Leescoalitie lanceert bewustwordingscampagne 'Wie leest heeft een goed verhaal'

Leescoalitie lanceert bewustwordingscampagne 'Wie leest heeft een goed verhaal'
  • Bureaus
  • 4 dec 2024 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MaatschappijCampagnes

In samenwerking met reclamebureau Alfred ontwikkelde de Leescoalitie een nieuwe landelijke bewustwordingscampagne ‘Wie leeft, heeft een goed verhaal’. De campagne is te zien op televisie, sociale media en in bioscopen.

De Leescoalitie is een samenwerkingsverband van tien organisaties op het gebied van lezen en geletterdheid en staat open voor nieuwe partners die daaraan kunnen en willen bijdragen. De partners maken zich ook sterk in het eigen domein. Eens in de zoveel jaar organiseert de Leescoalitie zelf een meerjarig offensief in de vorm van een campagne, programma of evenement. De partners zijn: KB, nationale bibliotheek, Literatuurmuseum/Kinderboekenmuseum, Nederlands Letterenfonds, De Schoolschrijver, De Schrijverscentrale, Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek, Stichting Lezen, Stichting Lezen & Schrijven, Taalunie en Vereniging van Openbare Bibliotheken. Namens De Leescoalitie zijn Eveline Aendekerk van Stichting CPNB en Tamar van Gelder van Stichting Lezen eensgezind: ‘Na het zien van deze film wil je meteen een boek openslaan, want het is zo ongelooflijk waar: wie leest heeft een goed verhaal. Lezen brengt je verder. Het laat je groeien, inspireert, leert levenslessen en bevordert empathie. De leesvaardigheid in Nederland daalt zorgwekkend, zeker ook onder jongeren. Met deze grootschalige campagne willen we inspireren en activeren, met als doel een doorbraak te realiseren!’

‘Maak tijd voor de wereld die een goed boek je biedt’
De Leescoalitie wordt ondersteund door het ministerie van OCW en de Nationale Postcode Loterij. Yvette Belt, Managing Director bij Alfred vervolgt: ‘De missie van de Leescoalitie is om de kracht en waarde van lezen te benadrukken. Dit voelen we bij Alfred allemaal persoonlijk en kwam ook naar voren tijdens de pitch. Ik ben een enorme boekenliefhebber en ben mede door de ontwikkeling van deze campagne ook weer meer gaan lezen. Deze campagne is voor mij - en velen met mij - een oproep om opnieuw tijd te maken voor de wereld die een goed boek je biedt.’ Om de boodschap Wie leest, heeft een goed verhaal breed te verspreiden, nodigt de Leescoalitie bedrijven, bibliotheken en mediapartners uit om mee te doen.

Credits
Klant: Leescoalitie
Verantwoordelijk bij klant: Matthijs van der Meer en Anne van den Hoogen (Leescoalitie), Eveline Aendekerk (CPNB)
Bureau(s): Alfred, Eastwood
Business Owners: Yvette Belt (MD) en Danielle Boskemper (CSD)
Creative Directors: Gebroeders Janssen
Strategie: Paul van Kuilenburg
Accountmanagement: Shera Vet
Design: Lot Roele
Regie: Marit Weerheijm
Media: Media Consulting Group
PR: Job Jan Altena
 



Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken