Zilveren Kruis agendeert zonnebrandcrème op terras

Zilveren Kruis agendeert zonnebrandcrème op terras
  • Bureaus
  • 27 jun 2024 @ 08:20
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CampagnesConcepten

Zilveren Kruis en Natwerk hebben de handen ineengeslagen voor een nieuwe campagne die Nederlanders wil wijzen op het belang van zonbescherming en het voorkomen van huidkanker.

De urgentie achter deze campagne is groot: huidkanker is niet alleen de snelst toenemende vorm van kanker, maar ook veruit de meest voorkomende. Maar liefst 1 op de 5 Nederlanders krijgt ermee te maken, terwijl 95% van de gevallen goed te voorkomen is door bijvoorbeeld regelmatig en goed in te smeren bij blootstelling aan de zon. 

De eerste fase van de campagne ging begin juni live, waarbij Nederland werd geconfronteerd met impactvolle beelden van mensen met een zonverbrande huid via een out-of-home (OOH) en social media campagne. Vanaf 17 juni is fase twee gestart, gericht op het activeren van Nederlanders om zich ook op terrassen goed in te smeren, gezien 28% van alle zonverbrandingen daar plaatsvindt. Om dit te faciliteren, zijn in samenwerking met Tenue Soleil speciale ‘shotjes minerale zonnebrandcrème’ ontwikkeld, die momenteel worden verspreid naar terrassen door heel Nederland. Er loopt deze maand een pilot met de shotjes zonnebrandcrème in samenwerking met 3WO horecagroep in Amsterdam. 

De campagne wordt ondersteund door een 360 graden aanpak, inclusief OOH, bioscoop, online video, radio, POS-materialen, (TV) billboarding en sociale media. Daarnaast plaatst Zilveren Kruis dit jaar ruim 120 smeerpalen door het hele land, op festivals en evenementen, waar gratis zonnebrandcrème beschikbaar zal zijn, zoals eerder succesvol uitgevoerd.

Lancering nieuwe positionering: Beter voor jou
De campagne is de eerste uiting onder de nieuwe positionering van Zilveren Kruis: 'Beter voor jou'. Jan-Willem Evers, Directeur Commercie, over de nieuwe positionering: 'Onder de noemer "Samen kan het beter" hebben we eerst, samen met Natwerk, de visie van het merk opnieuw gedefinieerd. Iedereen bij Zilveren Kruis is elke dag hard aan het werk om het verschil te maken voor onze klanten. En is steeds bezig om de maatschappelijke uitdagingen in de zorg aan te gaan. Want het kan beter. We weten we dat we daar iedereen voor nodig hebben, van zorgaanbieders tot de overheid en van werkgevers tot gemeenten. Zo willen we zorgen dat iedereen meer grip krijgt op hun eigen gezondheid en zich gesterkt voelen door inzichten en oplossingen te bieden. Zo helpen we je vooruit en wordt het beter voor jou.'

'In de hernieuwde positionering zijn we op zoek gegaan naar de kern van Zilveren Kruis', zegt Reinier Steures, eigenaar van Natwerk. 'Bij Natwerk geloven we dat een sterke positionering altijd vanuit de eigen kracht komt. In de gesprekken met de mensen bij Zilveren Kruis kwamen we erachter dat ze intrinsiek gemotiveerd zijn om de zorg en gezondheid te verbeteren. Daarom hebben we samengewerkt aan een merkverhaal waarin Zilveren Kruis haar maatschappelijke rol veel steviger laat zien. Binnen het nieuwe merkverhaal gaan we oplossingen waar Zilveren Kruis aan werkt meer naar voren laten komen.'

Jan-Willem Evers: 'Natwerk heeft in de nieuwe positionering naar boven gehaald wat al in Zilveren Kruis zat. De aanpak van Natwerk past ook goed bij Zilveren Kruis, omdat ze niet alleen kijken naar de benodigde communicatiemiddelen, maar ook naar andere oplossingen die ons verder helpt om onze maatschappelijke rol meer naar voren te laten komen.'
(PvWK)

Opdrachtgever: Zilveren Kruis
Bureau: Natwerk
Productie: Natwerk
Fotograaf: Maeve Stam
Beeldbewerking: Atelier 99
Productiemaatschappij: Czar
Regie: Marleen Jonkman
DOP: Thijmen Doornik
Edit: Amber Hooijmans
Grading & online: de Grot
Geluid & muziek: AMP Amsterdam
Set fotografie: Tim Stet

 

Over Zilveren Kruis
'Zilveren Kruis is de grootste zorgverzekeraar van Nederland met ruim 3,4 miljoen verzekerden. Zilveren Kruis is onderdeel van Achmea.'

(bron: Zilveren Kruis)

 

 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken