Draak steelt show in campagne Remia

Draak steelt show in campagne Remia
  • Bureaus
  • 2 jul 2024 @ 10:38
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Group for Brands en Hazazah zijn verantwoordelijk voor de lancering van Mama Asia, een nieuw Aziatisch sausmerk van Remia.

Behalve op tv en YouTube wordt de campagne ook outdoor ingezet, en loopt er tegelijk een influencercampagne met social foodies.

Marcos Garcia, marketingmanager Remia/Mama Asia: ‘De Aziatische wereld is een spectaculaire, maar ook een grotendeels onbekende wereld. En onbekend maakt onbemind. In de commercial laten we dan ook zien hoe iemand zijn eigen angsten overwint om uiteindelijk met elkaar te kunnen genieten van een geslaagd eindresultaat. Met Mama Asia haal je de Aziatische wereld bij jou in huis, maar je moet er wèl wat voor doen.’

Regisseur Jeroen Mol maakte de film ‘met een lichte manga vibe’: ‘In de commercial laten we zien hoe iemand zijn eigen angsten overwint om uiteindelijk te kunnen genieten.’ De briefing luidde: Introduceer Mama Asia, een nieuwe range Aziatische sauzen van Remia: Korean Mayo, Teriyaki Sauce en Korean BBQ. Te gebruiken als marinade bij het bereiden van gerechten, maar bijvoorbeeld ook gewoon als dipsaus bij kleine snacks. De commercial zit vol met Oosterse details, zoals bewegende titels in Aziatisch ogende typografie, een vuurspuwende draak, een katana (Japans zwaard) en fraaie lampionnen – en eindigt met een gitaar spelende Aziatische vrouw, Mama Asia zelf.

Behind the scenes

Regisseur Jeroen Mol, die commercials als geen ander terug weet te brengen tot de essentie, maakte de film voor Mama Asia: ‘Het was leuk om te maken omdat de film een lichte ‘manga’ vibe moest hebben qua kleur en framing, waarbij het de bedoeling was niet één stijl van één Aziatisch land te gebruiken, maar een ratjetoe van stijlen van diverse Oosterse culturen.’

Credits

Bureau: Group for Brands & aBiggerBang

Creatie: Frans Brand, Stan van Zon

Productiemaatschappij: Hazazah

Regie: Jeroen Mol

Productie: Jeroen van den Idsert, Ilse van Gelder

Edit: MRTN (Martin Heijgelaar)

Postproductie: The Compound

Grading: De Grot

Typografie & Design: Paul Postma (Hazazah)

Muziek & SFX: Studio Levalo

 

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken