkers in de aanbieding als uitbreiding van hun productie- en post productie-team. ‘Na de recente start van Rogier Dorant als Executive Producer, hebben we meerdere nieuwe talenten verwelkomd in zowel ons productie- als post-productieteam. Deze uitbreiding is een reflectie van onze voortdurende groei en ons streven om de beste creatieve oplossingen te bieden aan onze klanten. Ons team wordt versterkt door professionals die niet alleen over de benodigde expertise beschikken, maar ook een passie hebben voor innovatie en kwaliteit.’
Fotograaf Maeve Stam sluit zich weer aan bij de Amsterdamse productiemaatschappij 100% (voorheen Halal). Gijs Determeijer, partner bij 100%: ‘Maeve’s werk staat bekend om haar authentieke en ongefilterde blik op de complexe schoonheid van het leven - van vreugde en subculturen tot de imperfecte momenten daartussenin. Met een indrukwekkend portfolio van samenwerkingen met merken als Adidas, Nike, Vice en Allianz, richt Maeve zich nu op documentairefilms en fotografie. Haar persoonlijke projecten getuigen van haar toewijding aan krachtige, authentieke storytelling. Haar nieuwste documentaire, Gaucha, onderzoekt de Gaucho-gemeenschap in Zuid-Amerika. De Gaucho, een vrijgevochten ruiter, leeft op de uitgestrekte campo’s van Argentinië – een door mannen gedomineerde wereld vol traditie en folklore. In de documentaire volgt Maeve Mariela, een 40-jarige moeder die de eeuwenoude traditie doorbreekt door een Gaucha te worden, de vrouwelijke tegenhanger van de iconische Argentijnse Gaucho.’ Stam is blij terug te zijn op het oude nest: ‘Als beginnend fotografe ben ik mijn carrière bij 100% begonnen. Na een aantal jaar los van elkaar ontwikkelen en groeien voelde het nu als een heel mooi moment om weer samen te komen. Er is niet een ander bedrijf zoals 100% – ze vertegenwoordigen een aantal van de meest getalenteerde creatieven in de industrie en hun sterke wereldwijde netwerk trekt unieke en inspirerende projecten van over de hele wereld aan.’ Determeijer tot slot: ‘Maeve is een van de coolste en grappigste vrienden die we hebben, en een fantastische fotograaf om mee samen te werken.’
Maeve Stam | foto Reis van Leeuwen
Sanne Guis en Wiegert van Dijk gaan aan de slag bij tech pr-bureau En Serio Guis wordt junior PR-adviseur en Van Dijk senior PR-adviseur. Eric Dragt, oprichter van en directeur bij En Serio: ‘Sanne heeft een technische master van de TU Delft op zak en daarnaast maakte ze deel uit van een studententeam dat een elektrische racemotor bouwde. Als Communication Lead van de Dream Hall van de TU Delft ontwikkelde ze haar passie voor PR, social media en communicatie. Bij En Serio is zij verantwoordelijk voor de PR-campagnes van Juniper Networks, Commvault en Pax8. Wiegert is een oudgediende uit de IT-journalistiek en een ervaren PR-adviseur. In zijn rol bij En Serio houdt hij zich bezig met content en PR voor klanten zoals Leaseweb, Genesys en Lucid. Met Sanne en Wiegert hebben onze teams een solide basis voor het ontwikkelen van kwalitatieve content en het uitvoeren van effectieve pr-campagnes voor onze IT- en sustainable tech-klanten. We zijn enorm bij dat deze twee nieuwe collega’s voor En Serio hebben gekozen en met hun technische en journalistieke expertise ons team verrijken.’
Sanne Guis en Wiegert van Dijk
MindWise, ‘het strategiebureau dat psychologie en strategie combineert om duurzame merkgroei te realiseren’, is verheugd om Timon Damen aan te kondigen als nieuwe partner en consultant. Floris Kok en Denise Huisman, oprichters van MindWise: ‘Met een indrukwekkende achtergrond als Head of Strategy bij PHD Nederland, lid van de Raad van Advies bij SWOCC, en (gast)docent aan de Universiteit van Amsterdam, brengt Timon een unieke combinatie van wetenschappelijke kennis en praktische ervaring mee. Hij is een expert in consumentengedrag, gedragsverandering en merkstrategie, en zijn ervaring maakt hem een meester in het bouwen van bruggen tussen theorie en praktijk. Met Timon aan boord versterken we onze missie om merken te helpen groeien door de consument centraal te stellen. Wij geloven dat duurzame merkgroei begint bij het begrijpen van de diepgewortelde behoeften en motivaties achter aankoopbeslissingen. Door de brug te slaan tussen consumenteninzicht en merksucces, combineren we psychologie en strategie om betekenisvolle impact te maken.’ Ook Damen is blij: ‘Ik kijk er enorm naar uit om samen met het team van MindWise aan de slag te gaan om merken sterker en relevanter te maken. De combinatie van wetenschap en strategie is precies wat onze branche nodig heeft om merkgroei weer structureel op de kaart te zetten. Consumentengedrag echt begrijpen en daar op een effectieve en duurzame manier op inspelen, is voor mij een enorme drijfveer.’
Floris , Timon en Denise
Met ingang van 1 januari 2025 treedt Marco Louwerens – bekend/berucht/beroemd als ‘het directeurtje’ uit Vandaag Inside - toe tot het managementteam van sportproductiebedrijf Southfields – ‘embracing sports and entertainment’- als Head of Content. In zijn nieuwe rol wordt hij eindverantwoordelijk voor alle content en de ontwikkeling van nieuw IP, zoals formats, series en documentaires. Daarnaast zal hij een bijdrage leveren aan andere creatieve en inhoudelijke activiteiten binnen het bedrijf. Southfields, opgericht in 2002, produceert sportprogramma's, registraties, talkshows en documentaires voor platforms en zenders als Ziggo Sport, ESPN, Talpa, Eurosport, DPG, Videoland en Prime Video. Ernst Veldkamp, CEO van Southfields: ‘Met Marco halen we een absolute topspeler binnen. Ons bedrijf groeit en we hebben iemand met zijn kennis en ervaring nodig om onze creatieve ambities verder invulling te geven. Vanaf januari wordt hij een vaste kracht in ons team, en we kijken uit naar de creatieve samenwerking.’ Louwerens werkte onder andere als regisseur en programmamaker bij Tros, Vara en John de Mol Productions, en was formatontwikkelaar bij RTL. Later werd hij programmadirecteur van RTL 7 en RTL Z. In 2018 trad hij toe tot Talpa als directeur van de televisiezenders. In 2023 koos hij voor een nieuwe koers als creative consultant. Hij blijft gedeeltelijk actief als zelfstandig creatief adviseur. Louwerens zelf ‘is klaar voor een nieuwe wedstrijd’: ‘Ik kende Southfields natuurlijk al langer en heb al de kans gehad om achter de schermen mee te denken bij een aantal projecten. Dat voelde als een voorbereidingsfase, maar nu ben ik klaar voor een groter toernooi. Het creatieve en innovatieve karakter van het bedrijf spreekt me enorm aan, en ik ben trots dat ik deel mag uitmaken van dit dynamische team in de wereld van sportmedia.’
Marco Louwerens
Eva Faict, de huidige Country Manager voor Amazon België, zal vanaf 1 januari 2025 de rol van Country Manager voor zowel België als Nederland op zich nemen en volgt daarmee Roeland Donker op.
Eva Faict
Marleen Merx wordt Head of Marketing en directielid bij start-up LocalTea, pionier in lokaal geteelde thee. Wouter Eckelmans, Algemeen Directeur: ‘Met een indrukwekkende staat van dienst bij toonaangevende bedrijven als Nestlé, Bol en Jumbo, brengt Marleen diepgaande ervaring in E-commerce, marketingstrategieën en merkactivatie mee naar LocalTea. Zo zetten we mooie stap vooruit om Nederland en Europa kennis te laten maken met het feit dat thee zoveel beter kan!’ Merx: ‘Onze plantage in Zundert produceert hoogkwalitatieve thee die wij met natuurlijke ingrediënten, dus zonder aroma’s, verwerken tot spraakmakende melanges. De missie van LocalTea is het aanmoedigen van de hele theewereld om het beter te doen. LocalTea is een echte impact-start-up met een diepgroen hart en een torenhoge ambitie.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events