G-Star en Museum Rembrandthuis presenteren Etched Denim

G-Star en Museum Rembrandthuis presenteren Etched Denim
  • Design
  • 31 okt 2024 @ 10:51
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

G-Star lanceert een nieuwe op Rembrandt geïnspireerde denimcollectie die wordt gepresenteerd op een tentoonstelling in het Museum Rembrandthuis.

Geïnspireerd door Rembrandts etstechniek en zijn iconische zelfportret uit de museumcollectie heeft het ontwerpteam van G-Star de nieuwste lasertechnologieën gecombineerd met experimenten op diverse soorten denim. Zo brengt het denimmerk naar eigen zeggen 'een eerbetoon aan eeuwenoude ambacht, op een innovatieve manier.'

Voor de campagne van deze bijzondere collectie koos G-Star voor een fraaie setting: verschillende locaties binnen het historische Museum Rembrandthuis, waar Rembrandt zelf ooit werkte zoals zijn voormalige studio, kantoor en keuken. Het is de eerste fashion shoot ooit in het huis van Rembrandt. De campagne werd vastgelegd door fotograaf Philippe Vogelenzang.

‘Dit bijzondere project biedt ons de mogelijkheid om Rembrandts unieke werkwijze op een moderne manier te vertalen en hem onder de aandacht te brengen bij een jongere doelgroep wereldwijd. In samenwerking met het Museum Rembrandthuis hebben we zijn iconische zelfportret verwerkt in de denimcollectie. Wij geloven dat kunst de kracht heeft om werelden te verbinden en op een creatieve manier samen te brengen. Deze collectie is daar een fantastisch voorbeeld van,’ aldus Gwenda van Vliet, Chief Brand Officer G-Star.

Rembrandt als inspiratie

De expositie toont enkele hoogtepunten van Rembrandts prentkunst en laat tevens het onderzoek naar de denimcollectie zien. De exclusieve, uniseks collectie bestaat uit zes stukken, waaronder twee denim jackets, twee jeans, een denim shirt en een parka, met Rembrandt’s beroemde ets door middel van lasertechniek als print op het denim aangebracht.

De tentoonstelling Etched Denim is te zien in Museum Rembrandthuis te Amsterdam van 2 november 2024 t/m 5 januari 2025.

Credits

Client                                               G-STAR

CBO                                        Gwenda van Vliet

Agency                                             longstoryshort @ longstoryshort.today

Creatives                               Joris Kuijpers & Tamara Pruis

Producer                                Vanessa Janssen

Production company                             longstoryshort @ longstoryshort.today

Photographer                                 Philippe Vogelenzang @ philippevogelenzang

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken