Er moet er een de eerste zijn: Amazon lanceert feestdagencommercial
- Food-en-retail
- 5 nov 2024 @ 08:48
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - KerstCommercials
- 5 nov 2024 @ 08:48
- Nanny Kuilboer
Met ‘Midnight Opus’ trapt Amazon de feestdagencampagne af. De tv-commercial zal tot eind december te zien zijn op tv, video on demand, online video, buitenreclame, in de bioscoop en op sociale media. De volledige commercial van 90 seconden werd op 4 november voor het eerst in Nederland vertoond in het reclameblok tussen het RTL Nieuws en RTL Weer bij RTL4.
Met de commercial wil Amazon laten zien hoe kleine, attente gebaren mensen dichter bij elkaar brengen en voor vreugde zorgen. In Midnight Opus wordt het verhaal verteld van een theaterconciërge wiens verborgen zangtalent door zijn collega’s wordt ontdekt. De film begint met de conciërge die zijn dagelijkse taken in het theater uitvoert, terwijl hij zachtjes voor zichzelf zingt. We zien een glimp van zijn levenslange passie voor zingen als hij zijn kluisje opent en een foto van zichzelf als jonge man op het podium tevoorschijn haalt. Wanneer zijn collega’s zijn bijzondere stemgeluid door de lege hallen horen galmen, besluiten zij een verrassing voor hem te organiseren. Ze toveren het theater om in een heus podium, compleet met verlichting, decor en een instrumentale achtergrondtrack. Met hulp van Amazon volgt de laatste stap: een snelle levering van een elegante zwarte smokingjas, waardoor de bescheiden ster de spotlight kan betreden. Terwijl zijn collega’s plaatsnemen in de zaal, zingt de conciërge de klassieker What the World Needs Now Is Love.
‘Onze klanten zijn onze inspiratie’
Ed Smith, General Manager van EU Integrated Marketing bij Amazon: ‘Ik vind het geweldig dat onze groep van attente en vindingrijke klanten de inspiratie voor onze campagne vormt. We voelen ons vereerd om zelfs een kleine rol te spelen in het mogelijk maken van deze momenten van verbinding en vrijgevigheid. We hopen dat Midnight Opus kijkers inspireert om deze feestdagen anderen te steunen en dat zij zich kunnen herkennen in het verhaal, of ze nu hun eigen dromen volgen of anderen helpen die van hen te verwezenlijken.’
Intern creatief team
De campagne is geproduceerd door het interne creatieve team van Amazon in samenwerking met productiebedrijf Hungry Man en is geregisseerd door de bekroonde regisseur Wayne McClammy. De commercial is 4 november live gegaan in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Ierland, Oostenrijk, België en Zweden en zal vanaf 18 november in de VS en Canada tot eind december te zien zijn.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Intertoys overgenomen door ToyChamp
- Jelle Mul (Patagonia): Marketing is uiteindelijk toch het...
- Brouwerij 't IJ: Amsterdam 750 verdient overdreven iconisch bier
- Column Lego: steen voor steen een succesvolle innovator
- Nieuw onderzoek toont groeiende populariteit van afhaalpunten...
- Wasteless AI uitgerold voor Carrefour
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Gratis wassen bij Coolblue Energie05-11-2024
- Er moet er een de eerste zijn:... 05-11-2024
- Ingrid van Kempen (Ohra): 'We gaan... 05-11-2024
- Nieuw foodmerk Jumbo's in Nederland... 04-11-2024
- Blokker krijgt uitstel van betaling 04-11-2024
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary... 01-11-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing