McDonald's komt met eigen Tikkie: de Maccie
![McDonald's komt met eigen Tikkie: de Maccie](/bureaus/nieuws/2024/06/mcdonalds-komt-met-eigen-tikkie-de-maccie/Maccie-Tikkie.jpg)
- Bureaus
- 20 jun 2024 @ 07:38
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 20 jun 2024 @ 07:38
- Michiel van Zaane
Nederland is koploper in het sturen van Tikkies voor kleine bedragen. In 2023 werd er ruim 6,6 miljoen euro aan Tikkies verrekend en per seconde worden er vijf Tikkies verstuurd. McDonald’s biedt nu het Maccie Trakteerverzoek, waarmee je kleine verzoekjes een stuk lekkerder maakt.
Een betaalverzoek, ideaal én logisch bij een groot bedrag. Maar bij een klein bedrag van een paar eurootjes is dat toch wat ingewikkelder. Stuur je dan wel of geen betaalverzoek? Met Maccie in de McDonald’s App stuur je je vrienden geen betaalverzoek, maar een Maccie trakteerverzoek. Geen koude transactie van een paar eurootjes maar een lekkere uitnodiging om samen de rekening te vereffenen met een Cheeseburger of McNuggets.
Maccie werkt heel eenvoudig: je vult het bedrag in dat je hebt voorgeschoten in de McDonald’s App en je krijgt trakteeropties voorgeschoteld. Stijn Mentrop-Huliselan, CMO McDonald’s Nederland: ‘Betaalbaarheid is een kernbehoefte van Gen-Z. Ook hoorde we dat je wel heel skeer bent als je een betaalverzoek onder de 5 euro stuurt. Daarom introduceren we nu een trakteerverzoek: Maccie!’
Maccie, ontwikkeld met TBWA\Neboko en TBWA\X, is sinds dinsdag 18 juni live in de McDonald’s App. De campagne wordt verder uitgerold via socials, DOOH, OLV en eigen kanalen.
De popullaire muziekgroep Bankzitters, met bijna een miljoen abonnees op YouTube, heeft een nummer en een vlog over Maccie gemaakt. De Bankzitters staan bekend om hun grappige en herkenbare content, vaak over het dagelijks leven en jeugdcultuur. Hun betrokkenheid voegt een speels en aantrekkelijk element toe aan de campagne, waardoor Gen-Z wordt bereikt en Maccie bij hen onder de aandacht wordt gebracht (zie video onderaan dit bericht).
Credits:
Opdrachtgever: McDonald’s Nederland
Bureau: TBWA\Neboko, TBWA\X
Productie: Make
App: TBWA\X, 51North
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Meeuwen uitgelachen, nu een lachende eekhoorn bij Allianz Direct
- Nederland pakt twee Grands Prix in Cannes
- McDonald's komt met eigen Tikkie: de Maccie
- Hubo kiest Abovo Maxlead als mediapartner
- Campagne Frans Hals Museum vanwege thuiskomst meesterwerken
- Wibra en Henny Huisman onthullen Huisman/-vrouw 2024
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne Teamleader: focus op... 28-06-2024
- De marketingtransfers van week 26,... 28-06-2024
- Nieuwe bewustzijnscampagne rondom... 28-06-2024
- Codarts lanceert mini-docu: “je hebt... 28-06-2024
- Zilveren Kruis agendeert... 27-06-2024
- Gardeners groeit door26-06-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing