De zomer van... Wouter Glaser van Go Delphi

De zomer van... Wouter Glaser van Go Delphi
  • Bureaus
  • 18 jul 2023 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Interview

Wouter Glaser heeft afscheid genomen van ‘zijn’ Glasnost en heeft de opdrachtgevers van het eerste uur, ‘die allemaal vrienden zijn geworden’, meegenomen naar Ibiza (foto: Maarten Naaijkens van Fireforhire, Pieter Meijer van Springbok en Thomas Creemers van Fama Volat): ‘Om hen te bedanken voor hun loyaliteit vanaf het begin.’

What’s up Wouter?
Ik heb een paar mooie weken achter de rug, want ik ga weer starten met ondernemen. Dit keer ga ik met Go Delphi zelf ondernemers helpen met groeien en schalen. Iets buiten de reclameadvieswereld waar ik achttien jaar in heb gewerkt. De eerste acht klanten van Go Delphi hebben zich al gemeld, dus ik ga direct aan de slag.
Het was heel mooi en precies op het juiste moment om elf jaar Glasnost - waaronder de tijd bij Ace en Blauw Gras, allebei onderdeel van dezelfde groep - achter mij te laten. Ik kreeg een prachtige speech van Rogier IJzermans en mijn collega’s van Ace hadden quotes op serviesgoed geschreven. Volledig in het thema van Go Delphi, hebben we de borden naar goed Grieks gebruik kapot gegooid, want scherven brengen geluk. Out with a bang.

Waar ging/gaat de reis naartoe deze zomer?
Dit jaar val ik met mijn neus in de boter. Met mijn vrouw ben ik naar het eiland Hvar in Kroatië geweest waar we tien jaar geleden zijn getrouwd, toen volgde het Ibiza-tripje uit het intro en deze zomervakantie ga ik met het gezin lekker de natuur opzoeken in de Vogezen en daarna nog hiken in de Alpen.

Welk (marketing)boek gaat er in de koffer?
De komende tijd ga ik veel lezen, maar geen marketingboeken. Wel businessboeken waar menig MT-lid van bureaus nog wat mee zou kunnen. Ik ben nu bezig met Built to Last van Jim Collins en dat boek past heel goed in de filosofie die Go Delphi predikt: bouw een bedrijf dat je overleeft. In de bureauwereld betekent dat dat je een bedrijf bouwt dat niet meer om jou of de founders draait. Waar je aan werkt in plaats van in. Dat je je klanten los kunt laten en een volgende generatie leiders kunt laten opkomen in je bedrijf.

Wat was je meest helse vakantie-ervaring was en wat was je mooiste?
Hels: Een festival waar 22 uur per dag schelle Goa-trance werd gedraaid op volume F16 en waar het kwik elke dag de 45 graden aantikte in de schaduw gaf mij een eerste kennismaking met de hel.
Mooiste: Tibet, ook al was ik twee weken uitgeschakeld door hoogteziekte. Maar als je dat overleeft, is dit de mooiste plek op aarde.

Wat zit er allemaal in het vat voor het najaar?
Mijn wens is om een podcast te maken en een boek te schrijven in het kader van mijn missie om alle ondernemers van Nederland te inspireren met praktische business-strategie. Of het allebei afkomt, vraag ik mij af, maar ideeën en ambitie genoeg.

Wat was je mooiste marketingmoment van dit jaar tot nu toe?
Dat Donnie en Chantal Janzen besloten Schultenbräu van Aldi te hypen met hun liedje. Dat is het beste wat je als merk kan overkomen.

Wat is je favoriete merk in de zomertijd?
Dan kies ik natuurlijk het merk dat mijn vrouw mede groot heeft gemaakt: De Vegetarische Slager. Het is treurig om bij elke bbq te zien dat vlees de norm is, terwijl je met heerlijke gemarineerde kipspiezen, lekkere hamburgers en bratwurstjes qua smaak niets hoef te missen.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken