Nieuwe campagne Zalando speelt in op universele vraag 'Wat doe ik aan?!'
- Bureaus
- 9 okt 2024 @ 09:11
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 9 okt 2024 @ 09:11
- Nanny Kuilboer
In de nieuwe social first campagne van Zalando, in samenwerking met Dentsu Creative, staat de meme-cultuur centraal: ‘Eigen stijl en vrije keuze krijgen het podium’. De campagne haakt in op de internationale merkcampagne ‘What Do I Wear’.
Bijna iedereen vraagt zichzelf dagelijks af: Wat doe ik aan?! Zalando wil met deze campagne laten zien hoe het platform het maken van modekeuzes eenvoudiger maakt en consumenten inspireren om met vertrouwen hun eigen stijl te ontdekken.
Unbranded verspreid
Anne Merel, Creative Director bij Dentsu Creative: ‘Met vier opvallende snap-style online video’s speelt Zalando in op de populaire meme-cultuur, waarin verrassende en herkenbare situaties centraal staan en fashion op een onverwachte, prominente manier naar voren komt. Hierbinnen is momentum in media extra belangrijk, daarom volgt de campagne een opmerkelijke mediastrategie. De video's worden namelijk unbranded verspreid via populaire meme-platforms zoals Dumpert en ondersteund door samenwerkingen met creators. Pas later claimt Zalando de campagne door dezelfde video's, voorzien van branding, uit te rollen via DOOH en gesponsorde advertenties op verschillende lifestyle en fashion blogs.’
Cultureel relevant
Met deze campagne wil Zalando meer doen dan alleen fashion laten zien en cultureel relevant zijn. Merel: ‘Door creatief om te gaan met media positioneren we Zalando als een merk dat niet alleen trends volgt, maar ook de culturele pulse van nu weet te vangen. Dit is de eerste stap naar een hyperlokale en herkenbare merkervaring.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Hornbach lanceert najaarscampagne 'Luister naar je handen'
- Van hobby naar bedrijf: de succesvolle groei van JorRaptor op...
- ABN Amro illustreert in nieuwe campagne gekte op de huizenmarkt
- RTL maakt overstap naar Dentsu
- Techonomy sluit zich aan bij The Relevance Group
- Bouwbedrijf Heijmans lanceert nieuwe merkcampagne 'Het kan...
Laatste Nieuws
- Topfotograaf Robin de Puy tekent bij... 09-10-2024
- Claire Daemen over Adnight 2024:... 09-10-2024
- Gemeente Den Haag lanceert... 09-10-2024
- Nieuwe campagne Zalando speelt in op... 09-10-2024
- RTL maakt overstap naar Dentsu07-10-2024
- Make-over voor Food for Skin04-10-2024
MarketingTribune Events
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing