Alleen samen

  • Bureaus
  • 26 mrt 2020 @ 09:50
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CommunicatieCommercialsCampagnes

De Rijksoverheid start een nieuwe campagne genaamd 'Alleen samen'. Doel is om Nederlanders helderheid en rust te bieden rondom de coronacrisis.

Ook moet de campagne handelingsperspectieven bieden die bijdragen aan het beperken van de besmettingskans en de verspreiding van het virus. De campagne is ontwikkeld door reclamebureau Roorda en campagnebureau BKB. De productie van de campagne staat op naam van Halal.

Joeri Jansen, creative director van Roorda, zegt: 'De Rijksoverheid ziet dat er in de maatschappij behoefte is aan saamhorigheid. Dat zie je ook terug in alle spontante initiatieven die om ons heen gestart worden en hoor je terug in de teksten van onze premier. Zodoende ontstond er bij ons en de opdrachtgever de ambitie om niet alleen het gedrag te sturen, maar ook de mensen die thuis zitten te motiveren om deze crisis echt samen te lijf te gaan. Thuis zitten voelt alleen, maar omdat we allemaal thuis zitten voelt dat ook samen. Die tegenstelling geeft een mooie spanning en legde de basis voor de campagne.'

In de tv-commercial zien we eerst mensen in hun eentje het goede gedrag vertonen en vervolgens heel Nederland. Zo moet de gewenste norm bevestigd worden. Bekijk ‘m hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken