Zwijsen experimenteert op kinderen uit groep 3; missie geslaagd
- Bureaus
- 6 nov 2024 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 6 nov 2024 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Op basisschool De Stappen in Tilburg werd groep 3 onderdeel van een experiment. Wat gebeurt er als één klasgenootje bekent dat hij lezen nog erg moeilijk vindt? Een campagne van uitgeverij Zwijsen in samenwerking met reclamebureau LifeHunters.
‘Dit was wel even spannend. Als leerkracht in groep 3 is één van je belangrijkste taken het bouwen van een hechte klas’, aldus juf Jill. Ze vervolgt: ‘Ik ben megatrots dat het me gelukt is: de kinderen staan écht voor elkaar klaar. Dit is dan ook waarom ik zo in de kracht van de groep geloof. Iedereen kan meedoen en kinderen trekken zich aan elkaar op. Zo haalt ieder kind het beste uit zichzelf én zijn klasgenootjes!’
Klasgenootjes helpen elkaar
In 2024 lanceerde Zwijsen een nieuwe uitgave van de leesmethode Veilig leren lezen: de Zoem-versie. In deze nieuwe editie staat groepsleren, centraal, waarbij de hele klas samenwerkt om te leren lezen. ‘De uitslag van het experiment is wel echt het resultaat waar we op hoopten’, zegt Denise Bruens, fondsmarketeer bij Zwijsen. ‘Uit onderzoek blijkt dat de methode werkt. We hebben het uitgebreid getest, ook op scholen. Met toevoegingen zoals de Club van Zoem maken we van alle kinderen één hechte leergemeenschap. Zo kan iedereen leren lezen, ook kinderen die het moeilijk vinden. Maar helpen klasgenootjes elkaar? Zeker, zo blijkt!’
Beeld: screenshot van de film
De campagne wordt verspreid via de socials (Instagram, Facebook en WhatsApp) en alle owned kanalen van Zwijsen.
Over Zwijsen
Zwijsen is al meer dan 175 jaar uitgever van lesmateriaal voor het basisonderwijs. Met deze campagne bouwt Zwijsen voort op de vorige, waarin juf Lieneke uit Rhoon verrast werd door een aula vol oud-leerlingen die zij had leren lezen. De film werd toen gedeeld door nationale media en bekende schrijvers als Jochem Myjer, Saskia Noort, Marjon Pauw en onderwijsinfluencer Meester Jesper.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Zwijsen experimenteert op kinderen... 06-11-2024
- Women Inc. wil met “Bloed, Zweet en... 06-11-2024
- [column] Euforisch déjà vu06-11-2024
- Politie wil talePolitie wil talenten... 05-11-2024
- Het Rijksmuseum neemt je mee op een... 05-11-2024
- VGZ vervolgt campagne met Eva Eikhout05-11-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing