Kika Douglas nieuwe chief creative officer 180 Amsterdam

Kika Douglas nieuwe chief creative officer 180 Amsterdam
  • Bureaus
  • 7 apr 2023 @ 15:41
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CampagnesBranding

De benoeming van de nieuwe CCO valt samen met de uitbreiding van de creatieve vloer met een extra ECD-team. De snelle groei van de creatieve afdeling is een bevestiging van 180 ’s toewijding om te blijven investeren in uniek creatief talent, aldus 180.

Met veel enthousiasme kondigt 180 Amsterdam de benoeming van Kika Douglas (foto) aan als nieuwe chief creative officer (CCO). Douglas komt van Dentsu Creative Amsterdam, voorheen Achtung, waar ze CCO was en deel uitmaakte van het wereldwijde Dentsu Creative Council.

Zij begon haar carrière bij JWT in Spanje, en heeft de laatste 15 jaar in leidinggevende creatieve functies gespendeerd bij verscheidene bureaus rondom de wereld, waaronder David&Goliath, Johannes Leonardo and Akqa. Gedurende deze periode was ze verantwoordelijk voor klanten zoals Diesel, Porsche, KLM, The North Face, Malaria No More en Nike Women. Wereldwijd werkte Kika aan het creëren van memorabel werk dat een grote bijdrage leverde aan het succes van uiteenlopende bedrijven. Tijdens haar carrière heeft ze vele onderscheidingen en prijzen binnen gehaald, waaronder prestigieuze onderscheidingen bij Cannes Lions, D&AD, CLIO's en Eurobest voor merken als VW, Adobe en Adidas Originals.

Verder is Kika ook actief betrokken als creatieve mentor in maatschappelijke projecten, die zich inzetten om de female creative community met elkaar te verbinden.

Sander Volten, Global CEO van 180: 'We zijn echt dolblij dat we Kika bij 180 Amsterdam mogen verwelkomen. Haar passie voor empathisch leiderschap, haar sterke drang om blijvend te innoveren, en verhalen te creëren die industriestandaarden herdefiniëren, sluiten naadloos aan bij onze ambitie bij 180.'

Kika Douglas over haar nieuwe positie: 'De filosofie van 180 om "The world as it could be" te creëren, is iets wat me enorm aanspreekt. Ik geloof in de kracht van creativiteit en innovatie om een positieve impact te maken op de wereld om ons heen, en tegelijkertijd merken en bedrijven te laten transformeren. Ik ben enthousiast om de rol van CCO voor 180 in te nemen en om samen te werken met enkele van de meest creatieve denkers in ons vak. Samen zullen we de creatieve innovatie en culturele relevantie van 180 ’s ambitieuze klanten versterken, en geven we vorm aan de toekomst van onze branche.'

Kika Douglas zal per 1 mei 2023 de rol van CCO op zich nemen met de verantwoordelijkheid voor alle creatieve output van 180. Pol Hoenderboom blijft creatief eindverantwoordelijk voor de creatieve richting van DDB Amsterdam waar Kika zich vooral zal focussen op de hele (internationale) 180 groep aan de Herengracht, meldt het bureau.

Daarnaast heeft 180 Amsterdam ook het ECD-team Samyr Souen en Bern Hunter van Dentsu Creative Amsterdam aangenomen. Souen en Hunter hebben een prominente rol gespeeld in de meest bekroonde campagnes van Dentsu Creative Amsterdam, zoals onder andere de prijswinnende cross-industry campagne 'Snelweg Sprookjes' voor Volkswagen en de Grand Prix winnaar 'Adobe x Bowie'. Bern werkte daarvoor bij Wieden + Kennedy in Amsterdam, waar hij onder andere werkte voor Nike en EA Sports, en hiervoor heeft hij zijn carrière doorgebracht bij bureaus in Londen, New York en Parijs. Samyr begon zijn carrière in Sao Paulo, voordat hij werkte in Portland op Nike bij Akqa en in New York bij SidLee en Johannes Leonardo.

Sander Volten: 'We zijn ook enorm blij dat Samyr en Bern deel gaan uitmaken van ons steeds harder groeiende creatieve vloer. Deze twee getalenteerde en toegewijde mensen met een uitdrukkelijke passie voor innovatie zullen een enorme boost geven aan 180, iets wat onze klanten direct zullen merken.'
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken