Robothond waarschuwt voor hitte in auto
- Content
- 2 jul 2024 @ 09:22
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 2 jul 2024 @ 09:22
- Michiel van Zaane
De Scandinavische winkelketen voor verzorgingsproducten voor huisdieren Musti Group, is een campagne gestart om mensen te waarschuwen hun honden niet in de auto te laten wachten. Een realistische robothond imiteert de symptomen van een hitteberoerte in een geparkeerde auto.
Hoewel de Scandinavische zomers niet altijd bijzonder heet zijn, kunnen honden met hun dikke vacht zelfs bij mildere temperaturen een hitteberoerte krijgen. Honden mogen tijdens de zomer nooit alleen in de auto worden achtergelaten, omdat de temperatuur in een auto zelfs op bewolkte dagen gevaarlijk hoog kan oplopen. Ondanks de toegenomen bewustwording rond dit probleem, krijgen autoriteiten in de Scandinavische landen elke zomer nog steeds veel meldingen van honden die in hete auto's achterblijven.
Met hun nieuwe campagne wil de Scandinavische huisdier specialist Musti Group zowel hondenbezitters als voorbijgangers informeren, die tijdens de zomer wellicht honden in een auto tegenkomen. De ster van de campagne is een volledig functionerende robot hond, die laat zien hoe snel een auto in een dodelijke val voor huisdieren kan veranderen. De robot simuleert de symptomen van een hitteberoerte en zijn bewegingen worden geactiveerd door de temperatuur in de auto waarin hij zich bevindt. De campagne is ontwikkeld door het Finse bureau Erma&Reinikainen.
‘Als het gaat om het herkennen van gevaarlijke situaties, is ervaring uit het echte leven de beste vorm van educatie. Door een tastbaar, waarschuwend voorbeeld te creëren dat mensen met eigen ogen kunnen zien, hopen we het bewustzijn te vergroten over hoe en wanneer te handelen in dit soort situaties, zowel als hondenbezitter en als voorbijganger’, aldus Aleksi Erma, Creative Director en mede-oprichter van Erma&Reinikainen.
De robot is gebouwd met behulp van 3D-geprinte onderdelen, nep-bont en mechatronica. De vooraf geprogrammeerde bewegingen van de hond simuleren symptomen van een hitteberoerte en worden geactiveerd door warmtesensoren in de auto.
De robot hond reist door Finland en stopt op plekken waar de meeste gevaarlijke situaties zich voordoen: parkeerplaatsen, parkeerterreinen van supermarkten en andere plaatsen waar mensen met de auto komen en misschien denken dat het veilig is om hun hond even alleen te laten. De campagne wordt ondersteund door landelijke outdoor-, radio- en social media-advertenties, en heeft als doel mensen aan te moedigen om gevaarlijke situaties die ze tegenkomen te melden, en vooral om hun hond nooit alleen in de auto achter te laten tijdens de zomer.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Laatste kans om ook te schitteren op... 27-09-2024
- Intertoys start campagne rondom NK... 27-09-2024
- Mens centraal op 12e Congres... 25-09-2024
- Patagonia brengt film The Last... 25-09-2024
- Iconische gebouwen kleuren rood voor... 25-09-2024
- Jongeren weten te weinig over... 19-09-2024
MarketingTribune Events
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing