De marketingtransfers van week 47, 2024
- B2b
- 22 nov 2024 @ 10:00
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Personalia
- 22 nov 2024 @ 10:00
- Michiel van Zaane
Natte sneeuw, hagel, record-files en vroege kerstcommercials vliegen je om de oren. Ik weet niet wat het ergste is. Ook het transferfront transfereert er op los. Maar weest niet bevreesd, MarketingTribune behoudt (wie immer) het overzicht.
PR- en communicatiebureau Archetype Benelux heeft het team uitgebreid met drie nieuwe consultants; Noëlle Schroevers, Isabella Dams en Marcus van Dijk voegen zich bij het team. Deze uitbreiding volgt op de komst van Lisa Ginus vorig jaar, die werd aangetrokken om de contentafdeling te versterken.
Marcus van Dijk brengt meer dan (maar liefst) twee jaar ervaring mee in het ontwikkelen en uitvoeren van PR-campagnes voor zowel B2B- als B2C-klanten in de Nederlandse IT-sector. Hij richt zich op het adviseren van bedrijven in onder meer de cybersecurity- en financiële dienstverlening over hun PR-strategieën.
Isabella Dams heeft een passie voor media en marketing. Ze zet zich in om de zichtbaarheid van klanten in de media en op social media te vergroten en hun stem te versterken in diverse sectoren, waaronder cybersecurity en IoT-consumentenmerken.
Noëlle Schroevers heeft een achtergrond als social media-consultant bij een B2B-adviesbureau en als contentmarketeer bij een communicatiebureau. Ze richt zich voornamelijk op het bedenken en uitvoeren van social media- en PR-campagnes van haar klanten.
V.l.n.r. Isabella Dams, Marcus van Dijk, Noëlle Schroevers en Lisa Ginus.
Esther Tromp-Strijdveen wordt de nieuwe Senior Vice President (SVP) van Arla Foods Nederland, België en Frankrijk. Ze neemt die rol over van Mark Boot, die recent werd benoemd tot Executive Vice President Europa en lid van het Executive managementteam van Arla Foods. Tromp-Strijdveen startte in november 2018 als Senior Sales Director bij Arla Foods voor Nederland en België. Voor haar komst werkte ze in verschillende senior salesposities bij Heineken en Kraft Heinz.
Esther Tromp-Strijdveen.
De Behaviour Club heeft het managementteam versterkt met de aanstelling van twee nieuwe adjunct-directeuren: Willemijn Sterk en Eva van Workum.
Willemijn Sterk brengt expertise mee op het gebied van gedragscommunicatie en campagnes. Zij heeft ervaring met nationale en regionale gedragscampagnes, gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en menselijke inzichten. Willemijn weet de vertaling te maken naar strategische inzichten en zo resultaten te bereiken.
Eva van Workum voegt een sterke achtergrond in de cognitieve psychologie toe aan het team, waarmee zij een sleutelrol speelt in het verder ontwikkelen van gedragsoplossingen die naadloos aansluiten bij de werking van het brein.
Als aftrap van hun nieuwe rol zetten de adjunct-directeuren meteen hun stempel op één van de hoogtepunten van het jaar: de organisatie van de Nudge van het Jaar-verkiezing (nudge nudge, wink wink). Deze verkiezing beloont de meest inspirerende en effectieve gedragsinterventies die bijdragen aan een betere samenleving.
Eva van Workum en Willemijn Sterk.
And now for something completely different: Co-founders van het bekende bureau XXS (nu Candid) Piet Hein Smit en Map van Arem stappen in de Amsterdamse horeca, namelijk in het voormalige 'Par Hazard'. Het eerste restaurant van Today is Greenday opent in het hart van de Amsterdamse Pijp in januari 2025 haar deuren. ‘Today is Greenday’ wil goed eten democratiseren. Oftewel goed eten voor een groot publiek bereikbaar maken. Dat gaan we doen door het lekker én betaalbaar te maken. Lekker omdat we uitsluitend gebruik maken van lokale producten uit het seizoen. En betaalbaar door een volwaardige maaltijd aan te bieden voor de helft van de gemiddelde prijs van een pizza. Dit is het begin van een razend spannend nieuw avontuur. We zijn iedereen die de afgelopen jaren met ons heeft meegedacht, meegewerkt en ons is blijven aanmoedigen, intens dankbaar.'
De witte en zwarte brigade van Today is Greenday.
Robert van der Starre wordt per 1 januari 2025 Algemeen Directeur van Centercom Buitenreclame. Van der Starre heeft meer dan 17 jaar ervaring in de buitenreclame en de laatste jaren ook in Retail Media. In zijn nieuwe rol wordt hij verantwoordelijk voor het commerciële succes van Centercom en dochteronderneming Bereik.
‘Ik kijk ernaar uit om samen met het team de ambities van Centercom verder te versterken en onze positie in de buitenreclame-markt verder uit te bouwen,’ aldus Van der Starre.
Robert van der Starre.
In oktober zijn er drie nieuwe gezichten (nou ja, nieuw voor Gardeners) gestart bij Gardeners in de Vondelkerk: Erik Mertens, Peter ten Brinke en Vincent Botman.
Erik Mertens, ex-Holy Fools, versterkt de interne productieafdeling als producer. Na tien jaar ervaring te hebben opgedaan bij Holy Fools kwam Gardeners met haar visie om positieve impact te maken onverwachts, maar op het juiste moment, op zijn pad.
Bij creatie is Peter ten Brinke gestart, die al langer een oogje op Gardeners had. In het verleden was hij werkzaam als creatief copywriter en creatief directeur, bij onder andere Het PR Bureau en digital agency Norday (destijds IN10). Bij Gardeners versterkt hij het creatieve team als creatief strateeg.
Op design heeft Vincent Botman zijn nieuwe plek gevonden bij Gardeners. Met een bak bureau-ervaring (o.a. Dart Design, TBWA en DEPT) gaat Vincent aan de slag met merkidentiteiten, campagne-designs en animaties.
Erik Mertens, Peter ten Brinke en Vincent Botman (hopelijk in die volgorde).
LePub, onderdeel van Publicis Groupe, heeft Eileen Owen Tan benoemd als nieuwe Managing Director van LePub Amsterdam. Als Managing Director richt ze zich op het stimuleren van de groei van het bureau door innovatie te bevorderen, teamsamenwerking te versterken en impactvolle klantoplossingen te leveren.
Eileen Owen Tan brengt veel ervaring mee op het gebied van media, martech en contentstrategie, met ervaring in zowel de Amerikaanse als Europese markt. Haar expertise ligt in het creëren van omnichannel-ervaringen, waarbij online en offline platforms worden geïntegreerd om impactvolle, data-gedreven oplossingen voor wereldwijde merken te leveren.
‘Als nieuwe Managing Director is het mijn missie om ons ongelooflijk talentvolle team van strategen, creatieven en productontwikkelaars in staat te stellen om de creativiteit van onze partners te blijven verhogen op een manier die een materiële impact heeft op hun bottom line en ervoor te zorgen dat LePub Amsterdam voorop blijft lopen in het transformeren van merk-consumentverbindingen met onze cultuurgerichte, vooruitstrevende aanpak,’ aldus Eileen Owen Tan.
Eileen Owen Tam.
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft Arjan Pomper aangesteld als nieuwe algemeen directeur. Hij volgt Ton Schoonderbeek op die als kwartiermaker een cruciale rol heeft gespeeld in de oprichting en de succesvolle lancering van NMO. Schoonderbeek zal tot uiterlijk eind februari 2025 binnen NMO actief blijven om een soepele overdracht met Pomper mogelijk te maken. Met de komst van Arjan Pomper begint NMO aan een nieuwe fase, waarin het onderzoek zich verder zal ontwikkelen naar een crossmediale aanpak, waarbij de onderzoeken naar het bereik van verschillende media zoals televisie, radio, online en print geïntegreerd worden. Pomper brengt uitgebreide ervaring mee uit de media- en entertainmentindustrie en zal samen met Patricia Sonius, directeur onderzoek, leiding geven aan het NMO en de verdere ontwikkeling van mediaonderzoek in Nederland.
Pomper: ‘Ik kijk er enorm naar uit om mijn ervaring en visie in te zetten bij het Nationaal Media Onderzoek. Dit is een spannende tijd voor de media-industrie, waarin betrouwbare data en onderzoek cruciaal zijn voor de toekomst van media en entertainment. Ik zie ernaar uit om samen met Patricia en het team van NMO verder te bouwen aan de crossmediale aanpak en aan de ontwikkelingen die de markt verder zullen versterken.’
Arjan Pomper.
Na de overname van Studio Boefkik en een verhuizing lanceert all-in-one creative agency New een nieuwe positionering en huisstijl. New klaar om zijn rol als all-in-one creative agency kracht bij te zetten. De positionering en huisstijl moeten niet alleen een professionele en betrouwbare uitstraling bieden, maar ook fris en toekomstgericht zijn. ‘Onze oorsprong als productiehuis betekent dat ontzorgen en operationele excellence voor ons vanzelfsprekend is. Die betrouwbaarheid moet onze huisstijl ook uitstralen,’ aldus oprichter Niels Bek. ‘Tegelijkertijd willen we een signaal afgeven dat New echt New blijft; we gaan met de tijd mee en zijn altijd klaar voor veranderingen.’
Anna Maria Vujinovic en Salem Samhoud lanceren The Story House, een nieuwe mediaboutique met een missie: storytelling die mensen verbindt en inspireert. The Story House vertelt herkenbare verhalen die gesprekken op gang brengen en de diversiteit van de samenleving weerspiegelen. De kick-off van The Story House was op Internationale Mannendag (19 november), met de lancering van de minidocumentaire ‘De Stem van de Man’, een verhaal over twee mannen die opgroeiden met de afwezigheid van hun vader.
Anna Maria Vujinovic, CEO van The Story House: ‘Bij The Story House brengen we de buitenwereld naar binnen door echte verhalen tot leven te brengen en maatschappelijke inzichten bespreekbaar te maken. Met diepgaande gesprekken, gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en persoonlijke ervaringen, creëren we herkenbare verhalen die duurzame verbindingen en betekenisvolle connecties mogelijk maken. Daarbij kunnen deze verhalen ook merken helpen sterker te positioneren in een concurrerende markt. Samen met mensen uit alle hoeken van de samenleving en diverse artiesten, die met hun artistieke perspectieven onze projecten verrijken, co-creëren we impactvolle verhalen die écht het verschil maken.’
‘Salem Samhoud, Founder &samhoud: “The Story House is onderdeel van de &samhoud groep. De &samhoud groep is een familie van consultancy en creative boutiques, die de gemeenschappelijke missie hebben ‘Together we build a Brighter Future’ en het inspireren en verbinden van mensen.’
V.l.n.r. Anna Maria Vujinovic, Salem Samhoud, Barbara Michelle Edelman, Freek Diephuis en Pelle Samhoud.
Wehkamp Retail Group heeft Marthijn Tabak (47) aangesteld als manager communicatie & PR. Als Manager Communicatie & PR gaat Marthijn Tabak zich focussen op de interne en corporate communicatie, de public relations en verzorgt hij de woordvoering namens WRG. Voor zijn overstap naar WRG was Tabak als Head of Communications & PR verantwoordelijk voor de interne en externe communicatie bij ITV Studios Netherlands. Daarvoor heeft hij voor Center Parcs Group de PR voor Nederland en België gedaan en werkte hij als communicatieadviseur voor RTL Nederland. Tabak: 'Ik heb heel veel zin om de communciatie en PR van Wehkamp, kleertjes.com en Union River verder vorm te geven. De rijke historie van Wehkamp, de groeispurt van kleertjes.com en het eigentijdse van Union River herbergen heel veel verhalen die verteld kunnen worden. Ik kijk er enorm naar uit om met mijn ervaring deze merken nog meer een gezicht te geven.'
Marthijn Tabak.
Yelflow breidt het team uit met Bryan van Bockxmeer. Hij is de vierde versterking van Yelflow in 2024. Van Bockxmeer wordt Sr. Marketing Automation Consultant. In die rol zal hij opdrachtgevers tactisch en operationeel adviseren en begeleiden bij de implementatie van verdere marketing automation. Voor zijn stap naar Yelflow heeft hij ruime ervaring opgedaan in e-mail marketing, marketing automation en personalisatie als zelfstandig professional. Zo heeft hij onder andere gewerkt voor Bol.com, Airmiles, a.s.r. en Canal Digitaal.
Van Bockxmeer: ‘Met de stap naar Yelflow zet ik de volgende stap in mijn ontwikkeling. Ik kijk er erg naar uit om mijn kennis van marketing automation toe te voegen aan het team. Daarnaast ben ik erg blij met de kans om me verder te ontwikkelen in de wereld van CDP’s. Ik kijk er enorm naar uit om samen met de opdrachtgevers en het team te groeien.’
Bryan van Bockxmeer.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 47,... 22-11-2024
- [onderzoek] “Merken moeten inspelen... 19-11-2024
- De marketingtransfers van week 46,... 15-11-2024
- Na hoofdprijs GPCM wint Hema ook... 15-11-2024
- Dave van den Berg van VI: ‘Met een... 11-11-2024
- De marketingtransfers van week 45,... 08-11-2024