[NMD 21] Jansen: ‘Merkgroei is voor veel marketeers een opgave’
- B2b
- 27 aug 2021 @ 06:39
- Link
-
Ryan Baij
Allround Redacteur
BBP Media - ZakelijkInnovatieKennissessieNima Marketing Day
- 27 aug 2021 @ 06:39
- Ryan Baij
Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht Nima Marketing Day 2021 plaats. Ronald Jansen, Marketing Consultancy bij Mark Stronger verzorgt één van de sessies. Een korte introductie.
Ronald is gespecialiseerd in merk- en marketingvraagstukken vanuit zijn 25 jaar ervaring in marketing onderzoek. Hij richtte het snelst groeiende bureau DVJ Insights op, en als ondernemer was hij betrokken bij doe het zelf platform Easy2Survey en het agile research bureau DirectResearch. Daarnaast was hij actief in besturen van NIMA Online Marketing en MWG. Bij DVJ Insights was hij een van de grondleggers van het ‘Ingredients for Brand Growth’ onderzoek waarmee veel inzichten zijn ontstaan in hoe marketeers succesvol kunnen zijn en wat daarvoor nodig is.
In zijn presentatie ‘why brands don’t grow’ vertelt hij over merkgroei. De belangrijkste publicatie op dat gebied is misschien wel How Brands Grow van Byron Sharp. Daarin schrijft hij over de patronen in het koopgedrag van consumenten en hoe zij omgaan met merken. Ondanks het boek, is merkgroei voor veel marketeers een enorme opgave en zeker niet iets vanzelfsprekends. De Brand Growth Study (DVJ Insights) leert ons wat winnende, maar ook minder succesvolle marketeers gemeen hebben. Om verder te komen is het dus zinnig om te weten Waarom Merken Niet Groeien. Dat voelt wellicht als een stap terug, maar je zult merken, essentieel om echt stappen vooruit te kunnen zetten.
Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Marketing Day is hét marketing event van Nederland voor en door marketeers, dus vind ik het een fantastisch podium om mijn ervaringen in marketing te delen.
Wat is je in termen van marketing de eerste maanden van 2021 het meest opgevallen?
Niet specifiek de eerste maanden, maar wat ik interessant vind is de dtc ontwikkeling alsook de rol van market places daarin.
Heeft corona (jouw) marketing veranderd?
Nee. Corona heeft als het goed is iedere marketeer ertoe gedwongen beter na te denken hoe consumenten te blijven bereiken en geboeid te krijgen
Wat vind je het goede aan een samenkomst als NMD?
De interactie tussen marketeers, dus niet alleen de showcases, maar leren van elkaar dus ook van de dingen die niet zo goed gingen.
Kun je een tipje van de sluier lichten waarover jouw NMD-verhaal gaat?
Veel marketeers zagen in How Brands Grow een handleiding voor goede marketing. Dat is niet zo. Toch zijn er patronen bij succesvolle marketeers als ook bij minder succesvolle marketeers; dat en meer ga ik delen tijdens NMD.
Wat hoop je dat bezoekers van jouw sessie meenemen naar huis?
Concrete informatie en inspiratie over hoe jij als marketeer en je team je merk in beweging kan krijgen.
Maak ook kennis met enkele andere sprekers van Nima Marketing Day 2021:
Sander van Duijn van StoryDiggers en Luuk Donderwinkel van K3
Thea van Unen en Stijn Bartelink van Enviu
Patricia Verhoelst van Ipsos en Jan Zwang van VodafoneZiggo
Jori van de Spijker van DVJ Insights
Karel Zwaan van Merkster
Willemijn van Hussen en Niels de Jong van Tambr
Validators: 'Wij laten zien wat de impact van advertisement is op het mentaal marktaandeel'
Laurens Miedema van Gamma
Helma Verdaat van Sidekix
Henk-Jan ter Brugge en Joost van Dun van Philips
Cas Biesta van Ajax
Rajiv Laigsingh van Bringly
Pieter Kopmels van DSM
Mart Vonk namens Vandebron
Nicole Freid van Hak
Ada Antonides en Karen Pasman van Van Wijnen
Wing Cheung van Synerflow
Fedor Vriezen en Michiel Sala van de populaire app Ommetje
Jeramiah Albinus van Fonq
Marcel van der Heijden van Karma Kebab
Antoinette Alma en Nick Nijhuis namens Windesheim
Keynote Thomas Barta
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- AI-trends 2025: de AI-generatie en AI-agents komen er aan
- Brancheverenigingen: marketinggids Responsible AI
- De marketingtransfers van week 50, 2024
- ‘What Matters 2025’-trendrapport: Fulfillment Rewired
- [column] LinkedIn biedt als netwerkplatform meer kansen dan...
- Nederlandse missie SXSW 2025: Immersive Dreams & Nightmares
Laatste Nieuws
- ‘What Matters 2025’-trendrapport:... 20-12-2024
- De marketingtransfers van week 50,... 20-12-2024
- Nederlandse missie SXSW 2025:... 17-12-2024
- AI-trends 2025: de AI-generatie en... 13-12-2024
- Brancheverenigingen: marketinggids... 12-12-2024
- DDMA viert jubileum, Janssen... 29-11-2024