Kruidvat weet met Lies juiste snaar te raken

Kruidvat weet met Lies juiste snaar te raken
  • Bureaus
  • 1 mrt 2021 @ 13:00
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Net als de grote supers heeft voordeeldrogist Kruidvat nu ook een eigen gezicht, namelijk dat van 'single moeder' Lies (38). En zij weet de juiste snaar te raken.

Het juiste personage voor je merk vinden is zo makkelijk nog niet. Wie kiest voor een BN'er spreekt misschien de massa aan, maar maakt ook automatisch kans op het 'winnen' van een Loden Leeuw. Zo bereikt Jumbo met family man Frank Lammers een groot publiek, maar kan deze campagne ook op de nodige irritatie rekenen. Albert Heijn pakt het concept 'gezicht' wellicht slimmer aan met girl next door Ilse, maar dit type personage plus doorsnee gezin (man, dochter, zoon) is dan weer nét te voor de hand liggend. Waar de retailers met hun 'gezichten' duidelijk op mikken, is het ongrijpbare fenomeen 'herkenbaarheid'. Want wanneer is een persoon op de juiste manier herkenbaar? Ja, Frank Lammers is herkenbaar, Ilse ook, maar wie een kijkje achter de gemiddelde voordeur in Nederland neemt, krijgt een heel ander beeld voorgeschoteld.

Sympathiek

Zoals dat van Lies bijvoorbeeld. In de tv-commercial (door DDB Unlimited) zien we een chaotische 'single mom' van 38 die zich voorbereidt op haar droomdate en halsoverkop zichzelf en haar huis moet zien te fatsoeneren - met behulp van de producten van Kruidvat uiteraard. Lies wekt in haar onhandigheid sympathie: iederéén kent de ongelukkige combinatie van onopgeruimd huis en weinig tijd. Overigens wint Kruidvat met Lies niet de originaliteitsprijs: de naam Lies heeft wel erg veel weg van Ilse (Albert Heijn) en het type 'chaotische vrijgezelle vrouw van eind 30' kennen we natuurlijk van de Britse filmserie Bridget Jones.

Klassiek gevalletje beter goed gejat dan slecht verzonnen. Kruidvat raakt de juiste snaar, en heeft naast Lies ook nog eens de juiste cast en muziek (door MassiveMusic) weten neer te zetten. Het zoetsappige 'Love is in the air' van John Paul Young komt perfect samen met de charmante date genaamd Boy en de iets minder charmante ex-man (plus kids) van Lies. 'Was je 't vergeten?' Oordeel zelf:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken