De marketingtransfers van week 39, 2024
- B2b
- 27 sep 2024 @ 11:00
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - PersonaliaOvername
- 27 sep 2024 @ 11:00
- Michiel van Zaane
De bomen vallen weer van de blaadjes (alles is relatief) en de herfst heeft er zin in deze week. Niet alleen het uitzicht vanuit onze luxe burelen te Woerden verandert elke week, ook het uitzicht op het Nederlandse marketinglandschap wisselt bijna dagelijks. MarketingTribune behoudt het uitzicht. Ehmmm... overzicht.
Digital agency 51North heeft de activiteiten van This Page Amsterdam overgenomen. This Page Amsterdam, bekend van haar werk voor merken zoals Spa, Schweppes en JBL, zal haar activiteiten onder de huidige naam beëindigen. Lopende projecten en klantrelaties worden naadloos voortgezet onder de naam van 51North. Een deel van de voormalige directie van This Page blijft betrokken bij het overgangsproces.
‘Wij kijken ernaar uit om de samenwerking met de klanten van This Page voort te zetten en hen te ondersteunen bij hun digitale ambities,’ zegt Jaap Kraan, Managing Partner van 51North. ‘We hebben al volop kennisgemaakt met de diverse merken en zijn enthousiast om onze expertise in te zetten voor hun verdere digitale groei.’
Sander Volten, CEO van 180 Global, legt eind 2024 na acht jaar zijn functie neer. In die acht jaar is 180 Global gegroeid. Het bureau opende in 2021 een kantoor in New York en ging samenwerkingsverbanden op maat aan met zusterbureau TBWA van Omnicom in verschillende markten, waaronder Mena en Apac. De CEO-functie wordt vanaf januari 2025 verdeeld over de hubs in de VS en Amsterdam onder leiding van de Amerikaanse CEO, Agathe Guerrier.
Volten: 'Het is een bijzondere reis geweest om 180 de afgelopen acht jaar te leiden. Ik ben ongelooflijk trots op wat we samen hebben bereikt, door voortdurend de grenzen van creativiteit te verleggen en samen te werken met buitengewone collega's en klanten die onze visie delen om de wereld te zien zoals die zou kunnen zijn. Als ik naar het volgende hoofdstuk kijk, ben ik enthousiast om nieuwe mogelijkheden te verkennen en mijn eigen wereld te vinden zoals die zou kunnen zijn.'
Sander Volten.
Chuck Studios, dat zich specialseert in de fotografie en het filmen van voedsel, heeft regisseur Maarten Pronk aangetrokken. Pronk voegt ruim 15 jaar high-end tabletop-ervaring toe aan het Amsterdamse bedrijf. Pronk deed ervaring op bij Caramel Pictures en MediaMonks waar hij spectaculair werk maakte voor wereldberoemde merken zoals Cadbury, Toblerone, Sultana en Amstel.
'Ingrediënten zoals vloeibare chocolade, karamel of zelfs een eenvoudige aardbei kunnen een product tot leven brengen. Ik krijg een kick van het vinden van de juiste combinatie van kleur, compositie, beweging en belichting. Daarmee neem ik de kijker mee op een culinaire reis,' aldus Pronk.
Maarten Pronk.
Ilke van der Mark wordt Commercieel Directeur van Daymakers. Zij gaat het commerciële team van D&B en FX aansturen en bijdragen aan de missie van de live en digital experience groep: ‘Leave no one behind’. Vorig jaar bundelden D&B Eventmarketing en FX Agency de krachten omdat zij geloven in de combinatie van de onmiskenbare impact van live en de meeslepende kracht van digitaal.
Van der Mark werkt sinds 2002 in diverse eventmarketing functies, waarbij haar laatste wapenfeit CCO bij Effectgroep was. Maar ook aan klantzijde deed ze veel ervaring op, waaronder als senior marketing communicatie bij Baker Tilly. In haar eerdere carrière werkte Ilke al 2 jaar bij D&B in een commerciële rol.
‘Voor mij komt nu alles bij elkaar’, aldus Van der Mark. ‘Mijn werkplezier zit in campagnes creëren die opdrachtgevers ondersteunen bij hun strategie, plannen en transformaties. Ook ik zag de laatste jaren in dat de oplossing niet meer alleen bij live of alleen bij digital ligt. Hoe tof dat ik nu bij een organisatie kom te werken die alles op dat gebied vanuit één huis kan aanbieden. Aan die ambitie wil ik graag bijdragen. De eerste gesprekken die ik gevoerd heb met de MT’s en het commerciële team smaken naar heel veel meer!’
Ilke van der Mark.
Managing Director Barbara Bijlard verlaat DDB Amsterdam. Ze is 13 jaar werkzaam geweest bij Kingsday, wat later over is gegaan in 180 Amsterdam. Sinds januari 2023 had zij de leiding over DDB Amsterdam.
Bijlard: ‘De afgelopen 13 jaar heb ik zo ontzettend veel kansen gekregen en mooie dingen mogen doen voor Kingsday, 180 en DBB Amsterdam en voor onze (Nederlandse) klanten. Het leiden van DDB Amsterdam als Managing Director was voor mij een absoluut hoogtepunt. Nu anderhalf jaar later vind ik het een goed moment om mijn carrière voort te zetten buiten DDB Amsterdam. DDB Amsterdam is met CEO Erik van Engelen in goede handen en ik kijk er erg naar uit om na een break een nieuwe uitdaging aan te gaan.’
Barbara Bijlard.
Triple, Code d’azur, Wonderland en Connect2Crowd gaan samen verder als Hypersolid, een wereldwijd technologie- en brand experience bedrijf voor future proof business transformaties. Na een fusie in de afgelopen twee jaar, zijn de bedrijven nu klaar om als één bedrijf naar buiten te treden. Hypersolid speelt in op de groeiende vraag naar concrete bedrijfsoplossingen in een snel veranderend technologisch landschap.
Schalk Stalman, CEO van Hypersolid: 'We zijn er trots op om de lancering van Hypersolid aan te kondigen aan de rest van de wereld. Nu steeds meer executives zich zorgen maken over technologische veranderingen, met name de snelle evolutie ervan en de gevolgen voor hun organisaties, kan de lancering van Hypersolid niet op een beter moment komen. Uit onderzoek blijkt dat 62% van de CEO’s van mening is dat een te langzame invoering van nieuwe technologieën een groter risico met zich meebrengt dan een overhaaste implementatie. Deze mentaliteit weerspiegelt een verschuiving in traditionele benaderingen van verandermanagement, nu leiders zich gedwongen voelen om de digitale disruptie bij te houden – en zo concurrerend te blijven.'
Hypersolid.
Geen vakantie voor Kaliber Interactive deze zomer. In plaats daarvan is het team flink uitgebreid. Op dit moment zijn Norbert Hoenderop en Hylco Douwes als Backend Developers, Rachel Kocken als Digital Project Manager en Dylan Tijhaar als Designer al aan de slag gegaan. Binnenkort sluiten ook Rose van den Hoven, Producer, en Guido Evertzen, Frontend Developer, zich aan. Eerder dit jaar tekenden Charley Froom, UX Designer en Jarón Barends, Frontend Developer al bij het bureau.
Dylan Tijhaar, de nieuwe Designer, vertelt enthousiast: ‘Ik herken mezelf helemaal in de filosofie van Kaliber: spelend ontdekken en geen idee is te gek of te uitdagend. Dat stimuleert mijn creativiteit enorm.’ Dat geldt ook voor het tech team, zegt Backend Developer Hylco Douwes: ‘Ik koos voor Kaliber omdat hier technologieën worden gebruikt waar ik meer mee wil werken, zoals React en Node. Hier krijg ik de kans om deze technologieën eigen te maken.’
Backend Developer Norbert Hoenderop: ‘Kaliber is me in korte tijd dierbaar geworden. De inspirerende mensen die hier rondlopen motiveren me als vanzelf om het beste uit mezelf te halen, gewoon door ze bezig te zien. Ik wil hier bij horen; dat gevoel heb ik nergens anders gehad. Ik kan hier mezelf zijn en hoef geen deel van mij bij de voordeur achter te laten omdat ik op 'kantoor' ben.’
Digital Project Manager Rachel Kocken sluit zich daarbij aan: ‘Iedereen is heel open en er heerst een enorm fijne werksfeer. Je voelt je meteen onderdeel van het team waardoor ik veel zin heb om met de projecten aan de slag te gaan.’
Hylco Douwes, Norbert Hoenderop, Dylan Tijhaar en Rachel Kocken.
Creature London, Positive London en Positive Nederland (inclusief content agency DUNKD) bundelen hun krachten en gaan officieel verder onder de naam Modern Citizens. Het bureau wordt internationaal geleid door Matthew Robinson (CEO) en wordt in Nederland aangestuurd door Managing Director Robbert Gangadin. Modern Citizens combineert de diensten van een creatief bureau, een geïntegreerd digitaal en contentcreatiebureau en een technologiespecialist. Het nieuwe bureau heeft meer dan 100 professionals in dienst met kantoren in Londen, Amsterdam en Rotterdam. De bureaus, allemaal onderdeel van Candid platform, worden gelijkwaardig geïntegreerd. Ze blijven hun huidige klanten bedienen.
Matthew Robinson en Robbert Gangadin.
Ingrid van der Chijs maakt een nieuwe stap bij haar huidige werkgever, de Rabobank. Chijs is vanaf 1 oktober Head of Strategy & Communication voor Retail NL. In die rol is zij verantwoordelijk voor de ontwikkeling en sturing van de strategische agenda van Rabobank in Nederland en voor de communicatie.
CHijs is blij met deze stap én met haar collega’s: ‘Onlangs riep Nancy Poleon mannen in het Het Financieele Dagblad op om ‘Mavericks’ te zijn, genoemd naar de hoofdpersoon van de film Top Gun, en vrouwen te helpen bij hun carrière. Voor mij is Dorkas Koenen een Maverick. Hij geloofde drie jaar geleden genoeg in mij om mij een plek in het MT Marketing van Rabobank te geven, leerde me ongelofelijk veel op het gebied van klant- en marktinzicht, en moedigde me aan om deze nieuwe kans te grijpen.’
‘Anderen aan wie ik veel te danken heb zijn Maarten Kolkman RM, die mij aannam bij Rabobank en bij wie ik altijd terecht kan voor advies en support, en mijn MT-collega’s Bart Klomp, Ludo Voorn RM en Anouk Marx. Ook Lieke Hoogteijling MBA, Mark Meester en Leonore Schutte hebben mij de afgelopen jaren geholpen om mijn plek te vinden binnen Rabobank en binnen Marketing en daarin te kunnen groeien.'
Ingrid van der Chijs.
Full service bureau Reyez! B.V. heeft MediaTrend per 20 september 2024 overgenomen. Met deze strategische overname worden de online marketing, website activiteiten en hosting van MediaTrend volledig door Reyez! verzorgd. Een deel van het team van MediaTrend gaat over naar Reyez!, wat zorgt voor een naadloze overgang en behoud van expertise.
Digitale- en datadienstverlener Techonomy uit Eindhoven wordt onderdeel van de The Relevance Group (TRG), een groep van gelijksoortige bedrijven in Europa die naast een marktstrategie per land, ook overstijgend op internationale, Europese schaal werkt. Techonomy blijft net als de andere onderdelen binnen TRG onder eigen naam opereren met dezelfde directie.
De stap naar TRG geeft Techonomy mogelijkheden haar kennis vaker internationaal in te zetten en de synergie met de andere bedrijven binnen TRG te benutten. Een van de collega-bedrijven is marktonderzoeksbureau Markteffect.
Damian François (CEO) en Peter Sprenger (bestuurder) van Techonomy.
Mart Vlutters start samen met Niek Mulder creatief bureau Uncle Bill, dat de kracht van humor en positiviteit centraal stelt in reclamecampagnes. Na een periode waarin purpose-driven marketing de boventoon voerde en humor op de achtergrond raakte, ziet Uncle Bill een groeiende behoefte aan merken die zich willen onderscheiden met vrolijke, tongue-in-cheek campagnes.
'Humor is het geheime ingrediënt voor succesvolle campagnes, en bij Uncle Bill nemen we humor uiterst serieus,' zegt oprichter Mart Vlutters. Met meer dan tien jaar brand- en marketing- ervaring bij A-merken zoals Grolsch, Asahi Super Dry, Getir en Gorillas, zag Vlutters daarnaast dat traditionele agency-klantmodellen vaak niet meer voldoen aan de huidige behoeften van merken en marketeers. 'Merken hebben tegenwoordig vaak in-house creatieve teams, wat vraagt om een hybride en pragmatische samenwerking. Toen ik aan klantzijde werkte, zei ik altijd dat ik het anders zou aanpakken. En nu is het tijd om dat waar te maken.'
Meerdere Uncle Bills. Of Mark Vlutters en Niek Mulder er tussen staan is niet duidelijk.
Wauw Digital Creative Agency verkoopt een strategisch belang aan full service mediabureau Media Reverse uit Hilversum. Het in Harderwijk en Amersfoort gevestigde bureau, gespecialiseerd in online marketing performance, creatie en development, heeft met Media Reverse een sterke partner gevonden voor de verdere uitbouw van het bureau. Wauw en Media Reverse blijven als twee zelfstandige labels opereren, maar voor klanten van beide bedrijven ontstaat wel een bredere dienstverlening waarin alle specialismen voor brand & awareness campagnes én performance marketing vertegenwoordigd zijn. Sjors Kroon treedt per direct toe tot de directie van Wauw. Binnen de twee labels werken ongeveer 50 mediaconsultants.
Sjors Kroon, Ernst Admiraal en Ronald Brands (niet perse in die volgorde).
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 45, 2024
- Dave van den Berg van VI: ‘Met een gerust gevoel het contact...
- onderzoek Invoering Ja sticker: minder folders koopgedrag...
- [onderzoek] DDMA: “Meer aandacht voor awareness-campagnes in...
- GLS breidt netwerk Parcel Points uit door samenwerking PostNL
- Na hoofdprijs GPCM wint Hema ook gouden Effie
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 46,... 15-11-2024
- Na hoofdprijs GPCM wint Hema ook... 15-11-2024
- Dave van den Berg van VI: ‘Met een... 11-11-2024
- De marketingtransfers van week 45,... 08-11-2024
- GLS breidt netwerk Parcel Points uit... 07-11-2024
- onderzoek Invoering Ja sticker:... 06-11-2024