Draak steelt show in campagne Remia
- Bureaus
- 2 jul 2024 @ 10:38
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 2 jul 2024 @ 10:38
- Sjaak Hoogkamer
Group for Brands en Hazazah zijn verantwoordelijk voor de lancering van Mama Asia, een nieuw Aziatisch sausmerk van Remia.
Behalve op tv en YouTube wordt de campagne ook outdoor ingezet, en loopt er tegelijk een influencercampagne met social foodies.
Marcos Garcia, marketingmanager Remia/Mama Asia: ‘De Aziatische wereld is een spectaculaire, maar ook een grotendeels onbekende wereld. En onbekend maakt onbemind. In de commercial laten we dan ook zien hoe iemand zijn eigen angsten overwint om uiteindelijk met elkaar te kunnen genieten van een geslaagd eindresultaat. Met Mama Asia haal je de Aziatische wereld bij jou in huis, maar je moet er wèl wat voor doen.’
Regisseur Jeroen Mol maakte de film ‘met een lichte manga vibe’: ‘In de commercial laten we zien hoe iemand zijn eigen angsten overwint om uiteindelijk te kunnen genieten.’ De briefing luidde: Introduceer Mama Asia, een nieuwe range Aziatische sauzen van Remia: Korean Mayo, Teriyaki Sauce en Korean BBQ. Te gebruiken als marinade bij het bereiden van gerechten, maar bijvoorbeeld ook gewoon als dipsaus bij kleine snacks. De commercial zit vol met Oosterse details, zoals bewegende titels in Aziatisch ogende typografie, een vuurspuwende draak, een katana (Japans zwaard) en fraaie lampionnen – en eindigt met een gitaar spelende Aziatische vrouw, Mama Asia zelf.
Behind the scenes
Regisseur Jeroen Mol, die commercials als geen ander terug weet te brengen tot de essentie, maakte de film voor Mama Asia: ‘Het was leuk om te maken omdat de film een lichte ‘manga’ vibe moest hebben qua kleur en framing, waarbij het de bedoeling was niet één stijl van één Aziatisch land te gebruiken, maar een ratjetoe van stijlen van diverse Oosterse culturen.’
Credits
Bureau: Group for Brands & aBiggerBang
Creatie: Frans Brand, Stan van Zon
Productiemaatschappij: Hazazah
Regie: Jeroen Mol
Productie: Jeroen van den Idsert, Ilse van Gelder
Edit: MRTN (Martin Heijgelaar)
Postproductie: The Compound
Grading: De Grot
Typografie & Design: Paul Postma (Hazazah)
Muziek & SFX: Studio Levalo
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Adnight 2024 brengt 12 uur lang creativiteit, inspiratie en...
- Hornbach lanceert najaarscampagne 'Luister naar je handen'
- Van hobby naar bedrijf: de succesvolle groei van JorRaptor op...
- RA*W After Cannes-talks laten topwerk herleven
- Techonomy sluit zich aan bij The Relevance Group
- Nieuwe campagne Chassé Theater zet juist bezoekers in het...
Laatste Nieuws
- Defensie lanceert nieuwe campagne... 02-10-2024
- KNGF lanceert campagne Hondicap01-10-2024
- Springbok en Joe Public breiden... 30-09-2024
- Adnight 2024 brengt 12 uur lang... 30-09-2024
- ABN Amro illustreert in nieuwe... 30-09-2024
- [mediabazen] Yune: Thijs Jaski30-09-2024
MarketingTribune Events
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing