The Pollinators start campagne voor meer biodiversiteit in Nederland

The Pollinators start campagne voor meer biodiversiteit in Nederland
  • Algemeen
  • 2 jul 2024 @ 08:21
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Stichting The Pollinators is een campagne gestart om de biodiversiteit in Nederland te bevorderen, samen met Global Media & Entertainment. “Voer de bij bij” moet het bewustzijn over het belang van biodiversiteit vergroten.

Stichting The Pollinators zet zich sinds 2016 in om bestuivende insecten te helpen. De samenwerking met Global moet het bewustzijn over het belang van biodiversiteit in o.a. stedelijke omgevingen vergroten, zowel onder adverteerders als consumenten. Na de campagne “Voer de bij bij” volgen er de komende maanden meer initiatieven.

Al decennialang neemt het aantal bestuivende insecten - hommels, bijen, vlinders, zweefvliegen - sterk af. Ons voedsel is afhankelijk van deze bestuivers. Doordat Out-of-Home objecten letterlijk in het midden van onze maatschappij staan kan het medium ingezet worden om duurzaamheid te bevorderen. Door bijvoorbeeld abri’s van een groen dak te voorzien en in te zetten zonnepanelen en LED-verlichting in de abri’s, worden duurzaamheid en biodiversiteit gestimuleerd.

‘De biodiversiteit in Nederland staat onder druk. Bestuivers, zoals bijen en vlinders, hebben het zwaar en dat terwijl ze cruciaal zijn voor het behoud van onze ecosystemen. Met The Pollinators vragen wij aandacht voor dit thema en roepen we bedrijven en burgers op om voor de bestuivende insecten in actie te komen. Dankzij de samenwerking met Global kunnen we meer aandacht genereren en samen een grotere positieve impact realiseren’ zegt Tom van de Beek, initiatiefnemer van The Pollinators.

‘De afgelopen jaren hebben we in al meer dan 20 gemeentes duurzame abri’s en vrijstaande vitrines geplaatst. Bij deze objecten is er gebruik gemaakt van duurzame onderdelen, zoals LED verlichting, zonnepanelen en gerecyclede materialen. Daarnaast voorzien we de objecten steeds vaker van natuurlijke elementen, zoals sedum & wildflower daken. De groene daken filteren de lucht, houden koelte langer vast op warme dagen en zijn bestand tegen zeer hoge en lage temperaturen. Daarnaast wordt regenwater erin opgeslagen, de plantjes worden op deze manier gevoed, en het riool minder belast. De groene daken zijn ideaal voor de biodiversiteit in stedelijke omgevingen, want er komen veel insecten zoals bijen op af. We zorgen daarom voor de juiste samenstelling van plantensoorten en op korte termijn worden enkele bushokjes zelfs voorzien van een bijenhotel!’ vertelt Marieke Kattenpoel, Operations Director bij Global Media & Entertainment.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken