Sjaak Hoogkamer neemt na 12 jaar afscheid als hoofdredacteur van MarketingTribune

Sjaak Hoogkamer neemt na 12 jaar afscheid als hoofdredacteur van MarketingTribune
  • B2b
  • 7 okt 2024 @ 11:26
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Personalia

Na een succesvolle periode van twaalf jaar treedt Sjaak Hoogkamer (rechts) terug als hoofdredacteur. Hij gaat per 1 april 2025 met pensioen. Met ingang van 1 november 2024 draagt hij zijn portefeuille over aan Imke Walenberg en Kel Koenen.

Walenberg zal zich richten op het online platform van MarketingTribune, terwijl Koenen de verantwoordelijkheid voor het tijdschrift op zich neemt. Zowel Walenberg als Koenen blijven, naast hun nieuwe rol bij MarketingTribune, ook verantwoordelijk voor hun huidige titels bij BBP Media, te weten Marketingfacts en CustomerFirst.
Hoogkamer (66) kijkt met veel plezier en trots terug: ‘Marketing, media en reclame zijn twaalf jaar mijn werkgebied geweest en dat was een feestje, vaak ook letterlijk. Het is een ongelooflijk boeiende branche, waarin innovatie steeds hoog in het vaandel staat. Ik voel me vereerd dat ik al die jaren verslag hebben mogen doen van alle trends en ontwikkelingen. Ook de vele gedreven vakmensen die ik heb geïnterviewd dank ik hierbij. Ik denk dat MarketingTribune in deze periode is uitgegroeid tot een absolute autoriteit in marketingland. Dat heb ik uiteraard niet alleen gedaan. Mijn speciale dank gaat dan ook uit naar mijn team van professionele, creatieve en hardwerkende redactiemensen. Het was een ongelooflijk grote eer om met jullie te mogen werken’, aldus Hoogkamer.

Blad, online en events
Sinds mei 2024 is Imke Walenberg (39) hoofdredacteur van Marketingfacts. Ze heeft meer dan vijftien jaar ervaring op het gebied van content, zowel in PR, communicatie als ondernemerschap. Walenberg behaalde haar Bachelor Taal & Cultuurstudies en Master Mediëvistiek aan Universiteit Utrecht. Naast haar rol bij Marketingfacts is Walenberg oprichter en eigenaar van lifestyleplatform Daily Cappuccino.
Kel Koenen (55) heeft ruim 30 jaar ervaring in de journalistiek en contentindustrie. Als hoofdredacteur en Head of Content was hij verantwoordelijk voor dertien multichannel mediaplatforms bij diverse uitgeverijen en ondernemingen, zowel nationaal als internationaal. Sinds maart 2022 werkt hij bij BBP Media aan de uitbouw en ontwikkeling van het CustomerFirst-portfolio.
‘We zijn Sjaak enorm dankbaar voor zijn toewijding en de waardevolle bijdrage die hij de afgelopen jaren heeft geleverd aan MarketingTribune en BBP Media’, aldus Peter van Balsfoort, CEO BBP Media. ‘Met de opvolging door Imke en Kel zijn we ervan overtuigd dat we de perfecte combinatie in huis hebben om zowel het online platform, blad en events verder te laten groeien.’
Hoogkamer tot slot: ‘Het was een eer om deel uit te maken van zo'n dynamisch en innovatief team. Ik heb alle vertrouwen in Imke en Kel en weet zeker dat zij MarketingTribune naar nieuwe hoogten gaan brengen.’

Headerfoto © 2024 Zuiver Beeld


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken