Beter Bed lanceert campagne met nieuw merkconcept

Beter Bed lanceert campagne met nieuw merkconcept
  • Bureaus
  • 17 okt 2024 @ 10:46
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Slaapspecialist en marktleider Beter Bed lanceert zijn nieuwe merkconcept “Bed, Beter Bed”.

Met deze campagne zet Beter Bed een volgende stap in het claimen van het verband tussen beter slapen en een beter leven. Dit doet de marktleider naar eigen zeggen ‘met de boodschap: je leven wordt beter als je slaapt in een Beter Bed.’ De campagne, inclusief nieuwe commercial, werd ontwikkeld door DDB Retail, het nieuwe reclamebureau van Beter Bed.

Met ‘Beter’ in de merknaam, vindt de slaapspecialist ook dat ze in haar campagnes moet laten zien wat er beter kan. In de eerste commercial worden drie personages gevolgd die, zodra ze in een bed van Beter Bed slapen, direct energieker, vrolijker en productiever wakker worden. Het verhaal eindigt bij het laatste personage in de winkel, waar een slaapexpert klaarstaat voor deskundig advies. Een belangrijk onderdeel hiervan is de Beter Slapen iD – een uitgebreide lichaamsscan die met onder meer objectieve en onafhankelijke data helpt om het juiste matras te vinden.

‘Met ‘Bed, Beter Bed’ laten we zien wat beter slapen oplevert en claimen we ‘beter leven’,’ zegt Perijn Hoefsloot, verantwoordelijk voor marketing bij Beter Bed. ‘Deze campagne gaat verder dan alleen slaapadvies en producten; het nieuwe concept verplicht ons om op elk niveau – zowel merk- als salesgericht – beter te zijn. We willen Nederland laten ervaren hoe beter slapen uiteindelijk leidt tot een beter leven.’

Hoefsloot vervolgt: ‘Samen met DDB en mediabureau Zigt hebben we vanaf de eerste briefing samengewerkt om deze omnichannel campagne te ontwikkelen. Hierdoor konden we het concept en de media-inzet direct perfect op elkaar afstemmen. De eerste pre-test van neuromarketing research bureau Unravel toont veelbelovende resultaten en we zijn nu vooral benieuwd naar de reactie van het grote publiek op de campagne.’

Credits

Opdrachtgever: Beter Bed

Perijn Hoefsloot – Verantwoordelijk voor Marketing en Strategic Business Development

Femke Verheuvel – Lead Creative Brand Design

Nadieh Cissen – Manager Branding, Content en PR

Bureau: DDB Retail

Productiemaatschappij: Hazahah

Regie: Rob Lücker

Offline: Ronnie

Online/Grade: De Compound

Muziek: Remus Ockels

Sound design en voice-over: Public Audio

Muziek: Raymus Ockels

Sound: Public Audio

Mediabureau: ZIGT

Onderzoeksbureau: Unravel



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken