Robothond waarschuwt voor hitte in auto

Robothond waarschuwt voor hitte in auto
  • Content
  • 2 jul 2024 @ 09:22
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De Scandinavische winkelketen voor verzorgingsproducten voor huisdieren Musti Group, is een campagne gestart om mensen te waarschuwen hun honden niet in de auto te laten wachten. Een realistische robothond imiteert de symptomen van een hitteberoerte in een geparkeerde auto.

Hoewel de Scandinavische zomers niet altijd bijzonder heet zijn, kunnen honden met hun dikke vacht zelfs bij mildere temperaturen een hitteberoerte krijgen. Honden mogen tijdens de zomer nooit alleen in de auto worden achtergelaten, omdat de temperatuur in een auto zelfs op bewolkte dagen gevaarlijk hoog kan oplopen. Ondanks de toegenomen bewustwording rond dit probleem, krijgen autoriteiten in de Scandinavische landen elke zomer nog steeds veel meldingen van honden die in hete auto's achterblijven.

Met hun nieuwe campagne wil de Scandinavische huisdier specialist Musti Group zowel hondenbezitters als voorbijgangers informeren, die tijdens de zomer wellicht honden in een auto tegenkomen. De ster van de campagne is een volledig functionerende robot hond, die laat zien hoe snel een auto in een dodelijke val voor huisdieren kan veranderen. De robot simuleert de symptomen van een hitteberoerte en zijn bewegingen worden geactiveerd door de temperatuur in de auto waarin hij zich bevindt. De campagne is ontwikkeld door het Finse bureau Erma&Reinikainen.

‘Als het gaat om het herkennen van gevaarlijke situaties, is ervaring uit het echte leven de beste vorm van educatie. Door een tastbaar, waarschuwend voorbeeld te creëren dat mensen met eigen ogen kunnen zien, hopen we het bewustzijn te vergroten over hoe en wanneer te handelen in dit soort situaties, zowel als hondenbezitter en als voorbijganger’, aldus Aleksi Erma, Creative Director en mede-oprichter van Erma&Reinikainen.

De robot is gebouwd met behulp van 3D-geprinte onderdelen, nep-bont en mechatronica. De vooraf geprogrammeerde bewegingen van de hond simuleren symptomen van een hitteberoerte en worden geactiveerd door warmtesensoren in de auto.

De robot hond reist door Finland en stopt op plekken waar de meeste gevaarlijke situaties zich voordoen: parkeerplaatsen, parkeerterreinen van supermarkten en andere plaatsen waar mensen met de auto komen en misschien denken dat het veilig is om hun hond even alleen te laten. De campagne wordt ondersteund door landelijke outdoor-, radio- en social media-advertenties, en heeft als doel mensen aan te moedigen om gevaarlijke situaties die ze tegenkomen te melden, en vooral om hun hond nooit alleen in de auto achter te laten tijdens de zomer.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken